اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهرستان شادگان روز دوشنبه به میمنت دهه فجر، با حضور وزیر کشور به بهره‌برداری رسید.
 مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شادگان که به روش epcf (طراحی و مهندسی پروژه و خرید و سرمایه گذاری) اجرا شده ، روز دوشنبه با حضور احمد وحیدی وزیر کشور وارد مدار شد.

این تصفیه خانه در مدت پنج سال ساخته شده است و ظرفیت مدول اول این تصفیه خانه ۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز است و میزان سرمایه گذاری ارزی این پروژه ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو معادل ۲ هزار میلیارد ریال اعلام شده است.

مدیرعامل آبفای خوزستان گفت: این تصفیه خانه از یک ماه پیش به صورت آزمایشی وارد مدار شد و امروز با حضور وزیر کشور به بهره‌برداری رسید.

محمدرضا کرمی نژاد افزود: تصفیه خانه فاضلاب شادگان مزایای زیادی از جمله بازچرخانی آب و رفع آلودگی آب مزارع دارد. ظرفیت این تصفیه خانه در مدول نخست ۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز است و در مدول دوم به ۲۶ هزار مترمکعب خواهد رسید.

وی با بیان اینکه برای مدول نخست این تصفیه خانه ۲ هزار میلیارد ریال هزینه شده است بیان کرد: این تصفیه خانه از بهترین پروژه‌های تصفیه در کشور است.

کرمی نژاد گفت: در سفر رییس جمهور به خوزستان در شهریور گذشته، پرداخت اعتبار به بخش آب و فاضلاب شادگان و چهار شهر دیگر مصوب شده بود.

وزیر کشور روز دوشنبه به منظور افتتاح چند پروژه و بازدید از پروژه‌های عمرانی ماهشهر، بازدید هوایی از وضعیت تالاب هورالعظیم و بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا و مناطق شهری اهواز در سفری ۲ روز از طریق فرودگاه بین‌المللی سپهبد شهید قاسم سلیمانی اهواز، وارد خوزستان شد.

شهرستان شادگان در جنوب خوزستان واقع است.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار