شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
شوشان : گمانه زنی پیش بینی ها رسانه ای از ورود افراد  تازه و پیشکسوت با سوابق انتخاباتی برای ورود به عرصه ی انتخابات ۱۴۰۲ در حوزه ی انتخابیه ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام ره و... امکان هر گونه حذف و اضافه بستگی به شرایط و چگونگی رسیدگی به صلاحیت‌ها دارد. 

اسامی داوطلبان منتصب به جریانات مصطلح و رایج در فضای سیاسی، قومی، اجتماعی ملی و محلی با توجه به سوابق و فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی...می باشند.

گروه موسوم سنتی مذهبی
 در این طیف چهره ها از شخصیتهایی مانند؛  فریدون بندری، علی جابری، جمال صالح زاده  و سالم عبادی با سوابق کنشگری و بعضاً  کاندیداتوری مکرر می توان نام برد.

مجمع جریان رادیکال اصولگرا موسم به شورای ائتلاف یا جمنا
که بصورت ملی و منطقه ای تحت تدابیر راهبردی و  تبعیت از شیخوخیت لویی جرگه ای و محوریت سران مرکز نشین عمل می کنند و در انتخابات دوره ی یازدهم از نماینده ی فعلی یعنی حاج حبیب آقاجری حمایت نمودند. که بنظر با عمل بسیار ضعیف، منفعلانه و غیر کارآمد در عرصه قانون گذاری، نظارت و پیگیری مطالبات در سطح ملی، استان و محلی با دخالتهای غیر کارشناسانه در انتصاباتی که منتج به برخی ناهنجاریها و فسادها در سطح مدیریت‌ها با ورود دستگاههای خاص و نظارتی شده است بدون اقبال با ریزش شدید کانونها، کادرهای حمایتی،   پایگاههای اجتماعی و انشقاق تشکیلاتی مواجه می باشند.

شورای هماهنگی و ائتلاف  اصلاح طلب و اعتدالیون با جریانات فرهنگی، اجتماعی و  دانشگاهی همسو
 شخصیت‌های چون  علیرضا شریفی که مکرر کاندیدای این جریان از مجلس ششم تاکنون بوده ولی نتوانست از زیر تیغ ردصلاحیت عبور کند ، و شخصیت و افراد دیگری از این جریان گسترده ی فکری با پایگاههای رای متعدد مانند عبادی، منصور رستمی و قاسم قنواتی از ماهشهر و بندر امام ره نام برد. ضمن تعدادی از شخصیت های برجسته ی دیگری که از مقبولیت بالایی با سوابق انتخاباتی و اعتدالی در این جریان برخوردارند؛ و در ادوار گذشته داوطلب بودند و عبارتند: جناب جواد روشن زاده ( دوره پنجم تایید و ششم ...) حاج جمال درویش ( دوره ی هفتم تایید) حاج محمدرضا چمن نژادیان ( دوره پنجم از رامهرمز تایید، دوره ششم از ماهشهر، امیدیه ، هندیجان و... تایید و دوره یازدهم از اهواز ...) و... نام برد. متذکر می شود چنانچه این جریان مجال پیدا و داده شود، از پتانسیل بالایی به لحاظ کمی و کیفی با پایگاه‌های اجتماعی و کنشگری برای ورود به میدان انتخاباتی رقابتی، سالم عادلانه و منصفانه برخوردار است.

گزینه های سایر جریان های قومی، عملی و سیاسی؛
از چنین طیف گسترده با پایگاه اجتماعی بالا می توان از آقایان و شخصیت‌های مانند: مندنی قنواتی مشاور عالی کنونی حبیب آغاجری 
کامران رئیس قنواتی، فریدون بندری، شیخ حسن قنوات خواه، نافع آلبوغبیش، کاظمی و فغانی نام برد.‌که به گمان مطرح هستند. و بصورت سیال در طیف های اصلی جریانات فکری و سیاسی اعتدالی، اصلاح طلب و اصولگرا با توجه به رویکردهای جریانات می توان به نوعی آنان را تعریف کرد.   
جریان های نظامی، امنیتی و مستقل
حبیب آقاجری که احتمال حضور وی روز به روز کمتر می شود و در جهت دیگر نظامیان و امنیتی دیگری با سابقه ی داوطلبی مانند؛ امیر حیات مقدم (دوره یازدهم از هندیجان، )فرهاد بابلی (دوره یازدهم از امیدیه) ، حمید اباذری (از سربندر...) شخصیت‌های نطامی،امنیتی و مستقل داوطلب و مطرح در این طیف تاکنون هستند.‌ که حضور پر قدرت این جریان بیشتر بستگی به چگونگی اقبال جریان و افکار عمومی از سردار حاج حبیب آغاجری و...دارد.

گمانه زنی ها غیر قطعی
مطالب فوق جمع بندی سوابق انتخاباتی،  کنشگری میدانی ،تحرکات قبلی، فعلی و حاصل  گفت و شنود های میدانی در محافل فعالین اجتماعی، فرهنگی و سیاسی‌ پیرامون تعدادی که شناخت بود می باشد. هر گونه حذف و اضافه بستگی به شرایط و نوع رسیدگی به صلاحیت‌ها دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار