اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۹۶
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵
گزارشی از وضعیت خیابان نادری اهواز
شوشان/ رویا محمودی: خیابان نادری این روزها به همه چیز شباهت دارد بجز به خیابان. بیشتر شبیه بیابانی ست که شخم زده شده و با اندک بادی خاک یا در حلقوم ات فرو می رود و یا بر روی مواد غذایی مغازه های اطراف می نشیند. تنها جمله ای که از این وضعیت می توان نوشت فقط یک کلمه است ؛ ناهماهنگی . یک ارگان زیرسازی و بازسازی می کند و ارگان دیگر دوباره با بیل و کلنگ به جان همانجا می افتد. شهرداری آسفالت می کند اما اداره برق چند روز بعد یادش می افتد که کابل های برق باید از زیر زمین بگذرد. کار برق که تمام شد دوباره آسفالت می شود اما چند هفته بعد اداره فاضلاب با دریل و چند کارگر مشغول لوله کشی می شوند... این حکایت خیابان نادری اهواز و به طور کل حکایت کلانشهر اهواز است.








در گفتگو با مهندس هولاکویی مدیرعامل سازمان قطار شهری که داشتیم سخنی بر زبان راند که حکایت از عقب ماندگی و عقب افتادگی اهواز دارد. وی گفت که اگر الان از قسمت غربی خیابان نادری عکسی بگیرید و برای فردی خارج از استان بفرستید می گوید اینجا چه دهات عقب افتاده ای است؟
هر شخص و سازمانی نابسامانی خیابان نادری اهواز را بر گردن سازمان قطار شهری می اندازد اما مهندس هولاکویی معتقد است متهم اصلی این ماجرا ، اداره برق و شرکت آب و فاضلاب اهواز است اما متاسفانه نابسامانی ها را به ما ربط می دهند و زنگوله این نابسامانی را می خواهند بر گردن سازمان قطار شهری بیندازند.
مصاحبه پایگاه خبری شوشان با مدیرعامل قطار شهری اهواز را می توانید در ذیل بخوانید:
مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز گفت: در قسمت نادری شرقی اهواز هرچه می ساختیم اداره آب و فاضلاب و اداره برق خراب می کردند. گاهی اوقات پیش می آمد قسمتی را که ساخته بودیم 3 بار توسط اداره آب و فاضلاب تخریب می شد و بعد به ما می گفتند دوباره بسازید ! کل پرسنل سازمان قطار شهری 21 نفر است . ما کاری به خیابان و وضعیت آن نداریم کار ما زیر زمین است پس کاری به بالا نداریم.
هلاکویی افزود: من نمی خواهم خرابی هایی که در ساخت قسمت شرقی رخ داد برای قسمت غربی هم تکرار شود. اگر الان از قسمت غربی خیابان نادری عکسی بگیرید و برای فردی خارج از استان بفرستید می گوید اینجا چه دهات عقب افتاده ای است؟
وی در ادامه گفت : قرار بر این است که برق خیابان نادری و طالقانی اهواز زیرزمینی شوند. آسفالت و پیاده روسازی این خیابان تا اتمام کار سازمان برق و اداره آب و فاضلاب صورت نمی گیرد. این درست نیست که ما بسازیم و چند روز بعد دوباره برای برق کشی و فاضلاب تخریب شود.




مدیر عامل سازمان قطار شهری اهواز در ادامه افزود: یکشنبه هفته گذشته ، در جلسه ای که در استانداری خوزستان برگزار شد اداره برق اعلام کرد که برای اتمام کار در خیابان نادری 15 روز وقت می خواهد این در حالی است که اتمام کار برق زیرزمینی تا 2 ماه دیگر هم تمام نمی شود. متاسفانه اداره برق از عهده چنین کاری ناتوان است.
وی ادامه داد: چندی پیش نیز از اداره برق خواسته شد که شبانه روز کار کند تا برق کشی زیرزمینی این خیابان به پایان برسد اما این اداره در پاسخ گفت که من نیرو به اندازه کافی ندارم .
هلاکویی گفت : پروژه قطار شهری در خیابان نادری 2 سال پیش کارش تمام شد اما تحویل این پروژه هر بار به علتی به تعویق می افتاد. برای ما کار ناتمام اداره برق و آب و فاضلاب مزید علت بود. در مقطعی دیگر گفتند شهردار عوض شده صبر کنید ببینیم شهردار جدید چه می گوید! بعد اعضای شورا نظر دادند که خیابان نادری پیاده رو بشود یا نشود؟ شهرداری بازسازی این خیابان را به قطار شهری محول کرد. ما هم پذیرفتیم حالا هم اگر تصمیم بر این باشد ما خودمان انجام می دهیم چرا که هزینه ساخت را خود شهرداری می دهد و ارتباطی با سازمان قطار شهری ندارد. متاسفانه نابسامانی در خیابان نادری را به ما ربط می دهند و زنگوله این نابسامانی را می خواهند بر گردن سازمان قطار شهری بیندازند.




مدیرعامل قطار شهری اهواز در ادامه افزود: وقتی که قسمت خیابان نادری شرقی را زیرسازی می کردیم وضع خیلی بدی حاکم بود. مردم از همه جا رد می شدند اما نگذاشتیم مغازه ای حتی یک روز به خاطر کار ما تعطیل شود. در حال حاضر اداره فاضلاب می گوید فاضلاب جدید احداث کرده ایم. این در حالی ست که من اطلاع دقیق دارم سه فاضلاب این خیابان مسدود است و اگر بارندگی شد آب به داخل مغازه ها نفوذ خواهد کرد. پس اگر بارندگی شد نگویید ما باعث گرفتگی فاضلاب شدیم. مسئولیت اش با اداره آب و فاضلاب است.
وی در ادامه گفت: به ما گفتند پرژه بازسازی خیابان نادری غربی را ما انجام دهیم اما دیگر کلاه سرمان نمی رود. زمانی که اداره برق و اداره آب و فاضلاب کارشان تمام شد آن وقت ما خیابان غربی را بازسازی خواهیم کرد.





حکایت طنز خیابان نادری :

 یک ارگان زیرسازی و بازسازی می کند و ارگان دیگر دوباره با بیل و کلنگ به جان همانجا می افتد. شهرداری آسفالت می کند اما اداره برق چند روز بعد یادش می افتد که کابل های برق باید از زیر زمین بگذرد. کار برق که تمام شد دوباره آسفالت می شود اما چند هفته بعد اداره فاضلاب با دریل و چند کارگر مشغول لوله کشی می شوند... این حکایت خیابان نادری اهواز و به طور کل حکایت کلانشهر اهواز است.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۹
comment
comment
marjan
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
comment
0
6
comment گزارش منو یاد کارتون Pat & Mat میاندازه . شما را چطور؟
پت درست می کنه مت خراب می کنه مت درست می کنه پت خرابه می کنه.
مسئله اینه که هیچکدومشون درست نمی کنند!!!!!!!!!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
comment
0
4
comment بهداشت باید رسیدگی کنه . به خدا مریض شدیم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
comment
0
2
comment جالب بود
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
comment
0
3
comment خندیدیم قیافه بازیگرا با کلنگ به مطلب میاد
comment
یک خبرنگار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
comment
0
4
comment با سلام

هیچ یک از شهرهای ایران مثل اهواز نیست. چندین سال است که خیابان نادری یکطرفه شده و یا مسدود شده. مسئولین مربوطه چکار کردن؟ متاسفانه ما خوزستانی ها مطالبه شهروندی نداریم .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
comment
0
3
comment اینجا شهر اهواز در سال 1092 هجری خورشیدی است
comment
روزبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
comment
0
2
comment با توجه به إتمام پروژه خود خوانده بزرگ پياده راه سازي نادري شرقي ميتوان اينده نادري غربي را هم ديد ،استفاده از بي كيفيت ترين مصالح به دست بي سليقه ترين طراحها و مجريان و فقط كار را از سر اجبار به سرانجامي رساندن بدون در نظر گرفتن سبز بودن ،زيبايي و كاربري منطقه و شرايط افتاب مستقيم روي سر مردم در حال پياده روي.
comment
پریسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
comment
0
1
comment هرچه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک
وقتی اقدامات نهادهای مربوطه اینگونه است ؟
آیا انتظار پاکیزه نگهداشتن شهر از مردم
منطقی است؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
comment
0
1
comment خیلی جالب قسمت شرقی که طرح تمام شده اگر در قسمتی از خیابان اصلی آتش سوزی اتفاق بیفتتد بعلت مسدود بودن مسیر توسط بلوکهای بتونی قابل تردد خودروهای امدادی نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار