شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۸
شوشان - محمدرضا چمن نژادیان:

از آنجایی که مجالس در دنیا امروزی و مدرن چشم چراغ و امید به سلامت امور و خدمات عالمانه می باشند.و در فرایند تشکیل مجالس است،که بیشتر بصورت مدنی چرخش نخبگانی بر اساس خواست دمکراتیک با مشارکت حداکثری صورت می گیرد.و کارآمدی سیستمی بر اساس قوانین جاری و مصالح ملی قابل اندازه گیری می شود.

در عین حال نیروهای کارآمد و آماده ی پذیرش مسئولیت بشکل شایسته سالارانه ساخته و پرداخته و آماده کار برای مدیریت امور می شوند. در ظل رسالت اساسی مجالس که قانونگذاری، نظارت و پرسشگری از حاکمان و دولتمردان می باشد. انتظار بر حق این است، دولت‌ها و به ویژه  مجالس با مشارکت حداکثری، برخورداری و بهره گیری از تضارب افکار و آراء رایج مدنی آحاد جامعه شکل و تشکیل شوند.و تجلی واقعی عصاره ی توانمندی مدنی و فضایل ملت باشند
 
تا از مقبولیت عام و از مشروعیت خاص برای انجام وظایف ملی و دینی در ابُعاد مدیریتی و قانونگذاری با نظارت برخوردار گردند. با این تفاصیل دولتها و مجلس پویا و کارآمد همیشه تحت تاثیر دو امر اساسی است. یکی مشارکت حداکثری آزادنه و آگاهانه آحاد ملت و دیگری انتخابات آزاد و انتخاب در قالب تشکلات مدنی می باشند.

خروجی چنین برآیند و فرآیندهای مشارکتی و انتخاباتی است، که اساس پویایی، اثربخشی و سازندگی کادرهای کارآمدانه را شکل می دهند.و عمل به خواست و اراده ی مطالبگرایانه ی ملت را به منصه ی ظهور می رسانند.

دراین راستا اساسی ترین فاکتورهای زیر ساختی هر جامعه ی توسعه محور را می توان با هدفگذاری آگاهانه، کارشناسانه ی تعاملی و عقلانی داشتن برنامه ی عالمانه و مدیریت شایسته سالار دانست.

 معمولاً دولتها و خاصه مجالس با داشتن نمایندگی واقعی عصاره ی فضایل ملت بودن را تجلی می بخشند. سپس با تعامل و هماهنگی مدنی برنامه ها را متناسب با شرایط فرهنگی، اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی طراحی می کنند.
 
آنگاه با توجه به اقتضائات زمانی و مکانی است، که نهادها و قوای حاکمه با اقدامات کارشناسانه ی خود لوایح و طرحها را مدون و به قانون برنامه برای اجراء تبدیل می نمایند.هر چه دولتها و مجالس از عقبه و پشتوانه ی کمی وکیفی منبعث از مشارکت مدنی حداکثری و تشکیلاتی برخوردار باشند. برنامه ها در ابعاد کوتاه مدت،  میان مدت و بلند مدت عالمانه تر،عاقلانه تر و کاربردی تر تهیه می گردند.
 
در ضمن فرآیندهای نظارتی و مدیریتی علمی، واقع بینانه و کارآمدانه برای اعمال شایسته سالاری اجرایی، نظارتی و اثربخشی طراحی می گردند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار