اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
شوشان - دکتر علی عباد نسب :
متاسفانه طی چند روز اخیر، آبگرفتگی امام زاده داوود توسط افرادی بعضا مغرص یا نا آگاه مورد ریشخند قرار گرفته است لذا مطالبی را در این خصوص ایراد می نمایم. 

قبل از هر چیز باید یادآور د که اراده و خواست، خداوند متعال این است که همه موجودات مادی حتی انسانهای مقدس مثل پیامبران و امامان علیهم السلام و ساختمان‌های مقدسه مثل مساجد و مرقدهای امام زاده ها و پرستشگاهها از قوانین طبیعی و فیزیکی موجود در طبیعت پیروی کنند یعنی خداوند متعال این قوانین فیزیکی را در جهان طبیعت گذاشته تا جهان هستی بر اساس آن اداره و گردانده شود. مثلا یک ساختمان اگر در زمین کم ارتفاع یا در مسیر سیل ساخته شده باشد، در هنگام وقوع سیل دچار آبگرفتگی و سیلاب می شود و تفاوتی ندارد که آن ساختمان مسجد باشد یا حسینیه یا مرقد امام زاده و اگر که گردنِ یک انسان، با شمشیر قطع شود یا به دار آویخته شود آن انسان خواهد مُرد، خواه آن انسان پيامبر یا امام باشد مانند حضرت یحیی علیه السلام و پیامبران دیگری که توسط قوم یهود کشته شده یا امام حسین علیه السلام که توسط لشکر اشقیا به شهادت رسید.
دچار سیل شدن مرقد یک امام زاده، مثل سید داوود نیز ، یک پدیده طبیعی است و تابع آن قوانین فیزیکی که خداوند متعال در جهان طبیعت گذاشته است. همانطوری که پیشتر گفتم، هر بنایی که در جای کم ارتفاع ساخته شود، در معرض سیل قرار می گیرد.
بعضی از انسانهای کم اطلاع می گویند امام زاده ای که ما از آن درخواست کمک و رفع مشکلاتمان را می کنیم، چرا نتوانست، خودش را از سیلاب و آبگرفتگی نجات دهد؟! و از سر ناآگاهی آن را با بتهایی که حضرت ابراهیم علیه السلام آنها را شکست تشبیه می کنند و می گویند این امام زاده هم مثل بتهایی که نتوانستند خود را از تبر حضرت ابراهیم نجات دهند، نتوانست خود را از سیل و آبگرفتگی نجات دهد. 
در جواب چنین افرادی باید بگوییم: که اولا کسی از امام زاده درخواست معجزه یا انجام کار خارق العاده نداره
ثانیا اگر امام زاده، جعلی نبوده و توسط افراد سودجو ساخته نشده باشد و واقعا محل دفن انسان صالحی باشد، مثل یک مسجد محلی است برای راز و نیاز با خداوند متعال و انسان مؤمن بر اساس شریعت اسلام و مذهب اهل البیت علیهم السلام، تنها از خداوند متعال خواسته هایشان را درخواست می کنند و پیامبران و امامان و امامزاده ها و صالحان و اولیای الهی فقط واسطه و شفیع هستند. ساختمان های مساجد و حسینیه ها و مراقد امامزاده ها هم، مثل دیگر ساختمان‌های معمولی از قوانین طبیعی و فیزیکیِ خداوند پیروی می کنند نه بیشتر یعنی اگر ما با یک کلنگ به آجر یک ساختمان بکوبیم آن آجر می شکند و تفاوتی ندارد که آن ساختمان مرقد امام زاده باشد یا مسجد یا یک خانه عادي و یا اگر ستون‌های ساختمانی را بیاندازیم آن ساختمان فرو می ریزد و تفاوتی ندارد که خانه باشد یا مسجد و یامرقد امامزاده .

خود پیامبران و امامان علیهم السلام نیز از لحاظ زیستی مثل انسانهای عادی، تابع علت ها و عوامل طبیعی هستند. 
مگر پیامبران الهی مثل حضرت یحیی توسط بنی اسرائیل ذبح نشدند
مگر خود امام حسین علیه السلام و یارانشان توسط قوم اشقیا به شهادت نرسیدند؟ یعنی خود خداوند متعال اراده کرده است که وضعیت اینگونه باشد و هر چیزی که در جهان مادی است از قوانین طبیعی و فیزیکی موجود در طبیعت پیروی کند. 

البته در برخی از موارد نادر به خواست خداوند به منظور آگاه کردن مردم معجزاتی و کرامانی فراتر از علل مادی و قوانین فیزیکی رخ می دهد مثل سرد شدن آتش بر حضرت ابراهیم علیه السلام یا شکافته شدن رود نیل برای عبور حضرت موسی علیه السلام که این امور تنها در ید قدرت خداوند متعال است و هر وقت که اراده کند، انجام می گیرد.
1401/5/9 خوزستان. هندیجان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار