اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۵۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
بمناسبت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال آیت الله آل طیب؛
شوشان : در شب شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(علیه السلام) محفل توسل به آن امام همام و همچنین مجلس بزرگداشت بیست و هشتیمن سالگرد ارتحال علامه ذوالفنون حضرت آیت الله العظمی حاج سید محمدحسن آل طیب(ره) درمسجد حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) منطقه ۱۰۰ دستگاه باهنر اهواز باحضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در این محفل معنوی، حجت الاسلام والمسلمین امین بهرامی(شریعت شوشتری) با بیان فضائل اخلاقی امام مجتبی(علیه السلام) توضیح داد: امام حسن مجتبی با خوش رفتاری باعث شد بسیاری را به اسلام هدایت کند. کرامت و اخلاقِ امام حسن از معیارهای بارزِ شخصیتِ امام بود. 

وی افزود : حضرت آل طیب نیز متاثر از شخصیت امام حسن (ع) همواره با اکرام و خوش رویی با مردم رفتار می‌کرد. کمک به فقرا همیشه بخشی از زندگی این شخصیت ارزشمند بود بطوری که برای برخی فقرا خانه تهیه و سند ملکی را به نام آنها ثبت کرد. 


حجت الاسلام والمسلمین بهرامی یاداور شد: حضرات آیات عظام همچون سید ابوالحسن اصفهانی، آقا ضیاء عراقی، محمد کاظم شیرازی و بعضی دیگر از اعلام اجازه‌ی اجتهاد داشت. 


وی یاداور شد: حضرت آل‌طیب که شخصیتی متواضع داشت، فقیه، اصولی، مفسر، محدث، منجم و ریاضی‌دان بود و در ادبیات و شعر هم مهارت داشت. 


گفتنی است، حضرت آل‌طیب با اینکه از مراجع تقلید به حساب می‌آمد اما هیچ گاه ادعای اجتهاد و علمیت نداشت. 

یادآور می‌شود، ایشان به دلیل علاقه فراوان به امام مجتبی (ع) در ششم ماه صفر مصادف پنجم تیرماه ۱۳۷۳ دار فانی را وداع گفت و در هفتم صفر مصادف با سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) تشییع و پیکر مطهر آن فقیه عالیقدر در یکی از شبستان‌های مقام صاحب الزمان(عج)شهردار المومنین شوشتربه تیره تراب سپرده شد. 

همچنین، ایشان از علمای مبارز در دوران رژیم ستم‌شاهی بود که همواره با قاطعیت بیانیه‌های جامعه‌ی روحانیت علیه رژیم شاه را امضا می‌کرد و حضوری مستمر در تضاهرات داشت.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
comment
0
0
comment خدااین علامه مجاهدرورحمت وبه حضرت آیت الله شریعت جزای
خیرکرامت کنه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار