اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
شوشان - دکتر حسن دادخواه :
در دو روز گذشته دو تدفین در دو استان مرزی غرب کشور، در رسانه های رسمی دولتی و مجازی و شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده داشت. تدفین و خاکسپاری  آن دختر جوانی که از بازداشت پلیس به بیمارستان برده شده و آنجا جان سپرد و دیگری خاکسپاری یک مرزبان که طی حادثه جاده ای و در حین ماموریت چشم از دنیا فرو بست.
جان سپاری آن دختر جوان و علل دستگیری و انتقال او به مرکز پلیس و حوادث نامعلوم همراه آن، مورد اعتراض بسیاری از مردم، احزاب و مقامات قرار گرفت تا آنجا که ریاست جمهوری در تماس تلفنی با خانواده ایشان، از دردمندی خانواده، دلجویی کرد و دستور پیگیری و شناسایی متخلف را صادر نمود. 
در خاکسپاری هر دو عزیز از دست رفته، دسته های زیادی از مردم استان های غرب کشور، که معمولا مردمانی کم برخوردارند، شرکت داشتند گرچه در مراسم خاکسپاری دختر جوان، به لحاظ نوع جان باختگی و ماهیت موضوع، شاهد اعتراضاتی نیز بودیم.
اشتراک موضوع در هر دو خاکسپاری، از یک سو قدرشناسی مردم از یک مرزبانی است که به هر حال، در یک ماموریت و در راه تامین امنیت سرزمین ایران، جان سپردن است و از سوی دیگر، اعتراض دسته ای دیگر از مردم در استان مجاور، با نوع برخوردی است که منجر و منتهی به جان سپاری دختر جوان در تهران شده است.
نکته قابل توجه این است که مردم سرزمین ایران، همگی دوستدار سرزمین و وحدت و یکپارچگی سرزمینی و امنیت شهروندان هستند و با وجود کم برخورداری از بودجه کشور، همچنان وفادار و قدرشناسی هستند.
به رغم دو قطبی شدن موضوع جان سپاری آن دختر عزیز که همه مردم ایران را در سوگ نشاند و به رغم بالا گرفتن مناقشه میان گروه های سیاسی و میان منتقدان و هواخواهان دولت و نظام، اما و اما مردم، یکپارچه خواهان وحدت ملی و عدم صدمه زدن به وطن و سرزمین ایران هستند.
این وحدت، باید از سوی مقامات مسئول و عالی نظام نیز باید مورد توجه و اعتنا قرار گیرد. رفتار سیاسی و شیوه حکمرانی به هیچ عنوان و علت نباید با روح همبستگی و همگرایی مردم، در ستیز باشد بلکه در راستای همدلی و گسترش دوستی و محبت قرار گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار