اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۷
طبابت یا تجارت
شوشان ـ  هوشنگ نوبخت :

شوربختانه به دلیل سبک زندگی ناخوشایندی که در پیش گرفته ایم، به خاطر تغذیه های بسیار نامناسب و عدم تحرک کافی و مهمتر از همه به دلیل بحران های روحی و روانی حاکم بر جامعه ایرانی، کمتر شهروند یا هموطنی را پیدا می کنید که در صحت و سلامت به سر ببرد.
همین تراکم مریضی ها باعث شده که مردم ما، بر اساس نیاز و اجبار به مطب های سطح شهرهای بزرگ پناه ببرند و خودشان را به زور چند کیلو دارویی که معمولا توصیه و نسخه می شود، بسپارند.
متاسفانه نظارتی حتی بر تابلوهای پزشکان شاغل در اهواز نیست و همه شاهد هستیم که گاه روی یک تابلو که اخیرا خیلی هم لاکچری و بیمارنواز شده اند، چندین و چند تخصص غیر مرتبط نوشته شده است.
این که در کارت های تبلیغاتی شان همه دم از فلرغ التحصیلی در بهترین دانشگاه های آمریکا دم می زنند و خود را عضو بزرگترین انجمن های پزشکی کهکشان معرفی می کنند هم چالشی است که باید توسط ناظرین این حوزه بررسی شود تا این عزیزان، با این تبلیغات جعلی با جان و سلامت مردم بیچاره بازی نکنند.
امروز در مطبی نوبت داشتم برای ساعت ۸ عصر و بیش از ۲ ساعت و نیم معطلی تازه متوجه شدیم که آقای دکتر که بیشتر طبع تجارت دارند تا طبابت در چند بیمارستان و مطب دیگر هم شاغل هستند و خیلی نمی رسند که به بیماران سر بزنند و آن ها را ویزیت کنند این در حالی است که همین تاجران سلامت مردم از دادن چند درصد درآمدشان به دولت تحت عنوان بیت المال هم فرار می کنند و یا پول نقد از بیمار می گیرند یا این که دستگاه پز شان مربوط به یک کاسبی دیگر است.
این که خوزستان در حوزه نظارت چرا این قدر نسبت به دیگر نقاط کشور که خودشان هم ضعیف هستند، ضعیف تر و فقیرتر است را نمی دانیم باید از چه شخص یا نهادی مطالبه کنیم و فقط امیدواریم که پزشکان ما که البته تعداد زیادی آدم های باشرف و باسواد هم دارند، خودشان به وجدان و قسم پزشکی شان رجوع کنند و بیش از پیش هوای هموطنان شان را داشته باشند، امیدوارم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار