اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
رئیس بنیاد غدیر خوزستان:
سید موسی بلادیان، رئیس ستاد غدیر و مسئول همانگی برنامه های غدیر در خوزستان در ویژه برنامه بزرگداشت مناسبت های غدیر گفت: ولایتمداری مردم خوزستان برای همه شیعیان جهان الگو است.

شوشان ـ سید موسی بلادیان، رئیس ستاد غدیر و مسئول همانگی برنامه های غدیر در خوزستان در ویژه برنامه بزرگداشت مناسبت های غدیر گفت: ولایتمداری مردم خوزستان برای همه شیعیان جهان الگو است.یکی از مهم ترین واجبات در برابر اقشار مختلف جامعه تبلیغ داوطلبانه فرهنگ غدیر است، واقعه غدیر خم سرفصل کتب تفسیر و حدیث و کلام و فقه و تاریخ اسلام و شیعه است و زنده نگه‌داشتن این رویداد و بیان و تفسیر این واقعه یکی از وظایف خطیر جامعه امروز برای نسل آینده و جوانان فردا است، ویژه برنامه های دهه ولایت از روز عید قربان آغاز شده و تا روز عید غدیر در خوزستان ادامه خواهد داشت.برگزاری همایش های روشنگری، نشر فرهنگ ولایت، مهدویت، مقابله با شبهات امامت و ولایت، تکریم علامه امینی، صاحب کتاب غدیر، برگزاری ضیافت علوی و جشن های خیابانی را از برنامه های این دهه عنوان کرد و اظهارداشت: مهم ترین پیام غدیر کمک به هم نوع و دستگیری مستمندان در کنار تواضع و خشوع است.

وی گفت: ضیافت علوی برای نخستین بار از مسجد غدیر اهواز اغاز آغاز شد و اکنون در همه مناطق توزیع غذا جزء برنامه های مهم اعیاد غدیر است، برگزاری مراسم غدیر در شهرستان کارون به شکل گسترده ای شکل می گیرد و در کل کشور کم نظیر است.

وی مقابله با شبهات را از فعالیت های دهه ولایت برشمرد و گفت: دشمنان و به ویژه منافقین با بهره گیری از فضای مجازی به صورت مستمر در حال شبهه پراکنی هستند، اما طرفداری روزافزون جوانان از ولایت سبب شده تا تیر دشمنان به سنگ بخورد.

بلادیان افزود: وظیفه ما آماده سازی زمینه ظهور مهدویت است، فاصله ما از اهل بیت (ع) زیاد است اما باید به سوی مکتب آن ها حرکت کنیم، همه تلاش ما هم همین است.واقعه غدیر یک رویداد معمولی نیست، بزرگ‌ترین عید شیعیان جهان است. خداوند در واقعه غدیر به پیامبر بزرگ اسلام(ص) دستور جانشینی حضرت علی(ع) را بر امت مسلمین داد و درستی امر رسالت را منوط به ابلاغ ولایت مولای متقیان به همه مسلمانان اعلام کرد.بی‌توجهی به جایگاه غدیر در طول تاریخ درس‌های مهمی به ما می‌دهد، آسیب‌هایی که برای جلوگیری از تکرار آن نیاز به تبیین این آموزه‌ها به نسل جوان و یادآوری آن به مسئولان را مضاعف می‌کند.

رئیس ستاد غدیر در پایان بیان داشت: غدیر نقطه عطف در موضوع امامت و ولایت است و یک یادآوری ارزشمند که در صورت عبرت نگرفتن از تاریخ، شاهد تکرار پیشامدهای ناگوار خواهیم بود. تعظیم روز غدیر و برگزاری مراسم عید در آن از دیر باز شعار تشیع بوده است و اهمیت غدیر برای شیعیان بدان سبب است ولایت و امامت از سوی پیامبر واگذار می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار