شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
عضو هیات مدیره مرکز کارشناسان دادگستری خوزستان :
بهره گیری از ظرفیت کارشناسان دادگستری در جامعه نیازمند فرهنگسازی است
شوشان : عضو هیات مدیره مرکز کارشناسان رسمی دادگستری خوزستان بر ضرورت استفاده از نظرات و مشاوره های کارشناسان دادگستری تاکید کرد و گفت: این موضوع باید در جامعه فرهنگ سازی شود. باید شرایطی فراهم شود تا مردم قبل از شروع هر فعالیت اقتصادی از ظرفیت و مشاوره کارشناسان رسمی دادگستری استفاده کنند.
امید فراز گفت: بعضا می بینیم که مردم در زمینه کارهای اقتصادی و اجتماعی هزینه های زیادی می کنند ولی به این نکته توجه نمی کنند که با هزینه ای کم برای دریافت اطلاعات و مشاوره حقوقی از سوی کارشناسان دادگستری می توانند در کارهای خود موفق تر عمل کنند و کمتر گرفتار شوند.
وی با بیان اینکه بخش زیادی از مشکلات مردم در حوزه کارهای اقتصادی ناشی از بی توجهی آنها به مسائل حقوقی است گفت: در این زمینه کارشناسان رسمی دادگستری در رشته های تخصصی مختلف در کنار مردم هستند و مردم می توانند با مراجعه به مرکز کارشناسان دادگستری از ظرفیت این کارشناسان استفاده کنند تا بیشترین بهره وری را در کار خود داشته باشند. باید این اعتماد در مردم ایجاد شود که انجام کارشناسی در امور مختلف را ضروری بدانند.
عضو هیات مدیره مرکز کارشناسان رسمی دادگستری خوزستان افزود: هر چه بیشتر از ظرفیت کارشناسان رسمی دادگستری استفاده شود و مردم بیشتر با قوانین و مقررات آشنا شوند طبیعتا از بسیاری از مسائل و اختلافات بین طرفین هم پیشگیری می شود و حجم ورودی پرونده های قضایی هم کاسته خواهد شد.
امید فراز گفت: بعضا می بینیم مردم در زمانی که با یک مشکل برخورد می کنند بدنبال استفاده از خدمات کارشناسان رسمی دادگستری می روند و این در حالی است که استفاده از خدمات کارشناسان دادگستری باید قبل از ایجاد مشکلات انجام شود.
وی در پایان گفت: هم اکنون حدود ۴۰۰ کارشناس رسمی دادگستری در رشته های مختلف کارشناسی در مرکز کارشناسان رسمی دادگستری خوزستان عضویت دارند و آماده خدمت رسانی به ادارات، دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیردولتی و اقشار مختلف مردم می باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار