اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
سخني با آتش نشان ديروز و امروز
تا مي توانيد به ايرادات و نظرات كارشناسان خبره و خيرخواه در زمنيه ي پروژه هاي شهري دقت و اهتمام نماييد. هدف تان فقط و فقط انجام پروژه ها نباشد بلكه اصولي كار كردن را ملاك قرار دهيد.
شوشان - فاضل گطافه پور :
علي عساكره را سال ها مي شناسم
جواني مثل بقيه جوانان، ورزشكار و از محلات معمولي ؛
أز نيروي آتش نشاني شهرداري بندرماهشهر و دو بار كانديد انتخابات شوراي شهر شد و هميشه زير پيام هايش مي نويسد ؛ آتش نشان علي عساكره.
خصوصيات اجتماعي و روحيه ي جواني او باعث شد كه با رأي مردم شهرش عضو شوراي شهر شود.
حالا علي عساكره در قامت عضو شوراي شهر اما آتش نشان بودنش را فراموش نكرده و جهت امدادرساني به همراه تيم شهرداري عازم متروپل آبادان شده كه جاي تقدير و سپاس دارد
ليكن به سبب شناخت چندين ساله دوست دارم چند نكته اي را برادرانه خدمت ايشان عرض نمايم؛
١- خودتان به واسطه ي شغل آتش نشاني ضجه و ناله ي افراد زير آوارها را بارها شنيده ايد و بدتر آه و اندوه بازماندگان و در حادثه اي مثل متروپل ، غم بزرگ و سراسري.
با خودتان انديشه كنيد و تخصصي به موضوع نگاه كنيد و اگر قبول كرديد كه منشأ اصلي حوادث در فقدان يا ضعف امر نظارت است ، به عنوان نماينده شهروندان در مديريت شهري مي بايست با تقويت بُعد نظارتي از ايجاد و بروز متروپل هاي ديگر جلوگيري شود.
٢- تا مي توانيد به ايرادات و نظرات كارشناسان خبره و خيرخواه در زمنيه ي پروژه هاي شهري دقت و اهتمام نماييد.
هدفتان فقط و فقط انجام پروژه ها نباشد بلكه اصولي كار كردن را ملاك قرار دهيد.
أز هدر رفت سرمايه هاي بيت المال و شهروندان در حيطه ي وظايف شهرداري با اتخاذ تدابير مدبرانه جلوگيري كنيد.

٣- قبول كنيد درسيستم مديريت شهري حسب يك عُرف نابجا و غلط (فارغ از علل و سابقه زماني) شلختگي، بي دقتي، اهمال و سست كاري وجود دارد كه علت العلل آن باز به عدم نظارت و عدم شفافيت و وجود دالانهاي تاريك و ناشناخته ي مديريتي(جهت دور ماندن از حسابرسي اجتماعي و نهادي) بر ميگردد.
تقويت امر شفافيت كه نصب تابلوي مشخصات پروژه چه شخصي و چه عمومي از ساده ترين آنهاست و حفظ ارتباط مستمر با كارشناسان دلسوز خارج يا داخل مجموعه شهرداري و عدم غلتيدن در دامان سودجويان و منفعت طلبان و پذيرش رسانه ها به عنوان وجدان بيدار جامعه از راههاي رفع ايرادات در حوزه مديريت شهري است.

٤- راهكار عملي جهت جلوگيري از تكرار حادثه ي متروپل ، تصويب و الزام شهرداري به توقيف عمليات پروژه مورد ايراد أز طرف ناظران نظام مهندسي است چرا كه متاسفانه بايگاني كردن ايرادات كارشناسان نظام مهندسي در شهرداري ها رويه اي روزمره و البته ناصواب است.
بها دادن به ناظران حتا در پروژهاي إجرائي توسط خود شهرداري نيز الزامي بايد شود و لازم است شوراي شهر در قامت نماينده ي شهروندان بيش أز پيش حساسيت نشان دهد.

٥- شهر از نظر بسياري از متفكران به مثابه ي يك پديده ي جاندار و داراي روح ، نياز به مراقبت و پالايش مستمر و نظام مند دارد و نبايد روح و هويت شهر را با تراكم فروشي و بلندمرتبه سازي و تغيير كاربري ها و پايمال نمودن حق حيات شهروندان خدشه دار كنيم.
و قانوناً مراقبت از روح و كالبد شهر در قدم اول و مهم ترين ايستگاه بر عهده ي شوراي شهر گذاشته شده كه ناظر بر افعال و تصميمات مديريت شهري است.
بلند مرتبه سازي و خراشيدن آسمان هميشه مورد تاييد و مورد نياز شهروندان نيست، گاه لازم است نوسازي ها با توجه به ظرفيت و بافت فرهنگي مردمان هر شهر تعريف شود و كپي برداري ناشيانه از ديگر شهرها و كوبيدن بر طبل توخالي تراكم فروشي فجايعي بدتر از متروپل را رقم خواهد زد.

٦- علي عساكره و علي عساكره ها در هر مقام و منصب إجرائي يا انتخابي مي بايست حافظ حقوق آحاد جامعه باشند و پاسداري از حقوق عمومي در مديريت شهري جز از رهيافت نظارت همگاني و مديريت مشاركت محور و حاكميت قانون و الويت بخشي به نهادهاي تخصصي و شفافيت در تصميم گيري و عمل امكانپذير نمي باشد و مطالبه ي اين خواسته ها از نسل جديد بيشتر از سابقين است.
٧-اين چند خط و دهها نوشته ي ديگر كه توسط دلسوزان نگاشته مي شود ، اميد دارند كه نسل جديد مديريت ها بجاي روي آوردن به صاحبان منفعت(نه صاحبان ثروت كارآفرين) به راهكارهاي تخصصي بينديشند تا شايد هيچ آتش نشاني ضجه ي زير آوار را نشنود.
و آتش نشان علي عساكره در آزمون انتخاب و قضاوت جامعه نمره ي قبولي كسب كند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار