اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
یک مربی فوتبال به ارزیابی وضعیت سه تیم لیگ برتری خوزستان پرداخت و معتقد است، یک خرابه به مارتینس سرمربی خارجی فولاد تحویل داده شده است.

علی بختیاری‌زاده ، اظهارکرد: در حالت کلی وقتی در فوتبال تیمی موفق به نتیجه گیری نمی شود، بزرگ خانواده یعنی مدیر باشگاه مقصر است که نتوانسته به موقع از تیم حمایت یا به آن شوک وارد کند تا در مسیر درست قرار بگیرد. موضوعی که می توان در تیم های خوزستانی نیز دید؛ هواداران فولاد اصلا راضی نبودند که این تیم لیگ بیست و سوم را با علیرضا منصوریان شروع کند و به نظر من با توجه به هجمه‌ای که نسبت به این سرمربی وجود داشت که کاری به درست یا اشتباه آن ندارم، به نظر من صلاح نبود که فولاد به همکاری خود با منصوریان ادامه می‌داد اما منصوریان هدایت فولاد را بر عهده گرفت و تیمی کاملا بد بسته شد. تیمی که سن و سال آن بالا است و همین کار باعث شد بعد از رفتن او و آمدن مارتینس، کار برای این سرمربی خارجی هم سخت باشد. به صورتی که هنوز اثرات انتخاب‌های اشتباه علیرضا منصوریان در فولاد قابل مشاهده است. 

یک خرابه به «مارتینس» تحویل داده شد/ رانت در فوتبال خوزستان حرف اول را می‌زند

تاکنون فولاد را اینقدر خوار و حقیر ندیده بودم

وی ادامه داد: مارتینس از نظر نتیجه‌گیری بهتر از منصوریان عمل کرده است اما آنچه از فولاد می‌بینیم به صورتی است که متاسفانه تاکنون تا این اندازه فولاد و فوتبال خوزستان را خوار و حقیر ندیده بودم. در حدی که برای یک برد تک گل مقابل آلومینیوم اراک بخواهیم خوشحالی کنیم. به نظر من با توجه به شرایط موجود تا نیم‌فصل نمی‌توان برای فولاد کاری انجام داد. به هر حال هر فصل با توجه به امکانات و منابع مالی باشگاه فولاد که باعث شده شخصیت متفاوتی نسبت به باشگاه استقلال خوزستان و نفت آبادان داشته باشد، هواداران از این تیم انتظار جام دارند و اینکه تا اینجای لیگ جاری این قدر ضعیف و دور از انتظار کار کرده است برای هواداران فولاد قابل پذیرش نیست. 

مدیران فولاد به دنبال پنهان کردن خود پشت مربی خارجی بودند

این مربی فوتبال تأکید کرد: بعد از کنار گذاشتن منصوریان، مدیران باشگاه فولاد با انتخاب مارتینس به عنوان یک سرمربی خارجی بیشتر به دنبال این بودند که پشت یک نفر پنهان شوند و چه کسی بهتر از یک مربی خارجی. آنها در واقع می‌خواستند با انتخاب یک مربی خارجی هواداران را راضی کنند. در این میان مدیریت باشگاه فولاد صد درصد مقصر نتایج فعلی است، هر چند معتقدم برخی از کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال خوزستان در عنوان کردن برخی مسائل درباره باشگاه‌ها منصف نیستند و دست روی مسائلی می‌گذارند که بیان کردن آن‌ها نوعی اتهام است. این افراد چون خودشان از آن باشگاه‌ها نفع نمی‌برند، این گونه صحبت می‌کنند، در حالی که تا وقتی در همین باشگاه‌ها به هر نوعی سود می بردند، مقابل اتفاقات ریز و درشت سکوت کرده‌ بودند. 

یک خرابه به مارتینس تحویل داده شد

وی با بیان این که ای کاش مارتینس حداقل از یک مربی سالم و بادانش ایرانی استفاده می‌کرد تا حداقل به او کمک کند، خاطر نشان کرد: مربی که در حد جمع و جور کردن فولاد باشد زیرا مارتینس اطلاعی از فوتبال ایران ندارد. در واقع خرابه‌ای به او تحویل داده است و در انتظاری بیجا می‌خواهیم او فولاد را از این بحران خارج کند. تأکید می‌کنم مارتینس برای این موضوع انتخاب شد که مدیران فولاد کمی به خودشان آرامش بدهند، وگرنه در این شرایط به نظر من مربی ایرانی بهتر می‌توانست به فولاد کمک کند و انتخاب مارتینس فقط در راستای آرام کردن سکوها بود. فولاد تا جایی که امکان دارد باید در تمام پست‌ها در نیم‌فصل بازیکن جذب کند زیرا اصلا فوتبال خوبی بازی نمی‌کند. خط حمله فولاد نه سرعت دارد و نه خلاقیت و توصیه من به مارتینس این است اگر قرار است با همین روند ادامه دهد حداقل از بازیکنان آکادمی فولاد استفاده کند.

یک خرابه به «مارتینس» تحویل داده شد/ رانت در فوتبال خوزستان حرف اول را می‌زند

ویسی اشتباهات زیادی در انتخاب بازیکنان داشت

بختیاری‌زاده در ارزیابی از عملکرد تیم فوتبال صنعت نفت آبادان نیز گفت: فصل گذشته عبدالله ویسی همکارانش و بازیکنان نفت آبادان یک شاهکار انجام دادند و این تیم توانست در لیگ برتر بماند. امسال مدیریت باشگاه تغییر کرد و آقای رحمانی که مدیری جوان، فوتبالی و سالم است در رأس باشگاه قرار گرفت و مطمئناً تاکنون با آقای ویسی فوتبالی رفتار کرده و شرایط لازم را برای او فراهم کرده است. نمی‌گویم مشکلات مالی نفت رفع شده اما امسال خیلی کمتر شده است و باشگاه بودجه کمی برای جذب بازیکن نداشت ولی معتقدم عبدالله ویسی اشتباهات زیادی در انتخاب بازیکنان داشت. به ویژه در انتخاب مدافع و دروازه‌بان عراقی، بازیکنانی که شاید در حد لیگ دسته دو یا سه ایران باشند. 

نمی دانم چرا ویسی اینقدر هیجان زده می‌شود

وی با تاکید بر این که نکته آزار دهنده این است که صنعت نفت آبادان اصلا خوب بازی نمی‌کند، افزود: ویسی در استادیوم آزادی مقابل تیم‌های بزرگ بازی کرده است و نمی‌دانم چرا وقتی صنعت نفت مقابل تیم‌های استقلال و پرسپولیس امتیاز می‌گیرد آنقدر هیجان‌زده می‌شود، در حالی که این واقعیت فوتبال نیست و فوتبال بخش‌های زیادی دارد.داینکه بعد از تساوی مقابل پرسپولیس، صنعت نفت آبادان در خانه با دو گل از تیم هوادار شکست می‌خورد فقط دلیل فنی دارد، یعنی نفت متأسفانه نمی‌تواند تیم‌های در سطح خود یا پایین‌تر از خود را تحت فشار قرار دهد. صنعت نفت در بخش حمله مشکلات زیادی دارد و خیلی راحت اسیر ضدحمله می‌شود.

تیم‌های خوزستانی از نظر دانش فنی مشکل دارند

این مربی فوتبال با بیان اینکه به نظر من نفت بد بسته شد، ادامه داد: باید شمس آذر قزوین را مثال بزنم که شاید کمتر از استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان بودجه داشته باشد اما جزو تیم‌هایی است که فوتبال باکلاسی به نمایش می‌گذارد و من به شخصه به دنبال این هستم که بازی‌های این تیم چه روز و چه ساعتی برگزار می‌شود تا به تماشای آن بپردازم چون فوتبال خوبی به نمایش می‌گذارد، در حالی که شاید چهار بازیکنش را نمی‌توانیم به اسم بشناسیم. پس اینکه مربیان دائماً بگویند مهره آن چنان بزرگ نگرفتیم می‌تواند بهانه باشد زیرا همین شمس آذر با مهره‌های معمولی چنین فوتبال زیبا و باکیفیتی به نمایش می‌گذارد. متأسفانه تیم‌های خوزستانی از نظر دانش فنی دچار مشکل هستند و این موضوع را به وضوح در صنعت نفت آبادان می‌بینیم. امیدوارم برای نیم‌فصل فکری به حال صنعت نفت شود و مانند فولاد بازیکنان لازم در تمام پست‌ها جذب شوند. 

یک خرابه به «مارتینس» تحویل داده شد/ رانت در فوتبال خوزستان حرف اول را می‌زند

دلیل تغییر در مدیریت باشگاه استقلال خوزستان چه بود؟

وی در ادامه در ارزیابی از عملکرد تیم فوتبال استقلال خوزستان نیز گفت: استقلال خوزستان با حمایت‌های مالی فراوانی که در لیگ یک از او صورت گرفت موفق شد به لیگ برتر صعود کند. اما سؤال من این است که چرا مدیریت این باشگاه در ابتدای فصل تغییر کرد و خیلی علاقه‌مندم دلیل این تغییر را بدانم. البته او در شروع فعالیتش در استقلال خوزستان اشتباهات زیادی داشت و با تغییر و تحولاتی که انجام داد شرایط صعود زودتر از این را برای استقلال فراهم نکرد. 

امیرحسین پیروانی با چه کارنامه‌ای در استقلال است؟

بختیاری‌زاده عنوان کرد: متأسفانه باشگاه‌های خوزستانی در مقاطعی حمایت‌های اشتباه از سرمربیان تیم‌ها داشته‌اند و بر اساس همین اشتباهات هواداران فوتبال در خوزستان هنوز در شوک هستند. دلیل هم این است که آدم‌های فنی از این فوتبال کنار گذاشته می‌شوند و به کسانی اهمیت داده می‌شود که کارنامه‌شان با وضعیت فعلی فوتبال خوزستان مشخص است. همیشه می‌گوییم بازیکنی که وارد تیم‌های خوزستانی می‌شود باید یک سروگردن از بازیکنان خوزستانی بالاتر باشد و من معتقدم مربی‌ای هم که وارد فوتبال خوزستان می‌شود باید یک سروگردن از مربیان خوزستانی بالاتر باشد و حالا سؤال من این است که امیرحسین پیروانی با چه کارنامه‌ای اکنون در استقلال خوزستان به عنوان دستیار پورموسوی مشغول به فعالیت است؟ از پورموسوی شناخت دارم و همیشه در هر تیمی که بوده است حتی تیم ملی جوانان، مسائل فنی را بر عهده کمک‌هایش می‌گذارد و خودش بیشتر کار را مدیریت می‌کند و اکنون هم در استقلال خوزستان، آقای پیروانی نفر اول فنی این تیم است و متأسفانه او اصلاً در حد نام و اعتبار فوتبال خوزستان نیست. در خود استقلال خوزستان سیروس نعمتی‌نژاد و اسماعیل قنبری را داریم که می‌توانند نفر اول فنی باشند اما کار به پیروانی سپرده شده است و خروجی کار را هم که می‌بینید. 

نتیجه گیری استقلال خوزستان فاجعه‌بار است

وی افزود: متأسفانه شرایط استقلال خوزستان هم مانند فولاد و صنعت نفت آبادان است و البته نمی‌توانند بگویند که مهره لازم را جذب نکردیم، چون من پیش از این شمس آذری را مثال زدم که مهره نامی ندارد اما خوب فوتبال بازی می‌کند و چنین نتایج فاجعه‌باری کسب نکرده است. 

شرایط خطرناک نفت و استقلال

این مربی فوتبال تأکید کرد: امسال شرایط صنعت نفت آبادان و استقلال خوزستان را خیلی خطرناک می‌بینم ولی فولاد با توجه به سه بردی که اخیرا کسب کرده شرایط متفاوتی به خود گرفته است. به هر حال تیم‌های خوزستانی تا نیم‌فصل نباید اجازه دهند فاصله آن‌ها با تیم‌های بالاسریشان بیشتر شود زیرا در نیم‌فصل دوم شرایط سخت‌تر خواهد شد و بحران تیم‌ها به حدی می‌رسد که دیگر کاری از کسی برنمی‌آید. پس تا دیر نشده است آقای پورموسوی به فکر یک دستیار فنی خوب باشد و عبدالله ویسی هم در اندیشه راهکارهای بهتری باشد و از نظر فنی بازیکنانش را بهتر بشناسد تا با توجه به بضاعتش مقابل تیم‌ها بازی کند. همچنین فولاد هم نیاز دارد خون تازه‌ای در رگ‌های آن جریان پیدا کند و مجدداً توصیه می‌کنم حتماً از جوانان آکادمی در تیم بزرگسالان استفاده شود که مطمئناً از این اقدام سود خواهد برد.

رانت در فوتبال خوزستان حرف اول را می‌زند

وی تأکید کرد: متأسفانه تمام انتخاب‌های تیم‌های خوزستانی در بخش بازیکن و مربی بر اساس رانت است و رانت در فوتبال خوزستان حرف اول را می‌زند؛ تمام انتخاب ها روی روی رابطه است و همین تیشه به ریشه فوتبال خوزستان زده است. اکنون شرایط به صورتی شده است که برخی از دوستان تن به هر کاری می دهند تا فقط در این فوتبال باشند و عنوان مسئولیت شان نیز اصلا برایشان مهم نیست. می خواهم بدانم به چه قیمتی؟ یعنی این فوتبال و پول آن اینقدر ارزش دارد که به هر کاری تن داد؟ البته این آدم‌ها به این فوتبال آویزان هستند و فقط می خواهند پول بگیرند و اصلا خروجی هم برایشان مهم نیست. در این شرایط نقش مدیر مهم است که باید افراد را به خوبی بشناسد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار