شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰
پنجشنبه عید غدیر است، عیدی که به گفته پیامبر خاتم برترین اعیاد امت اوست.
سید موسی بلادیان : فردا پنج شنبه عید غدیر است، عیدی که به گفته پیامبر خاتم برترین اعیاد امت اوست.
غدیر بیانگر فلسفه سیاسی اسلام و اعلان رسمی شاخصه های تشکیل دهنده حکومت الهی است. خداوند متعال در چنین روزی ، دین را تکمیل و نعمت خویش را بر مومنین تمام و کافران را مأیوس نمود. در غدیر پروردگار متعال علی علیه السلام که جامع همه ارزشها و فضیلت ها ، میزان اسلام، قرآن مجسم و در یک کلام حد اعلای مقام عبداللهی بود و این عظمت و عزت موجب می شد که آدمیان پاک سیرت به سوی او جذب گردند و به عنوان جانشین بلافصل پیامبر معرفی فرمود.
گرامی داشت غدیر، تنها بزرگ شماری یک روز تاریخی نیست بلکه تمسک دوباره به حبل المتین هدایت، اعلام وفاداری و تعلق گسست ناپذیری خط نبوت و ولایت، و افتخار به شیعه علی بودن و نشان دادن تنها طریق دستیابی به عزت، عدالت، کرامت و نجات است و اینست که در دوران معاصر که انقلاب اسلامی به رهبری الهی امام خمینی و سپس هدایت و سکانداری مقام معظم رهبری از برکت غدیر و در راستای اهداف آن دوباره پرچم ولایت علوی را در سراسر جهان به اهتراز در آورده است، بیان حقیقت غدیر، طرح پیام، توسه فرهنگ غدیر و گرامیداشت آن، وظیفه ای اسلامی، انقلابی و انسانی است و این واقعیتی است که قدر غدیر هنوز ناشناخته است. ما مسلمانیم و معتقد به حکومت خدا هستیم و وحی را سنبل اعتقاد خود قرار داده ایم ف معتقدیم که فرهنگ ما قوی ترین ، موثق ترین، دقیق ترین، علمی ترین فرهنگ های جهان است. طبیعی است که براساس این عقیده افرادی که حاکمیت پیدا می کنند می باید از جانب پروردگار متعال مبعوث شوند و جانشینان پیامبران نیز با تائید خالق هستی مدیریت نمایند. در روز غدیر بود که به امر پروردگار متعال پیامبر رحمت حضرت علی مرتضی را به جانشینی خود معرفی فرمود تا استمرار و حقانیت ، اسلام جاودانه شود و از انحراف جلوگیری گردد.
در روز غدیر بود که بزرگترین اجتماع مومنین در طول تاریخ بشر به امر ذات اقدس حق تشکیل شد تا مومن ترین، آگاهترین ، عادلترین و شجاعترین بندگان خدا به جانشینی پیامبر اسلام معرفی گردد و در همان روز تاکید شد که حاضران به غائبان و آینده گان این خبر مهم را برسانند و حاضرین نیز با امام بزرگوار مسلمانان بیعت نمایند.
امام هشتم آقای علی بن موسی الرضا فرمودند که : « به خدا سوگند، اگر مردم ارزش روز غدیر را شناخته بودند ، روزی ده بار فرشتگان با آنان مصامحه می کردند. غدیر بزرگترین امتحان امت نبوی است.
غدیر، امتحان دیروز و امروز ماست. غدیر پیمان ماندگاری شیعه است. اعتقاد به مکتب غدیر رمز ماندگاری تشیع شد و اینکه شیعیان در هیچ زمانی حکومت های ستمشاهی را نپذیرفته بلکه همواره در جهت روشنگری و بیداری و بازگشت به اسلام ناب محمدی در پرتو مکتب نورانی حرام علوی کوشیده و از این بابت شهادت ، اسارت و فشارهای فراوانی را تحمل نموده اند در راستای همین باور بوده است.
از منظر غدیر، ولایت یعنی حکومت الهی که هیچ اثری از خودپرستی، سلطنت و اقتدار خود خواهانه در آن وجود ندارد. زیرا اگر غیر از این باشد ولایت نیست . بنای ولایت الهی، برهضم شدن در امر و نهی پروردگار است، درست نقطه مقابل سلاطین مادی و حکومت های بشری و بر این اساس در رأس حکومت، عالمی متقی، حکیمی ژرف اندیش، و شخصیتی آگاه، شجاع قرار دارد که همه را به بندگی خدا و دشمنی با طاغوت ها دعوت می کند. اگر اکنون استقلال و آزادی نظام الهی ما در جهان بی نظیر است بدان سبب است که غدیر را گرامی داشتند و آموزه های آن را سرلوحه کار خود قرار داده ایم و اگر اکنون شاهد طلوع دوباره اسلام و خیزش اسلامی مردم ستمدیده شمال آفریقا و خاورمیانه عربی هستیم بی شک مستقیم و یا غیر مستقیم متاثر از فرهنگ غدیری می باشد.
ما این روز مبارک که برترین اعیاد امت اسلامی است به همه مسلمانان عالم به ویژه خوانندگان تبریک عرض نموده و امیدواریم همگان در پرتو غدیر از سعادت دنیا و آخرت برخوردار باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار