اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
شوشان ـ امیرکمال کمائی :

برسد به دست نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وزیران فرهنگی دولت...
امروز شنبه دوم دی ماه ۱۴۰۲ پس از واریز حقوق، هر چه حساب و کتاب کردم نتوانستم حتی اولویت ها را با قیچی کردن و سروته زدن به سر منزل مقصود که هیج! تا سر منزل هم برسانم...
این همه تفاوت درآمد در مشاغل از کجا سرچشمه می گیرد؟!
بنای تغییر و یکسان سازی حقوق و مشاغل چه موقع آغاز می شود؟!

دستگاه های فرهنگی با همه توانمندی های انسانی و رسالت خطیری که بر عهده دارند، امروز با مشکلی به نام عدم برابری حقوق و مزایای کارکنان مواجه است که در هیچ عقل سلیمی قابل بررسی نیست، اتفاقی نادر و ناخوش آیند که تفاوت آن از زمین تا آسمان است! این که قرار نیست همه سازمان، شرکت ها و نهادها به طور یکسان و برابری دریافتی داشته باشند مبحثی جدا می طلبد.ولی قریب به اتفاق کارکنان دستگاه های فرهنگی با معضلی به نام حقوق و مزایا مواجه هستند که در هیچ حساب و کتابی یا بروز تورمی قابل محاسبه نیست!در حقوق کارکنان این دستگاه ها هیچ دو دو تا چهارتایی وجود ندارد بلکه همیشه این دو دوتاها منفی می‌شود...
اما چرا؟!
مگر می‌شود با ۱۲۵۰۰۰۰۰ تومان در این دوره و زمانه با همه ی قرض ها و هزینه های جانبی سر کرد!در ساده ترین و خوشبینانه ترین حالت زندگی بدون اقساط و اجاره منزل شما با این حقوق در یک خانواده ۴ نفری در نهایت قناعت و مناعت طبع می توانید تا نیمه ماه دوام بیاورید...!
این که بقیه ماه را چگونه سر کنیم خود حربه ها و حیله ها می  طلبد و هر کس به طریقی سر می‌کند یا سر می دواند...!
 
این که کارکنان شرکت های صنعتی با مشقت و سختی ها دست و پنجه نرم می کند بر کسی پوشیده نیست و قرار بر مقایسه و برابری نداریم.
اما آیا نباید فکری به حال سازمان ها و نهادهای فرهنگي که قرار است سرمایه های آینده این سرزمین را پرورش بدهند بشود؟! کارکنان دستگاه های فرهنگی با این همه دغدغه مندی و مشکلات چگونه می توانند در اجرای رسالت های آموزشی، پرورشی و فرهنگی خود موفق باشند در حالی که با ترس روزمره گی ها به قهقرا می روند. قانونی که قرار شد ساختار همسان سازی حقوق را اجرایی کند با این افزایش های ۱۰ الی ۱۵ درصدی سالیانه قابل تحقق نیست!

اما درخواستی که از دستگاه های بالا دستی از جمله مجلس شورای اسلامی و وزارتخانه های آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامي و... است اگر بناست پایه های آموزشی، پرورشی و فرهنگی ایران بر اصول اساسی ساخته شود نسبت به این موضوع چاره ای بيانديشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار