اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

شوشان ـ علی ذکوی:

سهام عدالت  که برخلاف نامش  در بطن خود عاری از  بی عدالتی نیست  سهامی است که دولت وقت در سال ۸۵ بخش زیادی از آن را به مردم واگذار کرده بود.
در همین رابطه سال گذشته افراد زیادی سهام شرکت‌های استانی را از تابلو بورس خریداری کرده‌اند و تا الان حدود 10 ماه است که این سهام بسته و غیرقابل معامله هستند.
چند روز قبل برای چندمین بار متوالی تعلیق این سهام به مدت 4 ماه دیگر تمدید شد، سهامداران از عدم شفافیت به تنگ آمده‌اند، با توجه به معامله این شرکتها در تابلو بورس علاوه بر سهامداران اولیه عدالت، فعالین بورسی نیز سهامشان را خریده‌اند لذا معقول نیست با استناد به اینکه این شرکتها جهت سرمایه‌گذاری به سهامداران اولیه عدالت اعطا شده جلوی خرید و فروش آنها گرفته شود.

بسته شدن نمادهای بورسی به مدت طولانی اجحافی مضاعف به سرمایه‌گذاران خرد است به نحوی که اگر اشخاصی احتیاج مالی داشته باشند نمی‌توانند دسترسی به سرمایه‌شان داشته باشند همچنین نمی‌توانند به مدیریت سرمایه‌هایشان بپردازند و هم از فرصت‌های جدید بازار محروم می‌شوند.

خواسته‌ی فوری سهامداران بورسی این است که هر چه زودتر تکلیف بازگشایی سهام عدالت استانی مشخص شود. لذا لازم است نمایندگان مجلس به این قضیه ورود کنند تا اگر خلاء قانونی وجود دارند قانون وضع شود.
آیا اگر استاندار محترم  و نمایندگان استان خود در این قضیه ذینفع بودند باز هم در این باره سکوت می کردند؟

مسئولین ذیربط اخیرا گفته اند: بازگشایی نماد‌های معاملاتی سهام عدالت منوط به اخذ استعلام از مراجع ذی صلاح و درصورت لزوم اصلاح آیین نامه آزاد سازی سهام عدالت خواهد بود. حال این مراجع ذی صلاح به چه می اندیشند خدا می داند؟
شایان ذکر است از آبان سال 1399 تا کنون دارندگان سهام عدالت که روش مستقیم را انتخاب کرده اند و نیز از تیرماه سال 1400 تا کنون دارندگان سهام شرکتهای سرمایه گذاری استانی سهام عدالت امکان فروش سهام خود را ندارند.
و به گفته  خبرنگار تسنیم، اخیرا مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: علیرغم پیگیریهای انجام شده از ناشر ابهامات موجود در اطلاعات ناشر برطرف نشده است، لذا تعلیق نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت حداکثر تا تاریخ 31/1/1402 تداوم می یابد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار