اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
در پی فراخوان های ضد ایرانی و تحریک عناصر داخلی باز هم تروریست ها وارد عمل شدند/ ۷ شهید و ۸ زخمی با رگبار تروریست ها به سمت مردم عادی/ گروهی مسلح سوار بر دو موتور با سوءاستفاده از التهاب ایجاد شده با کلاشینکف مردم و پلیس را به رگبار بستند.
انا لله و انا الیه راجعون 
شوشان : 
فاجعه شاهچراغ این بار در ایذه خوزستان/ در پی فراخوان های ضد ایرانی و تحریک عناصر داخلی باز هم تروریست ها وارد عمل شدند/ ۷ شهید و ۸ زخمی با رگبار تروریست ها به سمت مردم عادی

جزییات حادثه  تروریستی ایذه
به دنبال فراخوان رسانه‌های ضدانقلاب، از ساعت 17:30 امروز چند خودرو با صدای بوق ممتد از میدان شهدا به سمت چهارراه هلال احمر ایذه حرکت کرده و تلاش کردند مردم را با خود همراه کنند.
همزمان با غروب آفتاب ترافیک سنگینی در این محدوده شکل گرفت و نیروهای پلیس با حضور در این محدوده سعی در متفرق کردن این افراد داشتند.
طبق گفته شاهدان عینی در این هنگام گروهی مسلح که سوار بر دو موتورسیکلت بودند با سوءاستفاده از التهاب ایجاد شده با اسلحه‌های کلاشینکف به سمت مردم و پلیس تیراندازی کردند و آن‌ها را به رگبار بستند.
نیروهای هلال احمر و اورژانس بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند و مجروحان را به مراکز درمانی منتقل کردند. در حال حاضر بیمارستان شهدای ایذه شاهد تجمع خانواده‌ها و بستگان این افراد و نیروهای نظامی است.
یک منبع آگاه از شهادت 5 نفر و زخمی‌شدن 6 نفر در این حادثه تروریستی خبر داد

 اسامی شهدای حادثه تروریستی ایذه
رضا شریعتی ۲۱ ساله، کیان نیک‌پور ۹ ساله، اشرف نیک‌پور ۴۵ ساله و دو آقای جوان مجهول‌الهویه از شهدای حادثه تروریستی ایذه هستند.
علی مولایی ۲۳ ساله و علی محمدی ۶۰ ساله از مجروحان این حادثه به بیمارستان اهواز منتقل شده‌اند.
حال ۸ نفر از مجروحان که در مراکز درمانی ایذه هستند وخیم اعلام شد

آغاز فاز اقدام مسلحانه در ایران 
حوادث چهارشنبه در تهران، ایذه و اصفهان نشان می‌دهد، تجزیه‌طلبان پس از ناکامی در اعتصاب و اغتشاشات وارد فاز اقدام مسلحانه شده‌اند. 
این اقدام با هدف تحریک مردم و نیروهای انتظامی برای ایجاد جنگ داخلی انجام می‌شود. 
تجزیه‌طلبان افزایش سطح خشونت و درگیری را در دستور کار قرارداده‌اند. فحاشی‌های رکیک، حملات وحشیانه به پلیس با سلاح سرد و حالا استفاده از سلاح جنگی برای کشتن مردم، نشان از برنامه جدید آن‌ها می‌دهد. 
در هفته‌های گذشته مقادیر زیادی سلاح در مناطق مختلف کشف شده که از مرزهای مختلف وارد کشور شده بود. 
پیشتر جان بولتن و برخی مقامات و عوامل مرتبط با جریانات ضدایرانی اعلام کرده بودند که اغتشاشگران در ایران را مسلح کرده‌اند. 
همزمان برخی افراد و رسانه‌ها به صورت هدفمند با تحریک سیاسی، مذهبی و قومیتی عملا زمینه را برای اقدامات تروریستی مهیا می‌کنند. 
پلیس برای جلوگیری از کشته شدن احتمالی اغتشاشگران، اصرار دارد در مهار اغتشاشات از سلاح جنگی استفاده نکند. 
 برخی اتفاقات اخیر را از لحاظ تاریخی با حوادث ابتدای دهه 60 مقایسه می‌کنند.

 فاجعه ایذه نشانه خشم سرویس های اسرايیلی و سعودی از شکست فراخوان های سه روز اخیر
رضا عربعلی، تحلیلگر سیاسی غرب آسیا و اندیشکده بنیان گفت :
فاجعه تروریستی ایذه و به رگبار بستن مردم بی گناه و مامور پلیس و شهید و مجروح شدن چندین نفر یک انتحار ناشی از خشم است.
حادثه تروریستی شاهچراغ نیز درست پس از  شکست جریان ضد ایرانی دعوت به آشوب و اغتشاش رخ داد و اینبار نیز بعد از شکست مطلق فراخوانهای سنگین سه روز اخیر یک عملیات تروریستی مذبوحانه اتفاق افتاد
رد پای گروهک های تجزیه طلب تکفیری در ترورهای مسلحانه کور، و رد پای گروهک نفاق در تهدید های خیابانی به اعتصاب و... قابل ملاحظه است.
بدون تردید بستر اصلی ایجاد این نا آرامی ها جمعیت بسیار محدودی از عناصر فریبخورده و البته عناصر سازماندهی شده است که دیگر با استدلالهای رسانه ای نمی شود آنها را قانع کرد و سوراخ کردن کشتی توسط معدودی عنصر آشوب ساز نمی تواند با مماشات ادامه پیدا کند.

3 نفر از عوامل اصلی حوادث ایذه دستگیر شدند
رئیس کل دادگستری خوزستان:3 نفر از عوامل اصلی حوادث و اغتشاشات امروز شهرستان ایذه دستگیر شدند و تلاش برای شناسایی و دستگیری سایر عوامل مرتبط در دستور کار قرار دارد.
به دادستان و رئیس دادگستری این شهرستان دستور ویژه داده شد تا کلیه اقدامات لازم را در جهت شناسایی و دستگیری عوامل اصلی این حوادث و اغتشاشات انجام دهند.
همچنین دستورات لازم برای انتقال پیکر شهدا به پزشکی قانونی و تشخیص نوع اسلحه به کار رفته در این حوادث صادر شد.
دستور ویژه برای انتقال مجروحین به شهرستان اهواز برای درمان صادر شد.

پیام تسلیت فقیه عالیقدر و زعیم حوزه های علمیه خوزستان است الله موسوی جزایری
بسم الله الرحمن الرحيم 
انا لله و انا اليه راجعون 
فاجعه حركت تروريستی ضد انقلاب در شهرستان شهید پرور و مقاوم ایذه که منجر به شهادت و زخمی شدن عده ای از شهروندان این شهرستان ولایتمدار  شده است ، موجب تألم و تأسف شدید ما گردید و  بدون شک این نوع مسائل قابل اغماض نیست و هرچه سریعتر مسئولین ذیربط با کمک مردم باید این ریشه های فساد را از بیخ و بن برکنند .و حقیر هم بعنوان یک خادم کوچک کنار آنها و در خدمت آنها هستم .
موسوی جزایری 
25 / آبانماه / 1401

اعلام عزای عمومی در خوزستان
در  پی شهادت هفت نفر از هموطنانمان در حادثه تروریستی شهرستان ایذه از سوی نماینده ولی فقیه و استاندار خوزستان در این شهرستان سه روز  و در استان  یک روز عزای عمومی اعلام شد.

بیانیه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پی حوادث تروریستی ایذه و اصفهان
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان،رضا کلاه کج مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پی وقوع حوادث تلخ حملات تروریستی در شهرستان­های ایذه و اصفهان بیانیه ای به شرح زیر صادر نمود:
هنوز داغ ترور ناجوانمردانه­ حرم شاهچراغ التیام نیافته بود و سهمگینی آن مصیبت بر دل همگان سنگینی می­ کرد که مردم خوزستان،مردم اصفهان و مردم ایران دیگربار در سوگ حوادثی از همان نوع نشستند.
حملات تروریستی ایذه و اصفهان و شهادت چندین تن از هموطنانمان،از جنس حمله ناجوانمردانه­ حرم شاهچراغ و در ادامه­ همان کوردلی و فطرت آلوده عاملان آن است.فطرتی که چندان با راستی و روشنی در ستیز افتاده و با جهل درآمیخته که همچون کوردلان ِ افسارگسیخته­ ی منفور ِ تاریخ،محل کسب علم و معرفت را به آتش می ­کشد و به هموطنان بی گناه و حتی به کودکی که جز عصمت و پاکی نشانی ندارد،شهد شهادت می ­نوشاند-و چه زود رستگار شد و داغ ننگی دیرپای بر پیشانی این جنایتکاران و ناجوانمردان نشاند.
اینجانب به نمایندگی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان خوزستان ضمن محکومیت این اقدامات ضدانسانی، به آحاد مردم فهیم، متمدن و فرهنگ دوست استان­ های خوزستان و اصفهان و ملت آزاده ایران اسلامی و بازماندگان این شهدای گرانقدر تسلیت عرض نموده و برای این شهدای والامقام همنشینی با صالحان و سرور و سالار شهیدان را از خداوند متعال طلب می‌نمایم.
رضا کلاه کج
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

این خبر تکمیلی می شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار