شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۵
شوشان - محمدسعید بهوندی / اهواز :
من یک معلم هستم و مانند همه‌ی مردم، نقاط ضعف و قوتی دارم و مانند همه‌ی انسانها نیازها و خواسته‌هایی و شبیه بسیاری از افراد امیدها و آرزوهایی. گاهی بین آرمانها و محدویت‌هایم، در حال کلنجار رفتن با خویش بوده‌ام و همچنین بین نیازها و آرزوهایم، اما در اکثریت مواقع نگاه معصومانه‌ی کودکان و نوجوانان روبرویم، تصمیمات، داوریها و رفتارهایم را تحت تأثیر خود قرار داده است.
  
من از معدود کسانی در جامعه هستم که؛ پیش از آنکه خود را و احتیاجاتم را بیاد آورم، کسان دیگری را بخاطر آورده‌ام و هیچوقت نتوانسته‌ام بر این نزاع درونی که یکطرف من بوده‌ام و نیازهایم و طرف دیگر؛ دانش آموزان و آینده‌ی آنها، کاملا فائق شوم و لذا گاهی آنها غلبه کرده و گاهی احتیاجات طبیعی من!. در همه‌ی سالهایی که بر من گذشته، همواره و بی صبرانه منتظر دستانی بوده ام که مرا به نحوی یاری رسانند، تا اینکه سرنوشت دانش آموزانم به مخاطره نیفتد و من نیز زندگی را به سختی سپری ننموده و شرمنده‌ی خانواده‌ام نباشم.
  
هیچوقت خود را تافته‌ی جدا بافته‌ای ندانسته، انتظار شاقی نداشته و زیاده گویی و فراوان خواهی را پیشه‌ی خود نساخته ام و آرامش روحی و روانی من مستقیما به رشد عاطفی و شخصیتی شاگردانم منتهی می‌شود. انسانهای بالغ، سالم و ماهری که در آینده‌ی نزدیک می‌بایست شئونات مختلف و متنوع جامعه را بدست گیرند، همه به راحتی خیال و رضایت شغلی من وابستگی تام و تمام دارند. 
     پس طبیعی است که کمک به من، خدمت به میلیونها انسانی است که می‌بایست پدران و مادران متعادل و متفکر آینده‌ی کشورم باشند و هر نوع محبت و احترامی نسبت به من در حقیقت ارج گذاشتن و مهم و حیاتی تلقی کردن رشد همه جانبه‌ی جامعه‌ی فردای این مرز و بوم خواهد بود و لذا محیط کار و شغلم نماد و برآیندی از رشد مطلوب و متوازن کشور است.
 
از زیر دستان من است که؛ سیاستمداران، مدیران، هنرمندان، دانشمندان، نویسندگان، صنعتگران، کارآفرینان و... آینده‌ی کشور تربیت شده و می‌شوند.
 
چه کسانی بپذیرند و سپاس گویند و چه شوربختانه مانند سالیان گذشته کم لطفی نموده و کم توجهی نمایند، خودم را در توفیقات و شکست‌های تک تک انسانهای بالغ جامعه‌ام سهیم و شریک دانسته و می‌دانم و با شهامت، جدیّت و شفافیت تمام، همواره پاسخگوی ضعف‌هایم بوده و خواهم بود و امیدوارم آنانی که مرا به هر شکل، شیوه و بهانه، دانسته و ندانسته، جهت توفیقات بیشتر و مطلوبتر یاری ننموده‌اند نیز در پیشگاه خدا و خلق پاسخگو باشند.
  
همواره دستان پر مهر و محبت کسانی را که در هر شأنی و موقعیتی، خدمتی و عزتی را در حق معلم فراهم آورده و می‌آورند، به گرمی و صمیمیت و افتخار تمام فشرده و در کنارشان هستم.
روز معلم بر همکاران ارجمند، عاشق و عزیزم مبارک باد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار