شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان: بر اساس بررسی‌ها از سال ۹۵ به بعد و اسناد تهیه‌شده برای مقابله با گرد و غبار، خوزستان هفت کانون تولید گرد و غبار با مساحت ۳۴۳ هزار و ۱۵۲ هکتار دارد که این کانون‌ها به عنوان منشاء داخلی تولید گرد و غبار شناسایی شده‌اند.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به اقدامات در خصوص مقابله با عوامل ایجاد گرد و غبار، گفت: هر زمان، هر کدام از این عوامل دچار تنش و مشکل شوند، شاهد وقوع گرد و غبار خواهیم بود.

شهاب صدیقی اظهار کرد: بر اساس بررسی‌ها از سال ۹۵ به بعد و اسناد تهیه‌شده برای مقابله با گرد و غبار، خوزستان هفت کانون تولید گرد و غبار با مساحت ۳۴۳ هزار و ۱۵۲ هکتار دارد که این کانون‌ها به عنوان منشاء داخلی تولید گرد و غبار شناسایی شده‌اند.

وی افزود: بیشترین مساحت کانون گرد و غبار به کانون جنوب و جنوب شرق اهواز مربوط می‌شود که ۱۱۲ هزار و ۳۸۵ هکتار مساحت دارد. محدوده بعدی از نظر وسعت بین بندر امام(ره)، امیدیه و هندیجان است که ۴۰ درصد از مساحت کل کانون‌ها را در بر می‌گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: بر این اساس، کار اجرایی به منظور مهار ریزگردها از سال ۹۵ تاکنون انجام شده است؛ اجرای این طرح در حوزه نهال‌کاری ۳۲ درصد و در حوزه مدیریت چرا و قرق ۹۰ تا صددرصد پیشرفت داشته اما آنچه در این خصوص ماندگار است و از وقوع گرد و غبار جلوگیری می‌کند بوته‌کاری، نهال‌کاری و مرطوب‌سازی خاک است. هر زمان، هر کدام از این عوامل دچار تنش و مشکل شوند، شاهد وقوع گرد و غبار خواهیم بود.

وی با بیان اینکه میزان نهال‌کاری از ۳۲ درصد باید به صددرصد برسد، ادامه داد: برای مهار کانون‌های منشاء داخلی ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده که موافقت شد این رقم در دوره پنج ساله به خوزستان اختصاص داده شود.

صدیقی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: برای مهار کانون‌های گرد و غبار با منشاء خارجی نیز مصوب شده وزارت امور خارجه و دفتری که دبیرخانه آن در ستاد ملی است به صورت ویژه این موضوع را با طرف عراقی پیگیری کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار