شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۷
شوشان : حسین بازپور، نویسنده و شاعر جوان خوزستانی، سومین مجموعه داستان نوجوان‌اش، تحت عنوان "چهارشنبه ده صبح" را منتشر کرد.

این کتاب، شامل پنج داستان کوتاه در ۶۰ صفحه است که در تیراژ ۵۰۰ نسخه و با کاغذ بالک سوئد و با قیمت ۳۰ هزار تومان، توسط انتشارات تیماج روانه‌ی بازار کتاب شد.

چهارم مهر، یک روز معمولی، بیست اسفند، بی‌اتفّاق خاص و دهم آذر اسامی داستان‌های کتاب "چهارشنبه ده صبح" است. این داستان‌ها در شهرهای کرج، مشهد و اردبیل روایت شده‌اند

نویسنده‌ی کتاب چهارشنبه ده صبح خاطرنشان کرد: در این مجموعه داستان، به مسائل و مشکلات نوجوانان در لابه‌لای داستان‌ها پرداختم، از راوی اول شخص، سوم شخص محدود و سوم شخص دانای کل برای روایت داستان‌ها بهره بردم. 

حسین بازپور افزود: درون‌مایه‌‌ی داستان‌ها اجتماعی‌ست با لایه‌های اخلاقی در دل داستان، شخصیت‌های پویا و منفعل که دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به‌فرد خودشان هستند. 

وی ادامه داد: البته در معرفی‌ ویژگی‌های ظاهری شخصیت‌ها، تعمدی یک ویژگی‌ مشترک را مابین شخصیت‌ها خلق کردم. این مجموعه داستان نوجوان، به‌نوعی با کتاب قبلی‌(یکشنبه عصر در خیابان سوم) و کتاب بعدی‌ام(مومیایی شبیه عشق من است)پیوند معنایی در زیرلایه‌های داستان‌ها و ارتباط مفهومی با یکدیگر دارند.

این شاعر جوان گفت: آشنایی نوجوانان امروز با مسائل گوناگون یک امر مهم و حیاتی‌ است، از جمله موضوعاتی که نویسندگان کودک و نوجوان باید به آن بپردازند، دفاع مقدس است. تولید محتوای مناسب و توزیع مناسب کتب در این زمینه، سبب آشنایی بیشتر نوجوانان و پویایی و فعالیت بیشتر این نسل می‌شود. کتب مناسبی هم به‌چاپ رسیده‌است اما باید دسترسی و پخش کتب هم به‌راحتی و آسانی باشد.

حسین بازپور در پایان یادآور شد: مجموعه داستان دیگری تحت عنوان "قایق‌سواری روی تار عنکبوت" را در دست چاپ دارم که در سال آتی توسط نشر تیماج منتشر خواهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار