شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱
شوشان: رئیس مركز موسیقی حوزه هنری کشور، از رونمایی آلبوم موسیقی "ویر" آخرین اثر استاد بهمن علاءالدین در روز دوشنبه ششم آبان سالجاری خبر داد.

به گزارش ایبنانیوز ، پیروز ارجمند با اعلام این خبر، افزود: آلبوم موسیقی "ویر" به زودی رونمایی می شود. "ویر" (در زبان بختیاری به معنای "یاد")، آخرین اثر زنده یاد بهمن علاءالدین (مسعود بختیاری) است كه قبل از فوت خود قطعات این آلبوم را آهنگسازی و خوانده بود و بعد از فوت وی "ارژنگ سیفی زاده" این آلبوم را با صدای استاد بختیاری منتشر كرده است.

ارجمند در معرفی زنده یاد مسعود بختیاری گفت: استاد بهمن علاء الدین (متخلص به مسعود بختیاری) از اولین كسانی بود كه قبل از انقلاب در گسترش و معرفی موسیقی بختیاری نقش بسزایی داشته و از آثار او می توان به آلبوم موسیقی "مالكنون" و "آستاره" اشاره كرد.

پیروز ارجمند با اشاره به اینكه موسیقی بختیاری علاوه بر موسیقی دهكردی، موسیقی اقوام ساكن در آن منطقه را شامل می شود، افزود: استاد علاءالدین به هر دو نوع موسیقی منطقه چهارمحال و بختیاری آشنا بود و علاوه بر سرایش شعر و ساخت ملودی، از صدای گیرایی نیز برخوردار بود. استاد مسعود بختیاری از معروفترین خوانندگان محلی ایرانی در كسوت معلم آموزش و پرورش بود و انتشار این آلبوم فرصت خوبی است تا یاد استاد مسعود بختیاری زنده شود.

مدیر مركز موسیقی حوزه هنری کشور با بیان اینكه موسیقی محلی ایران به دو گونه مختلف اجرا می شوند، ادامه داد: موسیقی محلی هم به صورت ناب و خالص هر منطقه و هم با تركیب در دیگر سازها و به صورت جدیدی اجرا می شود. در آلبوم "ویر" ملودی ها توسط استاد مسعود بختیاری ساخته و اجرا شده است و در آن سازهای سنتی و محلی ایرانی با هم تركیب شده اند.

ارجمند با معرفی آلبوم موسیقی "ویر" گفت: این آلبوم دارای ۱۱ قطعه موسیقی است كه خوانندگی و آهنگسازی آن را زنده یاد مسعود بختیاری انجام داده و ارژنگ سیفی زاده سرپرستی و تنظیم كنندگی این آلبوم را به تهیه كنندگی مركز موسیقی حوزه هنری و حوزه هنری چهارمحال و بختیاری به عهده داشته است.

گفتني است مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی "ویر" روز دوشنبه 6 آبان 1392 در حوزه هنری برگزار می شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار