شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۸
شوشان/ روزنامه کارون نامه جمعی از کودکان دهه اول انقلاب در خوزستان به رییس جمهور را منتشر کرد. در این نامه آمده است:

آقای رییس جمهور، ما از نسلی هستیم که دوران کودکی و نوجوانی مان همزمان شد با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ، مصادف شد با اشغال ، بمباران و موشک باران.شنیدن صدای آژیرهای قرمزخاطراتی است که جای بازی های کودکانه ما را گرفت.

واژه های دنیای بچه گانه ما شده بود؛ جبهه، از خود گذشتگی و... و با این استرس ها و بحران های روحی و روانی از دنیای کودکانه گذر کردیم و به نوجوانی رسیدیم. جنگ نیز همانند ما رشد کرد و به طفل هشت ساله ای تبدیل شده بود با درد ها، آه و ناله هایی که با خود داشت.

آقای رییس جمهور، بعد از جنگ، دوران سازندگی آغاز شد که در این دوران با سختی ها و تحریم ها ما هم جوان شده بودیم. سختی های آن روزها وقتی آسان می شد که می دانستیم دنباله رو راه امام شهیدان و شهیدان امام و ولایت فقیه هستیم، می دانستیم که شعار آن بزرگان عدالت درتمامی سطوح جامعه بود.

بعد از ورود به دانشگاه و اخذ مدرک دانشگاهی که در آن زمان رفتن به دانشگاه و گذر از سد کنکور به مثابه فتح قله قاف بود، می خواستیم با تحصیل در رشته مورد علاقه مان فردی مفید و ارزشمند برای ایران اسلامی باشیم. غافل از این اینکه غول بیکاری در بیرون از دانشگاه انتظارمان را می کشد. تا اینکه بعد از چند سالی دست و پنجه نرم کردن با بیکاری به واسطه شرکت های پیمانکاری نیروی انسانی در شرکت های دولتی مشغول به کار شدیم.

آقای رییس جمهور، ما متولدین دهه 50 شمسی نه گذشته را تجربه کردیم و نه امروز که همه امکانات در اختیار جوانان است. با همه مشقت ها بزرگ شدیم، تحصیل کردیم و مشغول به کار شدیم و اکنون که در میانسالی قرار داریم نه استخدام دولت شده ایم و نه آنقدر سرمایه داشتیم که در بازار آزاد کار کنیم و اکنون بعد از 15 سال از استثمار شرکت های پیمانکاری خارج شده ایم و دو سه سالی است که به عنوان نیروی قرار داد کار مشخص در شرکت های دولتی مشغول به کار هستیم.

آقای رییس جمهور، بعد از گذشت حدود یک دهه که در شرکت های دولتی کار کرده ایم و به افرادی متخصص و کارشناس تبدیل شده ایم ،سال گذشته مجوز استخدام به دستگاههای دولتی داده شده ولی با توجه به شرایط سنی که در آگهی استخدام بود ما نمی توانستیم در آزمون ثبت نام کنیم و باید همچنان چشم به آینده داشته باشیم تا ببینیم آیا دولت تدبیر و امید، امید ما جوانان این مرز و بوم را برای تبدیل وضعیت از نیروی قرار داد کار مشخص به قراردادی به روشنی تبدیل می کند یا نه؟

آقای رییس جمهور ما فرزندان نسل اول انقلاب در هشت سال جنگ تحمیلی در شهر های استان خوزستان در همسایگی بمب و خمپاره، درس خواندیم و بزرگ شدیم و هر روز از این هشت سال شاهد شهید شدن یکی از نزدیکان و خراب شدن منازل مان بودیم. به چه گناهی اکنون که در دهه چهارم عمرمان هستیم باید تاوان ندانم کاری گذشتگان را بدهیم. آیا وقت آن نرسیده حالا که مملکت اسلامی مان به آرامش رسیده ما نیز در دولت تدبیر و امید به آرامش برسیم.آقای رییس جمهور امروز دهه چهارم عمرمان را طی می کنیم بی آنکه ثمره ای از آن برده باشیم. همه امید و آرزویمان به مصوبات دولت شما بزرگ مرد تدبیر و امید است که با ساماندهی نیروهای قرار داد مشخص لبخند را بر روی لبان نسل سوخته انقلاب بنشانید تا دعای خیر خانواده های آنها بدرقه راهتان در چهار سال تلاش و خدمتگزاری باشد.

* جمعی از کودکان دهه اول انقلاب دراستان خوزستان


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار