شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵
شوشان - دکتر حسن دادخواه :
کافی است در هر یک از مراکز استان ها حتی هر یک از شهرهای ایران عزیز، گشتی بزنید تا میزان تفاوت هر یک از آنها را با شهر اهواز احساس کنید.
در طی سه روزی که در شمال و جنوب شهر شیراز، رفت و آمد داشتم البته در زمینه های گوناگونی می توان به برتری آن بر شهر اهواز، پرداخت اما آنچه که به مدیریت شهری وابسته است، قابل اشاره گر است.
۱- به جرآت بگویم حتی یک مورد دست انداز و خرابی و فرسودگی آسفالت در خیابان ها دیده نشد. در حالی که در شهر اهواز در تمام خیابان های آن، در هر ده متر خودرو در یک چاله می افتد.
2-  خیابان ها پاکیزه بودند و هیچ اثری از پسماند رها شده در آغوش باد، دیده نشد.
3-  از وانت های فروشنده در کنار معابر خبری نبود و فقط در هر خیابان یک یا دو فروشنده میوه جات در سازه های همسان و زیبا وجود دارد.
4-. جایگاه گاز و بنزین در سطح شهر به اندازه کافی وجود دارد.
5- در یکی از محلات و بافت های سنتی شهر، صاحب یک خانه، جلو خانه خود را شستشو می کرد و فاضلاب آن تا دویست متر آنسوتر با شیب ملایم به منهول ریخته می شد.
6- در چهار راه ها، به ندرت و نادر متکدی دیده شد.
7- خط مترو شیراز در چند مسیر شروع بکار کرده است.
8- تا لحظه نوشتن این یادداشت، سگ ولگردی در خیابان ها ندیدم. یک شب صدای سگی شنیدم صبح دریافتم که سگ خانگی در ساختمان کناری است.
حالا یک سوزن هم به خودم بزنم!
مهمانسرا و مجتمع رفاهی دانشگاه شیراز، در میان دانشگاه ها، از روزگاران دیر، پر آوازه است. آنان نیز یک دوره سپردن آن به بخش خصوصی و پیمانکار را تجربه کردند. الان مدیریت مجتمع در اختیار دانشگاه قرار دارد و دانشگاهیان دانشگاه شیراز از امکانات خوابگاهی، رستوران، سالن مراسمات و ورزشگاه آنجا با تخفیف مناسب بهره مند هستند و کارکنان دانشگاه که در آن مشغول کار هستند به نوعی در درآمد حاصل از آن شریک و بهره مند هستند. مهم آنکه بر سردر این مجتمع نام دانشگاه شیراز نقش بسته است.
اما دانشگاه من!
من دانشگاه را به خودم منسوب کردم تا از این سطور، برداشت سیاسی به اذهان خطور نکند. متاسفانه ما تجربه موفقی از سپردن مهمانسرای دانشگاه در باغ معین نداریم. سازه ای قدیمی و زیبا در دل شهر اهواز که شناسنامه دانشگاه من است. با سپردن آن به دست پیمانکاری، اسم دانشگاه از سردر آن برداشته شد و به مرور پای دانشگاهیان از آن کوتاه گردید و بهره ای از آن نصیب دانشگاهیان نشد و اندک اجاره دریافتی در چاه ویل کمبودها و نیازمندی های دانشگاه گم می شد.
امیدوارم که مدیریت کنونی دانشگاه بتواند در راستای رسیدگی به رفاه دانشگاهیان، مدیریت این مهمانسرا را به دست دانشگاهیان بسپارد و زمینه بهره مندی دانشگاهیان از امکانات این ساختمان ارزشمند و زیبا را فراهم کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار