اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
شوشان ـ منصور‌ فاضلی  :

سالیان مدیدی است که زیباترین شهر ایران، عروس و‌ نگین کشور های حوزه خلیج فارس به مخروبه ای بدل گشته، آنچه را دیر زمانی عروس شهرهای ایران می پنداشتیمش، امروزه به تلی از ویرانی بدل گشته است.
آه، بر این شهر زیبا چه گذشته که امروز دیگر حتی یارای نگهداری مردمان خویش در خود نیست. آنان دچار کوچ اجباری گشته اند و از فرسنگ ها فاصله شاهد به احتضار رفتن کالبد بی جان این شهر می باشند.

اما در سوی دیگر‌‌ با خروج نخبگان و متخصصان و متعهدان بومی‌ عرصه برای تاخت و تاز عده ای غیر بومی فراهم گشته تا با تکیه بر اریکه قدرت منافع و مطاعم خویش را رقم زنند، بیچاره مردمانی که گرفتار نخواسته چنین بلیه ای گشته اند.  آیا مردمان این دیار دکرگون گشته اند، یا مدیران فاقد تفکر‌ و اندیشه در فکر توسعه منطقه نیستند ؟ آیا فرهنگ این مردمان تغییر یافته یا مسئولین دلسوز این دیار نیستند ؟ مردمانی خوش مشرب و مخلص و‌ با وصفا گرفتار مدیرانی فاقد شایستگی، تخصص و‌ تجربه اند گشته اند.

مدیرانی که به دلیل تعارض منافع خویش نه در جهت هم اوایی و هم سویی توسعه شهر‌ بلکه به سمت واپسگرایی گام بر می دارند. مدیرانی که منافعشان بر منافع جامعه اولا تر است، مدیرانی که نگاهشان در منافع خویش گره زده شده و به هیچ جز ان نمی اندیشند، غم جانکاه رنج دیده این مردمان کم بود سازمانی ازاد بر ان سایه گسترانید‌ و چتر بی حمایتی خویش را بر سیطره ان گسیل نمود سازمانی که نه راه توسعه را پیش گرفت نه از اندوه حزن اور این مردمان کاهید، سازمانی که نه برای رفاه این مردم بلکه برای رضایی مدیران فرا دستی گام بر می دارد، سازمانی با رنگ بوی تجارت ازاد که نه بویی از ازاد بودنش به مشمام می رسد نه نوید بخش تجارتی موفق سازمان ازاد تجاری که نفعی برای این مردمان نداشته سازمانی که با امدنش مردمان این منطقه را در حسرت و رفاه و اسایش بسط به انتظار گذارده ، بودجه های کلانی که می بایست صرف عمران و ابادانی و صنعت و تولید و اشتغال گردد، در مصارف فرهنگی هزینه می شود و اندوه و ماتم این جماعت دو چندان می گردد بودجه های که هیچ تاثیر بهینه ای در سفره این مردم نداشته بلکه عده ای خاص از ان بهرهمند هستند.
 
 حال باید پرسید در این دو دهه که این همه بودجه صرف مصارف فرهنگی گردیده چه اتفاق مثبتی را در زمینه فرهنگ این جامعه شاهد بوده ایم ، اگر بودجه های حیف و میل شده کلان را صرف تولید نموده بودیم اکنون از ۲۲درصد جمعیت بیکار این شهر شاید ۵ درصد بیکار باقی مانده بود، نمیدانم در بین مدیران، مدیری مدبر ، متخصصی شایسته وجود ندارد ؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار