شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۸
شوشان - منصور فاضلی:

در گرما گرم انتخابات ریاست جمهوری ، خبری منتشر شد که جناب آقای رئیسی ، رئیس جمهور محترم برنامه ای ۷۰۰۰ صفحه ای برای برون رفت از مشکلات اقتصادی ارائه نموده است که دوای درد اقتصاد بیمار کشور است و داروی شفا بخشی که پس از تزریق به جامعه معیشت و رفاه و آسایش ، آرامش در جامعه حاکم می‌شود و اقتصاد کشور شکوفا میگردد ، شما فرمودی بعد از استقرار دولت و کابینه تان آن را اجرایی خواهم نمود .

اکنون قریب به ۸ ماه از عمر دولت شما می‌گذرد ، اما همچنان کالاهای اساسی و خودرو و دلار سیر صعودی طی می‌کنند و کمر مردم را در مقابل این تورم افسار گسیخته خم نموده و بخش اعظمی از جامعه را به زیر خط فقر کشانده بطوری که امسال اکثر قریب به اتفاق اجاره نشین ها عزای جابجایی و پیدا کردن مسکن مناسبی با توجه به بودجه اندک خویش هستند .

شما در برنامه ارائه شده خویش فرمودی در آذر ۱۴۰۰ کمک یارانه معیشتی به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به هر خانوار و ۱۵۰ هزار تومان هم علاوه بر ان به دهک های پایین تر در هر ماه پرداخت میکنید و همچنین در خرداد ۱۴۰۱ اجاره نشین ها خانه دار خواهند شد . جناب دکتر محسن رضایی در برنامه ای عنوان نمود بنده اقتصاد دان هستم و ماهانه به هر خانوار ۴۵۰ هزار تومان یارانه پرداخت خواهم کرد ، بدون آنکه تورمی ایجاد گردد ، اکنون وی معاون اول اقتصادی شماست اما نشانی از تدابیر اقتصادی وی در جامعه احساس نمی‌شود ، وزیر اقتصاد شما جناب دکتر خاندوزی در برنامه ای عنوان می‌کند در سال ۱۴۰۰ دولت جدید بدون هیچ فعالیت و اقدامی ۱۵ درصد تورم را کاهش خواهد داد .

ظاهرا وزیر اقتصاد شما یا معنای اقتصاد و تورم را نمی‌داند یا وضعیت اقتصادی کشور ما در صدد لج بازی با وزیر اقتصاد شماست ، قیمت مواد اولیه تولید و کالاهای اساسی جامعه بشدت افزایش یافته به تبع آن محصولات نهایی افزایش قیمت چشمگیری داشته اند. آیا تیم اقتصادی شما ضعیف است یا نسخه شفا بخشتان بر کالبد رو به احتضار اقتصاد اثر بخش نیست ؟؟

جناب آقای رئیسی همین دیروز نماینده مجلس جناب آقای محمود نژاد فرمود در چند ماه آینده نیمی از کابینه دولت استیضاح خواهند شد نماینده اسبق دیگری میفرماید برخی از وزرای دولت توانایی اداره کردن یک دبستان را هم ندارند ، آیا این پیامی جز ناکارآمدی وزرای شما دارد؟؟؟

شما فرموده ای با علل گرانی برخورد جدی صورت پذیرد آیا علت گرانی های اخیر را میدانید ؟؟
*"افزایش تعرفه گاز مصرفی "*
*"حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی "*
*"افزایش ۵۷ درصدی حقوق و دستمزد "*
*"افزایش خرید تضمینی گندم "*
*"افزایش بهای اینترنت"*‌
*"نبود نظارت و استراتژی در کشت تره بار و نبود برنامه‌های برای تنظیم کشت های فصلی و کمبود به یکباره تره بار "*

*"عدم آشنایی کارشناسان اجرایی با تولید و ملزومات تولیدی و ناکارآمدی برخی مدیران دولتی "*

*" عدم الگو برداری از شیوه و استراتژی کشورهای توسعه یافته در امر اقتصاد "* 
*"عدم رفع تحریم ها"*
*"عدم ثبات در بازار ارز"*
*"عدم تاثیر پذیری اقتصاد درونی از قیمت های دستوری "*
*" عدم توانایی در تغییر برخی مدیران دولت قبلی "*

*" استفاده از مدیران بی تجربه ، فاقد تخصص ، ناکارامد و بی کفایت در دولت جدید "*
و چندین چند مورد دیگر ... تمامی این موارد علت گرانی های اخیر است که از سوی کابینه شما صورت پذیرفته ، قیمت خودرو نه توجهی به دستورات شما دارد نه بهایی به سخنان وزیر صمت شما می‌دهد ،  وقتی معاون اول شما میفرماید قیمت ها تا بعد از ماه مبارک نباید گران شود و هنگامی که تولید کنندگان با افزایش مواد اولیه مواجه می‌شوند و هنگامی که قیمت خودرو توجهی به سخنان شما ندارد و وقتی دلار افزایش و زمانی که ارز نیمایی جای ارز ۴۲۰۰ تومانی را میگیرد ، یا باید با قیمت فزاینده محصولات روبرو شویم یا باید با احتکار کالا مواجه شویم . 

جناب رئیسی ، ظاهرا برنامه ۷۰۰۰ صفحه ای شما برای درمان اقتصاد بیمار کشور کارساز نبوده و تا فاجعه ای تورم افسار گسیخته روی نداده و جامعه بیش از بیش زیر خط فقر سقوط نکرده تدبیری بیندیشید .

العاقبه للمتقین الهم و اجعلنا من المتقین 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار