اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵
شوشان ـ عبدالرحمن نیک سرشت :

انتخابات مجلس دوازدهم در راه است و کم کم بازار دلالی های شرارت بار و کار چاق کنی های منحط  سیاسی همچنان گرم و گرم تر می شوند بویژه در بعضی از حوزه های انتخاباتی استان خوزستان که رقابت ها بسی فشرده تر و نیز نامزدهای بیشتری ثبت نام می کنند. البته، دور از ذهن نیست که در این دوره هم چون گذشته، ما شاهد رونمایی از کلک ها و ترفندهای ابتکاری جدید تری باشیم. اما واقعیت امر این است که متاسفانه اکنون، همه ی امور در خوزستان دستخوش بحران شده است لذا می طلبد که نمایندگان مردم از میان افراد مجرب و کارکشته انتخاب شوند تا مردم شریف، بیش از این خسارت نبینند و این رسالت خطیر تحقق نمی یابد مگر به اراده ی راسخ و شکل گیری عزم جزم عمومی در راستای ضرب المثل معروف <<کار هر بز نیست خرمن کوفتن، گاو نر می خواهد و مرد کهن>> تا فرهیختگان جامعه خوزستانی بتوانند تصمیمات جدی تری بگیرند که بساط این دلالی های منحوس و کارچاق کنی های سخیف را برچینند و مانع هرگونه توزیع و مهندسی رانت و  تزریق پول کثیف در کار و زار انتخاباتی گردند.

الغرض، ناگفته نماند، هنر شاخص کار قاچاق کن های شیاد، رویاسازی و ساختن كلاه گشادی است كه بر سر نامزدهای انتخاباتی می گذارند. زیرا، بارزترين صفات آن مزوران هزار چهره، نمامی، چرب ‌زبانی توام با خالی بندی های "آرسن لوپنی"(ُشیاد معروف) می باشد.

براستی اين عده در آستانه‌ ی هر انتخاباتی با رصد اطلاعاتی از همه نامزدها، لیدرهای خود را برای گمانه زنی های اولیه و ارتباط زدن به سراغ آنها می فرستند تا از این طریق ترفندهای پیچیده خود را طراحی نمایند و به تناسب بضاعت مالی هر نامزدی، به شکل همزمان در چند ستاد شاخص روی اسب های برنده شرط می بندند تا  کاریزمای جعلی نامزدهای انتخاباتی طرف قرارداد خود را با کمک رسانه های زرد منافع طلب، پروپاگاندای خبری نمایند و در عین حال همچون جواسیس چند جانبه همزمان بواسطه ی دیگر عوامل پنهان خود با دیگر نامزدهای مطرح رقیب وارد قرارداد می شوند تا علاو بر تبلیغ، کارهای ایذایی مربوط به  تخريب سایر نامزدها را رقم بزنند. یعنی؛ در حقیقت هر کسی که برنده و یا بازنده انتخابات بشود برای آنها تفاوتی ندارد زیرا، در یک بازی برد-برد پیروز انتخابات هستند و عملا، بدین طریق است که به روند يك انتخاب سالم و آزاد ضربه می زنند و در آینده ی سیاست چون "شریکان دزد و رفیقان قافله" سهیم می شوند.

به هرحال، صاحب این نوشتار به نهادهای ناظر و رسانه های متعهد و گفتمان ساز پیشنهاد می دهد تا در قلع و قمع این جرثومه های اجتماعی اقدامات لازم و هشدارهای جدی و آگاهی های لازم را بعمل آورند. تا خوزستانی های عزیز شاهد یک انتخابات سالم و بدون اغواگری باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار