اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
جناب استاندار محترم و ولایی:
 شوشان - یوسف مندنی زاده (الهی) :
 با احترام و خسته نباشید به برادر مومن و ساعی جناب دکترخلیلیان                                      
باعنایت به گذشت بیش از یکسال از عمر دولت مقتدر و مردمی و جهادی دکتر رئیسی لازم است نکاتی را بعنوان مسئولیت اجتماعی وشهروندی و نیز بعنوان کسی که درانتخابات برای این دولت بهمراه دوستان جهادی و انقلابی تلاش کرده و باید پاسخگوی مردمی که به همفکران ما اعتمادکرده اند باشیم، لازم دانستم نکاتی را معروض دارم. 

اول  
زحمات استاندار و بعضی از همکاران محترم ایشان قابل توجه بوده و ضمن تقدیر و خسته نباشید به ایشان و آرزوی توفیق شان حتما دعاگو خواهیم بود،  

دوم                                                                 
متاسفانه برغم زحمات شما و همکاران محترم و برغم تاکیدات جناب دکتر رئیسی هنوز عاملان وضع موجود درساختار مدیریت استان حضور حداکثری داشته و ظاهرا قرار هم نیست بزودی از همفکران دولت انقلابی و جهادی به نحو فراگیر وقاطع استفاده شود ؟!
سنت غلط و اشتباهی که درخوزستان شاهد هستیم  وجود برخی مدیرانی که با هر دولتی هم نوائی و هم جوشی داشته و مردانی برای تمام فصول هستند !! و صد البته بی کیفیت و غیر جهادی، مدیری که گاها ده تا پانزده سال یا بیشتر مسندی را اشغال کرده وفقط با آمارهای غیر واقعی در صدد حفظ موقعیت و مقام خود هستند و نه خدمت به نظام مقدس ومردم صبور و ولایت مدار خوزستان قهرمان ، و جالب تر آنکه برخی از این عزیزان اساسا تعلق خاصی به استان نداشته و مهمانان این استان مظلوم هستند، و ضمن احترام به توانمندی و دلسوزی  این  برادران تلاشگر، اگر درتمام استانهای همجوار تفحص وتجسس کنیم به ندرت یک مدیر جزء از خوزستان در سایر استان ها یافت خواهدشد!؟

درست که همه، اهل ایران عزیز هستیم ولی چرا فرصت ها را از نیروهای معتقد و ارزشی و هم استانی بگیریم و بدون تفاوت خاصی بجهت بکارگیری دوستان ناآشنا با ساختار و فرهنگ و ظرفیت های استان فرصت ها و زمان وثروت استان را دچار اختلال یا چالش کنیم؟!
مگر دراستان قحط الرجال است برادر،،،،  
 
سوم                                                       
یادم هست درمقاله ائی خواندم وقتی دولت در امریکا تغییر می کند حدودا سیصدهزار پست و مدیریت فقط در ظرف یک هفته جابجا شده و هم حزبی های دولت منتخب بر اریکه قدرت سوار می شوند، چرا که معنی ندارد زمانی که میشود از نیروی هم فکر و دلسوز دولت جدید استفاده کرد بر سر باقی ماندن برخی اصرار کنیم که هیچ شاخصه و امتیاز خاصی نداشته و به صرف داشتن پارتی یا برخی خاصه خرجیها، از منابع مردم، بدون داشتن عملکردی موجه و قابل دفاع چندین پست و مقام استان را اشغال کنند؟!    
اساسا این اشتباهی است که منجر به فساد اداری شده و خود بهتر از بنده می دانید که چنین اشخاصی بجای پاسخگویی به مردم، بیشتر پاسخگوی حامیان سیاسی خود خواهند بود و اصولا بعد از چند سال دچار افت انگیزه شده و بجای مدیریت انقلابی وجهادی و میدانی که از تاکیدات مقام معظم رهبری عزیز است، مدیران هزینه ساز وکم بازده می شوند،  
و به ضرس قاطع باید گفت: بسیاری ازاین نابسامانی های اخیر که در سطح جامعه مشهود است، نتیجه عملکرد نابخردانه و غیر انقلابی و ناپاک بعضی اشخاص صاحب مقام می باشد. 
که ضمن محکوم کردن تحرکات و اغتشاشات اخیر باید بررسی کنیم که چه عواملی بیس و زیر ساخت این گونه نافرمانی های اجتماعی را دامن می زند و در صدد حل مشکلات مردم و جلوگیری از تکرار چنین حواث تلخی باشیم و چنین اصلاحی بجز اصلاح مدیریت های ضعیف و رفیق بازی و بکار گیری نیروهای دلسوز و انقلابی حاصل نخواهد شد. 

چهارم  
آیا بعد از گذشت چندین ماه هنوز یک نیروی جهادی و توانمند دراین استان پیدا نمیشود که فرمانداری اهواز به او سپرده شود؟!! 
واقعیت آن است تا زمانی که بجای استفاده از نیروهای هزینه داده برای این نظام مقدس، و دارای سابقه روشنی از دفاع همه جانبه از این انقلاب را چه در دفاع مقدس و چه در سایر صحنههای انقلاب دارند، مع الاسف با وجود این چنین نیروهایی، دنبال مدیریت سفارشی و تعارفی و بیهویت و حتی کم تعهد و گاها کم اعتقاد به ارزشهای والای اسلام عزیز بوده و این همان سیاستی است که معروف شده بجای نیروهای دلسوز وپایکار و معتقد به مبانی نظام مقدس کسانی استفاده شود که به مرور زمان مردم را با عملکرد ضعیف خود دچار ناراحتی و ایستادن جلوی انقلابی کنند، که خود مردم قدرشناس ما بهتر میدانند در هیچ کجای دنیا انقلابی و نظامی مردمیتر و آزادتر از آن یافت نخواهد شد.  
بخصوص وجود رهبری عارف و عادل و نجیب و خادم و عاشق مردمش به نحوی که حتی دشمنان قسم خورده حضرت آیت الله امام خامنهایی بعد از گذشت سه دهه از حضور پر توان ایشان، یک مورد فساد یا بی عدالتی و یا سوء استفاده از قدرت برای خود و فرزندان شریف این رهبر عزیز فرزانه را به اقرار خودشان نتوانستند و نخواهند توانست مستند، پیدا کرده و بیان کنند !

پنجم  
برادر ارزشی و تلاشگر استاندر گرامی!  
آیا شما و همکاران محترم توانستید برنامه مشخص و هدفمند و مقدری برای ایجاد اشتغال و یا توسعه فضای شهری و ... یا مسائل زیست محیط جهت حفظ سلامتی مردم از این دود و خاک و آب و هوای بشدت آلوده دارید؟!  

برادر محترم!  
آیا شما و همکاران متخصص بخشی تان برای ازدواج و مسکن جوانان و نیازمندان برنامه تعریف شده و هدفمندی دارید!؟؟ و آیا با وضعیت و مدیریت تقریبا بلاتکلیف و کم جسارت و بی سلیقه موجود میشود و میتوانید همپای دولت مردمی و مقتدر دکتر رئیسی پیش بروید؟  
جناب دکتر مخبر، گاهی دریک روز چندین جلسه و سفر جهت سرکشی و آگاهی از کم وکاستیهای صنایع و شهرها و وزارتخانه ها دارد، آیا شما با وضع موجود و مدیران بعضا غیر همسو میتوانید نتیجه خوبی از مدت خدمتتان دراستان ارائه دهید؟!

برادر انقلابی ام !  
از عوامل اصلی عدم موفقیت اکثریت مدیران سابق و لاحق کمبود مدیران شایسته سالار و نداشتن جسارت و قلدری توامان متعهدانه درسطح مسئولان استان بوده وهست، والله والله والله با این گونه مدیران حتی اگر کل بودجه کشور را به خوزستان بدهند باز هم نتایج حاصله ابتر و ناقص خواهد بود!

جناب دکتر! 
چند روز پیش برای تخریب مترو پل مجددا کشته دادیم، آیا نباید با این فاجعه فرماندار محترم آبادان را درکمترین مدت برکنار کنید!   
مگر جان یک انسان مومن و مسلمان این قدرکم اهمیت است که به راحتی از آن بگذریم؟ آیا این چه مدیریتی است که حتی وقتی قرار است برنامه کاری را مدیریت کنیم باز هم باید تلفات بدهیم؟!!!  

برادر ارزشی و مومن! 
باور بفرما همان روز که متروپل فرو ریخت اولین کسی که باید برکنار می شد فرماندار آبادان بود، چرا چون ایشان با وجود اینکه سه ماه مشغول شده بود نتوانست با کنجکاوی و مدیریت فعال متوجه سستی بنیان نامرسوس ساختمان یازده طبقهای شود که آن همه راجب مالکش حرف و حدیث بود، مگر در آبادان بجز همین یک ساختمان برج دیگری اساسا وجود داشته که حداقل بشود توجیه کنیم عدم جلب توجه جناب فرماندار محترم را !؟
تمام این گونه موارد و بیشتر از آن فقط و فقط نتیجه عدم رفتار جهادی و مدیریت جسورانه و انقلابی ست؟! 
ایکاش همان موقع که حضورا خدمت تان رسیدم و درخصوص اینکه برخی مدیران این نظام مقدس حتی نمازشان دارای اشکال است و عرض کرده بودم کسی که تعهد و اعتقادش نسبت به ستون دین خود اینچنین است آیا میتوان از امثالهم برای مدیریت در نظام مقدس که حاصل خون دهها هزار شهید سرافراز و ایثار خانوادههای ایشان است، استفاده کرد ؟!!!! 
هرچند تعداد چنین مدیرانی اندک باشد، وجود یک نفرش هم حرام و ظلم بر زجر کشیدگان انقلاب و دفاع مقدس است. 

ششم  
جناب استاندار محترم و شهید داده! 
مگر در احادیث صحیح و معتبر نداریم انتصاب مدیری که از او در آن شهر و دیار اشخاص بهتر و مومنتر و متعهدتر وجود دارد، خیانت به خدا و رسول خدا و مومنان است؟!  می دانید مفهومش چیست؟ یعنی پارتی بازی و ترس و رفیقبازی و غیبت بازی و تهمت بازی و تخریب نیروهای زحمت کشیده این نظام مقدس ممنوع و حرام و عاقبت نابخیری و عاق خانواده شهدا و ایثارگران را به همراه دارد! تعارف که نداریم، مدیر ریاکار بی نماز  اساسا  در این نظام مقدس چه معنایی می دهد؟!  

هفتم  
دکتر عزیز و پرتلاش ! 
شما با فشار بخودتان یک تنه نمی شود و نمیتوانید استان مهم و بزرگ وپرجمعیتی مثل خوزستان را آباد کنید، این حرکت لاکپشتی بسمت توسعه عمرانی به هیچ جایی نمی رسد تا زمانی که توامان شما با یک برنامه همه جانبه و یک تیم قویتر در پی توسعه ساختارهای اجتماعی و فرهنگی و ایجاد امید دردل مردم و جوانان غیور استان نباشید.   
واقعا بدون توجه نیازهای اولیه یک جامعه جوان چگونه میتوان رضایتمندی حداکثری را ایجاد کرد؟ آمار مهاجرت و فرار سرمایه های  مالی و انسانی و استعدادهای ناب درهمه زمینهها از استان را تا چه میزان خطر میدانید و چه برنامه و فکری برای برای توقف و کند کردن این حرکت شتابان دارید، هیچ شکی در توجه خاص رهبری حکیم و دولت محترم بخصوص شخص رئیس جمهور مردمی و جناب دکتر مخبر به مردم شریف و صبور خوزستان وجود ندارد، پس چرا این توجهات ویژه ثمره عینی و شهودی کمرنگی دارد؟ حتما از علل مهم و اساسی آن مدیریت ضعیف است. 
و در آخر مجددا عرض میکنم زحمات شما قابل تقدیر، ولی ضعف فاحش در ساختارهای مدیریتی استان، بخصوص صنعت و بازرگانی، مسکن و شهرسازی، آب و فاضلاب، برخی از مدیران سیاسی، کشاورزی استان، فرهنگ استان و دانشگاه ها و ... و بحث ایجاد اشتغال و تزریق امید  در دل جوانان غیور و صبور و نیز عدم رفاه نسبی با توجه به تغییرات زیست محیطی و بسیار حرف های دیگر از عوامل اصلی عقب ماندگی هاست. عدم استفاده بیشتر از مدیران 
جسور قطعا فاصله ما را با سایر مناطق کشور بیشتر و بیشتر خواهد کرد و تا این واقعیت اصلاح نشود هرکس دیگری هم که استاندار باشد، همین آش است وهمین کاسه ؟!!!! 
سلامت و موفقیت شما و همکاران محترمتان را از حضرت باریتعالی مسئلت دارم  
برادر شما موندنی زاده الهی  
یاعلی 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار