اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱
شوشان - محمدعلی بهوند یوسفی :
خبرنگاران بنا به وظیفه و رسالتی که بر دوش دارند ، وجدان بیدار جامعه اند. در جوامعی که برای خبرنگاران محدودیت و ممنوعیت ایجاد کنند ، شاهد افزایش فساد و رانت و زد و بند هستیم.
 خبرنگار رسالت دارد دردها و معظلات جامعه را بدرستی و بدون وارونه نمایی یا سیاه نمایی به گوش مسولین برساند. نتیجه در اختیار خبرنگار نیست ولی پیگیری  مشکلات جزو وظایف لاینفک  خبرنگار هست. 
لذا مسولین باید با سعه صدر و تحملی بالایی با خبرنگاران داشته باشند و قدردان آنها بوده و در کمال احترام با آنها برحورد کنند. نباید خبرنگار بابت تهیه خبر نگران این باشد که فلان مسول اداره با او بخاطر تهیه خبر برخورد کند.  وای بحال مسولی که از تهییه خبر نگران شود. و بدا بحال مسولی که از برخورد اهالی رسانه در انعکاس مشکلات جامعه عصبانی می شود. در تمام جوامع پیشرفته شان و جایگاه خبرنگاران دارای اهمیت بسزایی است و به آنها فروان حرمت می نهند. این مهم بوِیزه در شهرهای کوچک بیشتر خود را نشان می دهد. در همین شهر خودمان رامهرمز با توجه به انبوه مشکلات در زمینه های درمان و بهداشت ، مسکن ، بازار ، شهرسازی و .. رسالت خبرنگاران برای بیان مشکلات بسیار مهم است. 
به تناسب نقش، جايگاه، شأن و رسالت خطير و پراسترسي كه رسانه‌ها و خبرنگاران دارند به لحاظ تسهيلات اجتماعي و رفاهي براي اين قشر پيش‌بيني‌هاي لازم نشده است و ضروري به نظر مي‌رسد كشور به موازات رشد فرهنگ عمومي و سير تحول تكنولوژي، صنعت و دفاع و شادابي و پويايي ساختار مدني، جامعه به رسانه‌ها بيشتر از اصناف ديگر توجه كند؛ چراكه خروجي، دستاورد و كاركرد كار رسانه، اهالي و اصحاب رسانه در واقع به نفع چشم‌انداز عمومي فرهنگ جامعه خواهد بود. سالروز شهادت محمود صارمی فرصتی است تا شرایط و زمینه های رشد و گسترش حرفه خبرنگاری و روزنامه نگاری مورد توجه و بحث و بررسی قرار گیرد. خبرنگار همچون سربازی فداکار از جوهر وجودش و با سلاح قلمش همواره در میدان مین قدم می نهد تا جامعه را از خطرات آگاه سازد. خبرنگاران و صاحبان اندیشه و قلم در حقیقت منادیان آگاهی و دانایی و مروج حقیقت جویی و حقیقت گویی هستند و صداقت، دقت، شفافیت و هوشیاری از ویژگی های فعالان این عرصه است. 
خبرنگاران رسالت خطیری بر عهده دارند زیرا ارتباط دائم آنها با همه اقشار و طبقات جامعه و نیز زیر نظر داشتن فعالیتهای مختلف با هدف انعکاس درست و دقیق رویدادها اقتضا می کند دقت، صراحت و صداقت به عنوان مشخصه های یک خبرنگار موفق را به همراه داشته باشد و از سوء استفاده و یا بی توجهی نسبت به این حرفه پر اهمیت اجتناب ورزند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار