اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
او از معدود خبرنگاري بود كه در كانون حوادث كرانه باختري ماندگار شد و جالب آنكه عنوان آخرين گزارشش را در فضاي مجازي با عنوان "پيش بسوي جنين" نام گذاشته بود و او نمي دانست كه اين واپسين سفر اوست .
شوشان - فاضل گطافه پور :
بيست و پنج سال بطور مداوم و روزانه صداي مظلوميت مردماني را به جهان مخابره مي كرد كه در مقابل اشغالگران راهي جز مقاومت نداشته اند.
بيشتر از ربع قرن ، در كوچه و پس كوچه ها و از چادرهاي آوارگان تلاش داشت جنايات ددمنشانه ي رژيمي را بر ملا كند كه به هيچ كس رحم نمي كند حتا اگر جليقه اي خبرنگاري بر تن داشته باشي و حتا اگر غيرمسلمان .
شهادت شيرين ابوعاقله خبرنگار و گزارشگر شبكه تلويزيوني الجزيره در اردوگاه جنين در كرانه باختري رود أردن آنقدر تلخ بود كه تحليلگران إسرائيلي مرگش را به انفجار يك خبرگزاري بين المللي مشهور شبيه دانسته اند.
خانم پنجاه ساله ي متولد بيت المقدس با وجود داشتن تابعيت امريكايي اما از سال ١٩٩٧ بطور يكسره وقايع و مقاومت مردم فلسطين را براي مهم ترين رسانه ي منطقه گزارش مي داد و  خاكش را ترك نكرد.


او از معدود خبرنگاري بود كه در كانون حوادث كرانه باختري ماندگار شد و جالب آنكه عنوان آخرين گزارشش را در فضاي مجازي با عنوان "پيش بسوي جنين" نام گذاشته بود و او نمي دانست كه اين واپسين سفر اوست .
شيرين ابوعاقله بر اثر شليك دقيق تك تيراندازان إسرائيلي در ناحيه سَر به شهادت رسيد و شهادتش بسياري را به خيابانها كشاند و مردم اردوگاه جنين تن خونينش را پيچيده در پرچم كشور فلسطين تشييع كردند و اينگونه تلخ اما قهرمانانه داستانِ زندگي شيرين به پايان رسيد.
مرگ مشهورترين خبرنگار شبكه ي الجزيره بار ديگر مسووليت حقوقي و بين المللي رژيم اشغالگر قدس و نقض مكرر قوانين مورد قبول جهانيان از جمله ي آزادي عمل خبرنگاران و مصونيت صاحبان رسانه را پيش چشم دنيا آشكارتر نمود و باعث شده حذف فيزيكي اين خبرنگار را عمدي و جزئي از برنامه هاي تروريسم دولتي اسرائيل بدانند بخصوص كه خود آرشيو و شاهد زنده اي از نقض حقوق و جنايات رژيم سفاك به حساب مي آمد.
بهرحال زندگي رسانه اي شيرين ابوعاقله نمونه اي از هزاران مورد مقاومت مردم فلسطين است كه مردمانش در هر لباس و منصب و جايگاه و حتا با اخذ تابعيت غير لحظه اي از تلاش و كوشش در احقاق حقوق تاريخي خود دست بر نمي دارند و بي شك صدها شيرين از روزهاي تلخ استعمار اشغال بيرون مي آيد و نمي گذارند آرمان ملي و اسلامي قدس فراموش شود .
خبرنگاران و اصحاب رسانه به موجب کنوانسیون های ژنو مورخ 12 اوت 1949 و پروتکل یک الحاقی آنها، حق دارند در زمان جنگ و ماموریت های حرفه ای خطرناک از رفتاری همانند یک غیر نظامی برخوردار باشند.
حقوق و مصونيتي كه هرگز توسط رژيم صهيونيستي رعايت نمي شود و شيرين ابوعاقله اولين قرباني نبوده و آخرين نخواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار