اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۲
یکی از این مسائل و معضلات که مدتهاست گریبان شهرک شماره 4 اهواز وشاید برخی دیگر از شهرکهای صنعتی در اهواز وحتی استان را گرفته، قطعی های برق آن هم بدون اطلاع قبلی است که باعث شده تا تولید کنندگان و کارگاه های شاغل در این شهرک به شکل تاسف انگیزی متضرر شده وکار را به تعطیلی بکشانند.
شوشان - میثم فروغی نیا:

 سال 1401 هنوز درماه ابتدایی خود قرار دارد واین سال به فرموده رهبر معظم انقلاب به سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین مزین شده که باید برای اعتلای این نام که نوعی فرمان حکومتی هم از سوی رهبری محسوب می شود تلاش مضاعف نمود.

تولید در کشور چند سالی است که جای خود را به محصولات بی کیفیت چینی داده و رهبر انقلاب باتوجه به این موضوع چند سالی است که بحث تولید را در صدر نامگذاری ها مورد توجه قرارداده اند.لکن بر تمام دستگاه های کشور واجب است تا تمام امکانات مورد نیاز برای رشد و توسعه این امر مهم بسیج سازند. 

باتوجه به این امر مهم باید توجه داشت که استان خوزستان به عنوان یکی از مهمترین قطب های اقتصادی کشور در صنعت و تاثیر گذارترین خط درآمدی کشور می بایست به این امر خطیر به شکل شایسته ای توجه داشته باشد.

شهرکهای صنعتی در کشور چند سالی است که بعنوان یکی از قطب های تولید وحضور کارگاه های کوچک در کشور مورد توجه بوده وباعث شده تا روند اشتغال آفرینی و نیازمندی های جامعه از طریق همین شهرکهای صنعتی پاسخ داده شود که جای خوشحالی وامیداست که در سالهای آینده هم توسعه بیشتری یابند.

در کنار این مسائل امیدوار کننده ، مواردی هم هست که میتواند باعث شود تا برخی تولید کنندگان که بار اصلی اقتصاد کشور را به دوش می کشند و رهبری معظم هم برای بهبود شرایط کاری و رفع معضلات و مشکلات جلوی راه آنها دستور ویژه داده اند ،دچار تزلزل شوند.

یکی از این مسائل و معضلات که مدتهاست گریبان شهرک شماره 4 اهواز وشاید برخی دیگر از شهرکهای صنعتی در اهواز وحتی استان را گرفته، قطعی های برق آن هم بدون اطلاع قبلی است که باعث شده تا تولید کنندگان و کارگاه های شاغل در این شهرک به شکل تاسف انگیزی متضرر شده وکار را به تعطیلی بکشانند.

قطعی های برق بدون اطلاع واتصال مجدد آن ساعت ها بعد باعث می شود تا کارگاهی که درخط تولید خود محصولی را داشته باشد با ضررهای جبران ناپذیر مواجه شده وباعث از بین رفتن مواد اولیه گردد.

درحالیکه قیمت مواد اولیه برای تولید یک محصول بسیار سنگین بوده و همین عدم وجود همکاری و هماهنگی میان متولی برق و شهرکهای صنعتی به زایش چنین مساله بزرگی انجامیده وتا به امروز هم رایزنی ها برای رفع آن به جایی نرسیده است.

ابولحسن عباسی مدیر عامل شهرک صنعتی شماره 4 اهواز در این رابطه  می گوید :  شوک‌های الکتریکی برای بخش صنعت بسیار مضر است و فرآیند تولید را دچار اختلال می‌کند. در قرارداد شهرک‌های صنعتی و تعهدات وزارت نیرو این است که برای واحدهای صنعتی باید آب و برق پایدار تامین کنید.  

وی افزود: اگر به هر دلیلی وزارت نیرو ناچار به قطع برق شد، حتما باید هماهنگی انجام شود تا بتوانیم به واحدهای صنعتی اطلاع رسانی کنیم و خسارت به مواد اولیه و همچنین میزان ضایعات تولید را به حداقل ممکن برسد. 

تولید کنندگانی هستند که مواد اولیه شان را به صورت خمیر آماده می کنند تابرای تولید درون دستگاه وخط قرار دهند ،اما قطعی های مکرر و بدون هماهنگی برق این مواد را برای آن زمان فاسد می کند که قابلیت استفاده مجدد نخواهد داشت.

مدیر عامل شهرک صنعتی شماره 4 اهواز اضافه کرد:شهرک شماره 4 اهواز با وجود حدود 340 کارگاه تولیدی ، فعالترین شهرک صنعتی استان قلمداد میشود که می بایست ازآن به نحو شایسته ای حمایت شود؛ اما این گونه ناهماهنگی ها به کار ضربه وارد میکند وباعث میشود درصورت ادامه دار شدن این مسائل یاس وناامیدی در تولید کننده ایجاد و تعطیلی کارگاه راه آخر خواهد بود که باید ازآن جلوگیری شود.

علی حافظی یکی از تولید کنندگان حاضر در شهرک صنعتی4 اهواز که کار تولید لوله های پلی پروپیلن ولوله های فاضلاب با عمر بالا را عهده دار است وتنها تولید کننده بخش خصوصی نیز هست در این رابطه می گوید:متاسفانه این شیوه ای که اداره برق درپیش گرفته راهی را جز تعطیلی برای مان باقی نگذاشته است.

کارگاه های ما تعداد زیادی نیرو باتجربه و متاهل دارد که با این قطعی های مکرر برق آنها هم از این ضررها در امان نیستند؛زیرا وقتی تولید کاهش یابد قطعن بیکاری هم بدنبال خواهد داشت.

این تولید کننده اضافه کرد:در هر اورهال دستگاه باید 4 ساعت منتظر باشیم تا دستگاه گرم شود تا برای کارآماده شود ؛اما یک قطع برق کار را خراب میکند ودوباره بعدازوصل مجدد برق باید ازنو شروع کنیم.

حافظی خاطرنشان نمود:دیگر توانی برای ما باقی نمانده و درحال از دست دادن مواد اولیه مان هستیم. موادی که کیلویی 50 هزار تومان تهیه می کنیم وبا هرقطعی برق 20 تا 30 کیلو آن از بین میرود.

وی خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم درسالی که رهبری معظم انقلاب که به عنوان سال تولید و دانش بنیان و اشتغال آفرین مزین نموده اند، مشکلات ومعضلات پیش پای تولید کننده هم کاسته شود نه اینکه رو به افزایش بگذارد.

 شعاری که بایستی مسئولان امر آن را چراغ راه کنند وسدها را از پیش پای کارگاه ها و کارخانه جات بردارند؛ولی تا به امروز که یک ماه از سال درحال عبور است چنین چیزی مشاهده نکردیم و تلاشهای ما برای حل آن راه به جایی نبرده است . وی درپایان اضافه کرد: قطعن با شروع فصل گرما قطعی های برق بیشتر هم خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار