اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
اول به فکر اصلاح ساختار شهرداری باشید تا با چابک سازی و کوچک سازی آن بتوانید عمده هزینه های حقوق و پرسنلی را کاهش دهید...
شوشان - نوید قائدی:

در تارنمای شهرداری اهواز به مورخ ۱۹ بهمن مطلبی به نقل قول از شهردار محترم منتشر شده مبنی بر این که سال آینده اهوازی متفاوت خواهید دید، البته با این توضیح که یک بودجه متفاوت تقدیم به شورای شهر شده که در صورت تصویب در سال آینده اقدام های موثری در شهر انجام می شود.

مجدد در ادامه شهردار محترم اظهار داشته اولویت های شهرداری در سال آینده آسفالت معابر، بحث نخاله های ساختمانی و جمع آوری پسماند،فضای سبز و جمع آوری سگ های ولگرد است.

اما سوال هایی که در ذهن شهروندان شکل می گیرد این است که وعده شهردار چگونه و به چه طریق عملی می شود،مگر در بودجه پیشنهادی چه ردیف ها و آیتم های درآمد زا، یا در بحث کاهش هزینه ها، اندیشیده شده است که می تواند چهره شهر را متفاوت نماید.

حسب ماده ۲۹ آئین نامه مالی شهرداری ها، کسب درآمد شهرداری ها از پنج طریق: ۱- درآمدهای ناشی از عوارض عمومی ( درآمدهای مستمر )،۲- درآمدهای ناشی از عوارض اختصاصی،۳- بهای خدمات و درآمدهای موسسات انتفاعی شهرداری،۴- درآمدهای حاصل از وجوه اموال شهرداری،۵- کمک های اعطائی دولت و سازمانهای دولتی،حاصل می شود.

لذا لازم است جهت آگاهی بخشی به شهروندان شهردار محترم توضیح دهند از محل کدام درآمدها و با کدام برنامه ریزی بعمل آمده می خواهند الویت های اعلام شده را عملیاتی نمایند.

آیا قرار است عوارض ساخت و ساز یا عوارض های مستمر معمول افزایش یابد؟آیا قرار است دولت کمک ویژه ای به شهرداری نماید؟آیا شهرداری اموالی دارد که می خواهد بفروشد؟ در کل چه درآمد ویژه یا چه کارهای امانی و به چه طریق قرار است محقق شود که بتوان چهره شهر را تغییر داد؟

بحث دیگر اینکه بسیاری از تحولات در شهر با همراهی و مساعدت شهروندان امکان پذیر است که البته شهردار به آن اشاره کرده است، اما مگر می شود بدون داشتن برنامه های کاربردی و آموزش های شهروندی در لایه های اجتماع شهری تغییر حاصل کرد،مگر می شود این پروسه را در کوتاه مدت عملیاتی کرد.

جناب شهردار بارها از جانب صاحب نظران ذکر شده مسیر توسعه و تحول در شهر اهواز از اجتماع و تغییر تفکرات شهروندی می گذرد اما تا کنون شما برنامه عملیاتی در این زمینه اعلام نکرده اید که چگونه می خواهید با شهروندان تعامل کنید.

قطعا همانگونه که گفته اید در بحث پسماند و نظافت شهر و نریختن نخاله و حتی نگهداری و توسعه فضای سبز و در بحث ترافیک و حمل و نقل و... بدون همراهی شهروندان موفقیتی حاصل نمی شود.

در زمینه برنامه آسفالت معابر توصیه می شود منتظر تصویب بودجه و سال آینده نباشید چون بسیاری از معابر اصلی و شریانی شهر اوضاع مناسبی ندارند و نیاز به لکه گیری و ترمیم های نه چندان وسیع دارند که با برنامه های منطقه ای به راحتی می توان بخش زیادی از آن ها را انجام داد که اتفاقا مورد شکایت شدید شهروندان است.

در بحث کالبد شهر هم تعداد زیادی پروژه نیمه کاره در سطح شهر باقی مانده که شهرداری بهتر است اهتمام نماید و سال آینده آن ها را تکمیل کند و اگر بودجه بیشتری باقی ماند صرف ایجاد بوستان های محلی چند منظوره شود که می تواند موجب رونق محله محوری و انسجام شهروندی شوند.

در نهایت به شهردار توصیه می شود که اول به فکر اصلاح ساختار شهرداری باشید تا با چابک سازی و کوچک سازی آن بتوانید عمده هزینه های حقوق و پرسنلی را کاهش دهید که بتوان با منابع درآمدی در شهر کاری کرد مگر نه تمام منابع درآمدی باید صرف حقوق و دستمزد شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار