شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت:

اوایل نهضت یعنی در دهه شصت، برای نشان دادن الگوی انسان انقلابی، تصویری از امام خمینی در میدان آزادی بر روی بلندترین ساختمان نقاشی کرده بودند که زیر آن نوشته شده بود.

 ما در صف مظلومین عالم هستیم. ما پای مظلوم ایستاده‌ایم و بر هر ظالمی می‌تازیم

اوایل نهضت، نماد، الگو و آینه ی تمام نمای این مصداق انقلابی شهید دکتر مصطفی چمران بود که اولا، با وجود این که بالاترین مدرک تخصصی را داشته به جهت دفاع از مظلومین در نهضت مقاومت شیعیان لبنان برعلیه اسرائیل گروه چریکی تشکیل داده بود و مبارزه می کرد.

دوما ایشان فردی ملی و مذهبی و بشدت اهل تجهد و شب زنده دار بود که در حقیقت می توان گفت؛ وی مصداق شیر نر و زاهد شب نهج البلاغه ی مولی الموحدین علی ابن ابیطالب بود. 

سوما، عملا بعد از پیروزی انقلاب به کمک امام خمینی کبیر ره شتافته و در کسوت سربازی در کهکشان دفاع مقدس مثل ستاره ای رخشان درخشید و نهایتا، راه سرخ اباعبدالله الحسین علیه السلام را پیموده و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به هر حال، این ابرالگو از هرحیث سیاسی، مبارزاتی، جهادی، علمی و اخلاقی در شرف پاسخگویی به شور و شعور زائد الوصف جوانان انقلابی عصر امام خمینی کبیر ره قرار می گرفت.

اما با عرض تاسف، امروز ما بعد از چهل و چهار سال کجای کار هستیم.!؟ چون در خبرها داشتیم، زنی جاسوس بنام کاترین شکدم متظاهر به اسلام در نزد بعضی از افراد وابسته به نظام و انقلاب ارج و قرب پیدا کرده و صرف نظر از هر گونه تخلیه ی اطلاعاتی، حتی آنچنان که خود وی اعتراف کرده آنقدر به افراد مورد نطرش نزدیک شده که کارشان به ازدواج موقت کشیده شد و تا توانسته موجبات وهن و ضربه ی حیثیتی آنها را فراهم آورد.

القصه، با شنیدن این اخبار ناگوار و قبیح، اکنون که موقعیتی پیش آمده که از جوان انقلابی در دهه ی پنجم نهضت امام خمینی کبیر ره تحت گفتمان گام دوم تمدن ساز، رونمایی کنیم.

بنابراین بر همه ی پیشکسوتان واقعی و خوشنام جهاد و شهادت واجب است که نگذارند این موقعیت حساس و طلایی به بطلالت و ناکامی به هدر رود و نکند که هرکس از راه رسیده، با تظاهر به ظلم ستیزی یا فسادزدایی بدون هیچگونه امتحان انقلابیگری او را تائید کنند، نکند هرکس بیشتر از همه بقول کاترین شکدم به ظواهر اسلامی اهمیت داده و شعارهای تند و افراطی بدون عمل سردهد  او را مقرب درگاه اربابان قدرت کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار