اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
شوشان - سید سجاد جلویانی :
قال الإمام الهادي عليه السلام:
 المِراءُ يُفسِدُ الصَّداقَةَالقَديمَةَ ، ويَحلُلُ العُقدَةَ الوَثيقَةَ ، وأقلُّ ما فيهِ أن تَكونَ فيهِ المُغالَبةُ ، والمُغالَبةُ اُسُّ أسبابِ القَطيعَةِ . 

امام هادی علیه السلام می فرمایند:
 مجادله كردن، دوستى ديرين رااز بين مى برد و پيوند استوار را از هم مى گسلد و كمترين چيزى كه در مجادله هست، چيره جويى است و چيره جويى، خود عامل اصلى قطع رابطه مى باشد. 

نکات مهم  کلام امام های علیه السلام :
امام هادی علیه السلام ، در مقام امام و رهبر معنوی جامعه اسلامی و انسانی ،در این کلام  خود به بیان و درمان یکی از آسیب های اجتماعی بشری اشاره دارد که از نتایج زیانبار آن ایجاد صدمات روحی و معنوی و حتی آسیب های جسمانی در میان افراد می گردد.‌انسانها در اغلب موارد زندگی بخصوص در نشست های گروهی و خانوادگی و یا تفریحی و سرگرمی به بحث و گفتگو های بدون نتیجه و فایده علمی و اخلاقی می پردازند . در مقام گفتگو های کلامی اغلب مردم دچار تناقض و دشنام های لفظی می گردند ودر صدد برتری کلامی بر هم دیگر می شوند . دراین برخورد راه پشیمانی برای مدتها بر آنها بسته می شود . امام هادی به گسست دوستی های دیرینه که حاصل سالها رفاقت و دوستی و پیوند مهرآفرین افراد است اشاره دارد که بزرگ ترین پشتوانه حمایتی اجتماعی است که در این نوع چالش های بد فرجام از بین می رود . گفتگوهای چالش بر انگیز تواُم با پرخاش و تخریب و شخصیت افراد همراه می گرددو مهم ترین عامل  دوری انسانها نزدیک به یک دیگر می شود و شاید سالها طول بکشد تا این گونه افراد بتوانند با بخشش و کوتاه آمدن از خشم و عصبانیت  دوباره در کنار هم دیگر  رابطه دوستانه ای برقرار نمایند . 
شایسته است ما افراد جامعه از خانواده تا اجتماع و حتی در سطح کلان دیپلماسی گفتگوهای خود را همراه با ادب و متانت اخلاقی نمایم واز بیان نقایص و اشکالات و تهدید و ارعاب یک دیگر خوداری نمایند تا زندگی و جامعه ای دور از خشونت داشته باشیم .‌ 
میلاد مسعود امام هادی علیه السلام مبارک باد . 

اهواز ، ۲۴ تیر  ،۱۴۰۱ 
 أعلام الدين : 311.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار