شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
شوشان - غلامرضا نورآبادی :

وقتی دوران های تاریخی را بررسی میکنند می گویند انسان های اولیه وحشی بودند ،برای یک تکه شکار همدیگر را میکشتند و اینکه دانش امروزی را نداشتند، خانه ،کار، بیمه و سایر مظاهر تمدن !؟مثل ماشین،اینترنت و اشنایی به قوانین فیزیک و فضا را نمی دانستند.

اما حالا ما متمدن شدیم و صد البته دمکراسی !و ...داریم ، ولی مقایسه ای صورت نمی گیرد که آن بشر برای تکه ای شکار جنگ‌ می کرد و یک نفر را می کشت و ما هم برای همان نان (منافع) میلیون ها نفر را می کشیم. هرچه بشر مدرن تر شده شیوه های خوی ددمنشانه اش هم مدرن تر شده و بیشتر. براستی کدام وحشی تر است؟

چنگیز و تیمور و اسکندر و اغلب پادشاهان سفاک ایران و سایر خونخواران اروپایی مثل نرون، ایوان مخوف، شاه لئوپلد، آتیلا، فرانسیسکو پیزارو، استالین، هیتلر و ... دیروز چه فرقی با جنگ افروزان امروزی دارند؟

اسباب و آلات شکنجه مخالفین دین و مذهب و حکومت در اروپا که در موزه هایشان به نمایش گذاشته شده مو را به تن هر آدمی سیخ می کند و دنباله های آن هنوز در گوانتانامو و بگرام و ابو غریب و داعش و در گوشه کنار همه کشورها مشاهده می شود.

دمکراسی دروغین یعنی مذهب و حکومت اجباری !! و پذیراندن آنچه که حاکمان درست میپندارند !و از طرق سازمان های ملی و بین المللی ، مجالس و دولت ها دیکته و توسط ابزار شان (ارتش و نیروهای نظامی) اجرا می شود. هرچه اجبار و تحمیل حاکمان بیشتر، نافرمانی بیشتر و مهر و محبت و آسایش و آرامش و زندگی مسالمت آمیز کمتر.

براستی بشر دیروز وحشی تر بود یا امروز؟

مسبب جنگ های جهانی اول و دوم که میلیون ها نفر در جهان را به کشتن داد اروپا و آمریکای مظهر دمکراسی بود، تجزیه و کشتار در یوگسلاوی و قتل و عام مردم لیبی و یمن و سوریه و افغانستان و اکراین و.....بدست اروپائیان مظهر دمکراسی است .

بشر امروز وحشی تر است یا دیروز؟

وحشی گری شرق و غرب نمی شناسند، هر کدام قدرت پیدا کنند همان می کنند که ذات وجود آنهاست.

متاسفانه خوی وحشیگری در ذات بشر بد جوری رخنه کرده و تبلیغات عوام فریبانه رسانه ای و مدام اجازه تفکر اندیشیدن ازاد را سلب نموده . بشر امروزی علیرغم اینکه می داند ذره ای ناچیز از یک هستی بزرگ به وسعت میلیون ها سال نوری است ولی با تبلیغات خونخواران جزئی از این پازل را تشکیل میدهد تا خوی وحشیگری همچنان تداوم یابد و نیز  آنان که هزاران سال است خود را منجی و راهنمای بشریت می دانند با چشیدن طعم قدرت به جمع قدرتمندان اضافه شده اند.

تا اکثریت این بشر تاریخ نخواند و قوه تشخیص  اش انقدر فزونی نیابد که راه و بیراه را تمیز دهد ،درب بر همین پاشنه می چرخد و رفتارش دستاویز رسانه های در دست قدرتمندان.

کی این بشر وحشی طعم مهر و محبت و زندگی مسالمت آمیز را می چشد ،خدا داند!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار