اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
معاون آبزی پروری شیلات استان:
مرتضی سوری در جلسه ای با حضور لودمار گونسالوس آگیلارنتو، سفیر کشور برزیل در ایران پیرامون گسترش معاملات و ارتباطات تجاری و اقتصادی با این کشور در محل سالن اجتماعات هتل کاروانسرا آبادان بیان داشت: می توان از صنعت تولید و تجارت آبزیان در خوزستان به عنوان یک رکن موثر در اقتصاد کشور نام برد.
شوشان ـ  مرتضی سوری مهمترین پتانسیل های شیلاتی استان را وجود تنوع آب و هوایی و تنوع گونه های پرورش در استان با وجود آبهای شور، شیرین و لب شور، خط ساحلی وسیع، قابلیت پرورش ماهی در قفس و وجود زیر ساخت های صادراتی لازم اعم از ریلی، هوایی، بندری و جاده ای و پایانه های مرزی عنوان کرد.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های فعال و همچنین در حال توسعه صنعت آبزی پروری در زیر بخش های تکثیر و پرورش انواع آبزیان، صید و صیادی، کارخانه های فرآوری آبزیان و کارخانه های ساخت غذای آبزیان به تشریح زمینه های تعامل بین دو کشور در خصوص صادرات و واردات محصولات نرم افزاری و سخت افزاری تولیدی پرداخت.
سوری با تاکید بر کیفیت بالای محصولات شیلاتی تولید شده در استان خوزستان و ارگانیک بودن اکثر این تولیدات اظهار داشت: صنعت آبزی پروری در ایجاد امنیت غذای در سطح جهانی و همچنین اشتغالزایی، ارزآوری و محرومیت زدایی نقش حائز اهمیتی ایفا می کند.
یادآوری می شود، در این جلسه که به دعوت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان برگزار شد، رئیس اتاق بازرگان آبادان، معاون عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان آبادان، کارشناسان اداره توسعه میگو و آبزیان دریایی شیلات استان و جمعی از اتحادیه ها و فعالان حوزه کشاورزی و آبزی پروری نیز حضور داشتند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار