شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
شوشان ـ  محمدرضا چمن نژادیان :


از آنجایی که در پی ثبت نام اولیه اینجانب برای نمایندگی دوازدهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی تعداد زیادی از عزیزان حوزه ی انتخابیه، اندیشمندان هم تشکیلاتی اعتدالی، اساتید دانشگاهی، همکاران فرهنگی، صنوف و اقشار مختلف اجتماعی، رجال سیاسی، کنشگران فعال عرصه ی رسانه ای و فضای مجازی که از تجارب سیاسی انتخاباتی( ملی، استانی و محلی)، عملکردهای مدنی تشکیلاتی و مدیریتی اینجانب شناخت داشته اند. و مرتب در خصوص چگونگی ادامه ی فعالیت و شرکت در انتخابات پرسمان مکرری با ادله ی برحقی دال بر امر شرکت و یا نهی از شرکت در انتخابات با دلسوزی و تعهد به اینحقیر داشته و هنوز دارند.
 و سوابق اینجانب هم مبین اعتقاد توسعه محورانه  به مردمسالاری دینی مبتنی بر اثربخشی رای آگاهانه و مدنی اکثریت ملت بوده و اعزه ی گرامی از آن مطلع می باشند. به عنوان فردی که  مشکلات مدنی، مطالبات مردمی و حکمرانی ملی ناشی از ناکارآمدی فرآیند های نامدنی و پوپولیستی انتخاباتی را در عرصه ی تقنینی و اجرایی سالهاست  با مطالعه نقد و تحلیل لمس و درک نموده ام.

چنانچه بارها دیدگاه‌های خود را باتحلیلهای شفاف علمی رسانه ای ، سخنرانی در مجامع عمومی و بیان آمارهای رسمی با پیشنهادات سازنده  آزادانه  ارائه نموده و با پرداخت هزینه هایی به سمع و نظر متولیان امور ملی، استانی و افکار عموم رسانده ام.در عین حال از نگاه تاریخی و ۴۴ سال که پس از عمر انقلاب اسلامی ایرانیان می گذرد، با وجود تمام تلاشهای متفکرین دانشگاهی ، علمای حوزوی و اقشار مختلف ملت بزرگ مان که پاره ای تحولات روبنایی فرهنگی و ساختاری حکمرانی را تاکنون حاصل گردید. اما معتقدم به لحاظ زیر بنایی خواست تاریخی امیرکبیر شهید مبنی بر اینکه مملکت ملت دانا می خواهد هنوز تحقق کامل نیافته است. و‌ ملاک عمل ومبنای هر گونه  کنشگری ملی و محلی برای اصلاح مدنی ساختارها در حکمرانی خرد و‌ کلان مملکت داری باید بر اراده و خواست ملت دانا استوار باشد.لازمه ی تحقق این ایده های مترقیانه ی تاریخی و فلسفه ی وجودی انقلاب اسلامی ایرانیان توجه واقعی به خواست اکثریت و پایبندی عملی به حقوق شهروندی مصرع در قانون اساسی به عنوان میثاق ملت می باشد.

در همین راستا همیشه اعتقاد راسخ داشته و دارم، آگاهی بخشی تشکیلاتی( حزبی و صنفی) ملت، ساماندهی پایگاه‌های اجتماعی، مبارزه عالمانه با مفاسد اداری، اصلاح ساختاری برای تحقق حکمرانی کارآمدانه ی پاسخگوی شفاف بدون تبعیض و حذف رانت حاکمیتی باید اساس هر نوع انتخاب و انتخابات آگاهانه و آزادنه باشد. تحقق چنین فرآیند مدنی برای توسعه ی همه جانبه و برقراری عدالت اجتماعی از اوجب واجبات مردمسالاری دینی بر اساس شایسته سالاری می باشد.
فلذا با عنایت به شرح مطولی که به احترام افکار عمومی و کلیه‌ی کنشگران اندیشمند شریف ایران و حوزه ی انتخابیه ارائه  شد. با عنایت به درخواست اینجانب که  بیش از ۳۰۰ نفر خواهر و برادر بزرگوار اساتید دانشگاهی، مدیران وزارتی، جامعه فرهنگی، دبیران حزبی، فعالین تشکلات سیاسی و صنفی، کارآفرینان، اصحاب رسانه، کنشگران مذهبی، حوزوی، پاسداران و همرزمان در سطح ملی، استانی و محلی مورد مشورت قرار گرفته و اهتمام وافر و مسئولانه نسبت این دوست، برادر و فرزند خود داشته اند. بر خود واجب دیدم با امنای خود و مردم بزرگوار منویات انتخاباتی و سیاسی خود را با شفافیت در میان بگذارم. هر چند امکان دارد بیان دیدگاه‌ها صریح پر هزینه و موجب نگرانی عده ای پوپولیست اندیش سیاسی و حاکمیتی گردد.

اما در راستای رسالت مدنی باز باورمندم با قلم و قدم در همین رهگذر باید خدمتی صادقانه ، تاریخی روشنگرانه و آگاهی بخش داشته باشم. لذا از آنجایی که اینجانب از عنفوان نوجوانی و جوانی درکنار پدر قبل از انقلاب و از ابتدای انقلاب اسلامی فعالیت سیاسی داشته ام. دور پنجم مجلس شورای اسلامی کاندیدای فعال مجلس و دوره ی ششم کاتدیدای موتلفه ی موفق در حوزه ی انتخابیه به اقتضای تصمیمات تشکیلاتی بوده ام و... سالها تدریس دانشگاهی و معلمی، مدیریت اجرایی، فعالیتهای انقلابی، ایثارگری،مدیریت و عضویت در تشکلات سیاسی، احزاب ملی و استانی را بصورت میدانی در رزومه و تجربه دارم.با این وجود فضای سیاسی کنونی را رو به قهقهرای مدنی تشکیلاتی و در برخی مناطق و حوزه های انتخابیه بصورت  ناسالم و ناآگاهانه ی پوپولیستی با فساد زایی میپندارم.

به ویژه در شرایط فعلی سخت اقتصادی و فقر مدنیت اجتماعی با فضای سرد انتخاباتی و بی تفاوتی نسل جدید که شاید آگاهانه ایجاد شده باشد. وحاصل نگرش تمامیت خواهی با مشارکت حداقلی و اقلیت گرایی می باشد. در برخی حوزه های انتخابیه که کاندیدای رانتیری با پیشقراولان سیاسی و اجتماعی مرتجع اندیشانه بطور عریان بر پشتوانه ی ثروتمندانی با سرمایه های بادآورده برای انتخاب شدن  به مفاسد دامن می زنند، و بجای نگاه مدنی پول و پلو را کارساز و مطالبه ی رای دهندگان و پایگاه‌های ارتجاعی کرده اند. با همه ی نقدهابه تجربه و آسیب شناسانه امیدواریم در این دوره این رفتارهای نامدنی و بداخلاقانه از نگاه نافذ ناظران مسئول و دلسوز در دیوانسالاری حاکمیتی و نهادهای امنیتی پنهان نماند و برخودار قاطع گردد.

زیرا عده ای در سطح حکمرانی سیاسی، کاندیداهای سفارشی و گزینشی نهادی خاص اصرار بر رفتارهای فسادآور ارتجاعی و پوپولیستی مصادره به مطلوب دارند. و همواره با هدف وسیله را توجیه و بر خواست دلالی، رانتی و ذلیلانه ی کسب رای برای انتخاب خود و همفکران اصرار می ورزند. و دنبال خام پروری توده های مظلوم، اصرار بر تبلیغ مرتجعانه ی قومیتی و ابزار فاسد کننده ی اخلاق انتخاباتی با پول، پلو و خرید رای بجای نهادهای مدنی( حزبی، صنفی و ...)، آگاهی بخشی ،مردم سالارانه و سازمان یافتگی پایگاه‌های اجتماعی با تفکر توسعه محور داشته و دارند. در چنین سیر قهقهرایی مدنی اجتماعی و پسرفت اندیشه ای انتخاباتی تعدادی از عزیزان مشورت دهنده اعتقاد داشتند. تلاش امثال اینجانب با وجود همراهان و کنشگران فعال انتخاباتی برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب مقرون به صرفه ی مدنی انتخاب عزتمندانه و اندیشه ساز آزادانه نمی دانستند. بنابراین به اطلاع می رساند بنده با عنایت به اعتقادی که به انتخابات آزاد آگاهانه،  تشکیلاتی و فارغ از رفتارهای پوپولیستی با ابزار مرتجعانه داشته و دارم. و سالهای با آسیب شناسی به نقد و ارائه ی طریق قلم زده و سخن رانده ام.

با نهایت پوزش مجدد و کسب اجازه از همه ی بزرگواران ناهی و مشوقان کاندیداتوری بنا را بر تلاش سیاسی و انتخاباتی در کلان شهر تهران که برخوردار از برخی فاکتورهای آگاهانه ی مدنی با نگرش توسعه محورانه ی ملی و تشکیلاتی برای انتخاب شدن گذاشتم. بر همین اساس در صورت نهایی شدن تصمیم تشکیلاتی و موفق در مراحل بعدی برای فعالیت انتخاباتی و تبلیغ از تمام سروران گرامی که مرا، مرامم و توانم را می شناسند و قبول دارند استمداد طلبی برای مساعدت و اطلاعی رسانی و معرفی به دوستان، بستگان و وابستگان خواهم داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار