شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
موزه شوش با قدمتی نزدیک به 50 سال در میان باغی از درختان زیبا مثل خرما و کنار (سدر) و... قرار دارد اما شوربختانه طی چند روز اخیر بیش از چهار درخت سدر اين موزه قطع شدند.
به گزارش شوشان ، علی درویشی ريیس هیات مدیره انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوش در این باره اظهار داشت: این عمل ناپسند و غیراخلاقی از نظر دینی و انسانی مردود است. او افزود:قطع درختان کهنسال محوطه باغ موزه شوش تداعی کننده حرکت ناپسند و زشت منصور دوانیقی است که درخت سرو کاشمر را برای ساخت کاخ خود قطع کرد.
درويشی بيان كرد: با توجه به این که شوش در گذشته مملو از درخت سدر بوده و به مرور زمان اکثر این درختان نابود شده‌اند مردم قدیمی اين شهر برای تداعی یاد و خاطره گذشته باغ موزه را مثال می‌زدند و به مناسبت‌های مختلف مثل جشن نوروز در این مکان دیدنی و سرسبز حضور پیدا می‌کردند اما با این تدابیر غیراصولی و غيرعلمی فضای سبزی در باغ موزه شوش نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان كرد:امروزه معمولاً موزه در میان محوطه‌ای سرسبز و یا بوستان احداث می‌شود زیرا درختان با تصفيه هوای اطراف و ایجاد رطوبت لازم به مثابه نوعی حفاظ عمل می‌کنند.

درويشی يادآوری كرد: موزه شوش در سال 1345به منظور نگه‌داری و نمایش آثار به دست آمده از محوطه‌های باستانی شوش و دیگر مناطق استان خوزستان از جمله مسجدسلیمان،ایذه و دزفول تاسیس شد و در شمار ارزشمندترین موزه‌های کشور قرار دارد.





برچسب ها: قطع ، درختان ، موزه ، شوش
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
mehdi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
comment
0
0
comment alie khili ziba
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار