اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۷۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۴
هميشه حس مي كردم ؛ رأي حاج يونس نيز به مثل خود و شهرهاي آبادان و خرمشهر جزء مهاجرين جنگ تحميلي حساب مي شود و به نوعي شناسنامه ي اجتماعي مردمان جنگ زده را مُهر مي زد.
شوشان - فاضل گطافه پور :
١- خبر كوتاه و مختصر بود ؛ يونس محمدي نماينده چهار دوره ي مجلس به نمايندگي از مردم خرمشهر درگذشت و خبرگزاري ها به اين اكتفا كردند و افزودند كه ايشان در معاونت قوه قضاييه و دبيرخانه مجمع تشخيص نيز مسووليت هايي داشته است.

٢- اما نام يونس محمدي يك لحظه خاطراتط را در ذهن نگارنده زنده كرد، سال هاي دهه شصت و تا قبل از انتخابات مجلس پنجم و در اكثر خانواده هاي مهاجرين جنگ تحميلي نام چند چهره سياسي هميشه مي پيچيد؛ يونس محمدي، رشيديان و انصاري و حتا مقتدايي در كنار اداره ي هميشه حاضر در گفتگوهاي جنگزدگان بنام " بنياد امور مهاجرين"

٣- در سه دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي دهه شصت ، براي مهاجران جنگ صندوق هاي انتخابات مجزايي در شهرهاي داراي جمعيت بالاي مهاجرين پيش بيني شده بود و خانواده هاي ما هميشه يونس محمدي را جزء گزينه هاي خود مي نوشتند.
در انتخابات مجلس پنجم اين شيوه رأي گيري بدليل اتمام دوران جنگ لغو شد و عجيب آنكه يونس محمدي را در قامت نماينده نديديم .
به همين خاطر هميشه حس مي كردم ؛ رأي حاج يونس نيز به مثل خود و شهرهاي آبادان و خرمشهر جزء مهاجرين جنگ تحميلي حساب مي شود و به نوعي شناسنامه ي اجتماعي مردمان جنگ زده را مُهر مي زد.

٤- يونس محمدي را در عمرم نديده ام فقط سالها بعد از دوستي شنيدم كه در مجمع تشخيص مشغول به كار است و حتا براي تاريخ شفاهي منطقه با او مصاحبه كرده بود.
يونس محمدي را نديده ام اما جزئي از خاطرات انتخاباتي و سياسي بسياري از مهاجران جنگ بود و حتا پوستر انتخاباتي اش تا سالها در بازار روز ماهشهر و اميديه زير سايبان ها محفوظ مانده.
يونس محمدي را نديده پاس مي داريم بدليل نجابت و صداقت و رضايت مردم با گذشت سالها از اتمام امر وكالت در مجلس...
روحش شاد
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
هم استانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
comment
0
0
comment و من یونس محمدی را در دوران سخت جنگ شهرها با پوستر انتخاباتی او برای مجلس سوم که از حوزه خرمشهر کاندید بود و پوسترش را بر در و دیوار شهر اهواز نصب کرده بودند!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار