شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶

شوشان ـ یوسف موندنی زاده الهی :


آقای استاندار ، نمایندگان مجلس و سایر مدیران ارشد .... ( محترم )

تِلْكَ آيَاتُ اللَّهِ نَتْلُوهَا عَلَيْكَ بِالْحَقِّ فَبِأَيِّ حَدِيثٍ بَعْدَ اللَّهِ وَآيَاتِهِ يُؤْمِنُونَ﴿۶ ( آیه ی 6 س جاثیه )

با آرزوی قبولی عزاداری های مردم شریف ومومن ایران عزیز وخوزستان مظلوم

هشدار در خصوص ترک فعل و عدم کارایی برخی مدیران استان که فعلاً به یک نمونه از آنها متعرض میشویم .

والله قصد تخریب ویا تضعیف ندارم ، والله امروز رفتن به مجلس عزای امام حسین علیه السلام برای برخی مدیران امورزیرساختی وضروری مردم استان ، یحتمل حرام وگناه باشد ، !!!؟

چرا؟!!

بقول علما حتی برای حل مشکل یک انسان نیاز مند و یا طلبکار شکستن نماز اگر لازم باشد ، شرعاً مواخذه حرام ندارد.

معنی این بیان آنست، همانطور که آدمها عیال الله و خلیفة الله میتوانند باشند پس کار و خدمت برای آنها شرعا از واجبی مثل نماز که رکن دین است و موضوع بسیار مهم وعزیزی مثل عزای حسینی اهمیتش بسیار بالاتراست .

آیا الان موضوع قطع برق و نواسانات شبکه و عذاب کشیدن زن و بچه های معصوم خوزستانی یک واجب شرعی وضرورت عینی وحتمی برای مسئولان استان نبوده ونیست ؟!!

اگر جواب مثبت است که هست ، پس آقایان معاونت عمرانی استاندار و مدیران سازمان برق ومدیران نیروگاهای حرارتی در طول ماه های خنک چطور بفکر این ایام تابستان داغ نبوده اند ؟!!

اگر بفکر بودند پس قطع برق در استان چه معنی دارد ؛ که بصورت میانگین در هفته چند ساعت محلات اهواز و اکثر شهرها با قطعی یا کمبود برق مواجه هستند و مردم دچار مصیبت طاقت فرسا میشوند؟

واگر بفکر نبوده اند پس جناب استاندار محترم شما و معاونت های مربوطه و بازرسی و سازمان آب و برق و سایر ... چه جوابی امروز و در یوم تبلی السرائر ( آیه 9 - طارق ) در آخرت دارید؟!!!

آیا نیروگاه رامین که ظرفیتش ۲۰۰۰ دوهزار مگاوات تعریف شده ؛ چرا نباید حداقل برای این ۳ ماه باتمام ظرفیت تولید کند ؟!!

آیا مگر کمبود برق ونیاز واقعی کشور برای رفع بحران بنابر مصاحبه وزیر محترم نیرو حدوداً ۱۵۰۰ مگاوات نیست ؛

پس اگر همکاران شما و مدیریت بعضاً فشل استان بهتر وبیشتر احساس مسئولیت میکردند و بیشتر مورد بازرسی وتحقیق وتاکید قرار میگرفت ، بیش از نیمی از این کمبود را میتوانستیم دراستان برای کل کشور تامین کنیم ، مشکل کجاست ؟!!!!!

کی باید پاسخگو این همه سهل انگاری و سختی وعذاب مردم نجیب وشریف و امام حسینی ما باشد !؟

البته مصیبت تنها همین نیست و شنیده ام برخی نیروگاهای خصوصی استان هم بنابر دلایلی که احتمالاً از اصلی ترین آن دلائل بی تدبیری ، عدم هماهنگی و پیش بینی ایام تابستان و احتمالاً عدم پرداخت به موقع معوقات نقدی آنها از مهمترین آن علل میباشد که تمام این قصور و تقصیرها مستقیم متوجه مدیریت بالای استان و سایر مدیران ذیربط می باشد ؛

بنابر اطلاعات موجود اکثر این نیروگاهها تقریباً با خیلی کمتر از ظرفیت اسمی تولید مشغول هستند و اگر این مطلب تقریبی هم صحیح باشد که از آن رخوت و سستی مدیران بدتر و آبروریزیش بیشتر وگناه و صدماتش بزرگتر است ؛

در ایران حکومت اسلامی برقرار است ، یعنی آب خوردن مدیر در محل ماموریت برای آن ثواب است و ذره ای کوتاهی ، سستی عدم لیاقت ، اتلاف منابع تمام اینها گناهی کبیر عندالله محسوب میشود .در کشور امام زمان و شهدای عزیز با وجود ولایت معظم فقیه ، پارتی و رفیق بازی و قوم گرایی و نظر شخصی دادن و لجاجت معنا ندارد ،

واقعا چگونه میشود یک مدیر که براحتی دهها میلیون حقوق میگیرد و رفاه مناسب برای خود و خانواده اش دارد اینچنین دچار بی تدبیری و سستی و رفیق بازی گردد درحالی که یک گوشه این شهر یا استان نازنین مردمی ولایت مدار وعاشق اهل بیت در مشقت وسختی باشند ولو برای یک ساعت یا حتی یک دقیقه ........توجیه گناه را سنگین تر و غیر قابل بخشش تر میکند ، برای همین است که محب اهل بیت بودن مقام بسیار بزرگی است لیکن کوچکترین خطا و لغزش یک شیعه نیز مصیبتی عظیم است .

آیا جواب خدا و خون شهدا را چه میدهیم !!!؛؛؛ آیا واقعا به این فکر کرده ایم فردای قیامت چگونه سربلند کنیم بااین حقوق های گزاف و رفاهی که این گونه پست ومقام ها نصیب آقایان مدیران کرده ومیکند ؟ چه بهانه ای داریم ؟!!!

برای همین هاست که مسئولیت در اسلام سهل وممتنع است !!!

بهمین خاطرست که مسئولیت در خدمت به مردم مومن آنقدرثواب دارد ، و یا باعث هلاکت و نابودی ایمان وآخرت مان میشود اگر لیاقتش را نداشتیم ویا نسبت به وظایف محوله کمترین سستی را کرده باشیم ، میشود اسلام حدیث پیامبر و امام علی (ع) که گماشتن افراد بی لیاقت و یا مدیرانی که از آنها بهتر در جامعه ی اسلامی وجود دارد خیانت به خدا و رسول خدا و مومنین است .

جناب استاندار ،،

مگر رییس جمهور شهید در یکی از سفرهای اخیر خود دستور نداده بود که حداقل 12 نفر از مدیران استان تعویض شوند چرا این دستور مهم اجرا نشد ؟ و اگر هم مدعی اجرا هستید پس چرا پیشرفت امور بهتر و بیشتر نشد ؟

برای مثال تابستان گذشته تذکر دادم که نیروگاه رامین فقط ۴۰۰ مگاوات تولید دارد ؛ خدا رو شکر احتمالاً با پیگیری شما کمتراز یک هفته تولید نیروگاه رامین ب ۷۰۰ مگاوات رسید ؛

ولی آیا از آن تاریخ تا به امروز چرا نباید از ۶ واحد نیروگاه حداقل ۵ واحد فعال با ظرفیت کامل داشته باشد البته فعال با ظرفیت تقریبا اسمی ؟!!

آیا بجز شما و معاونت عمرانی وفرماندار اهواز ومدیریت برق استان و بازرسی چه کسانی باید پاسخگوی خدا وخلق خدا باشند ؛ شنیده شده که کل واحدهای رامین در مدار هستند ولی ظاهراً با ظرفیت بسیار پایین ، چرا باید اینگونه باشد ؟

اگر تعمیرات اساسی و اورحال واحدها طبق برنامه ریزی های موجود به موقع و کامل و بدون سمبل کاری به نحو احسن انجام میشد الان بجای تولید 1200 تا 1300 مگا وات باید حداقل 1800 مگاوات تولید می داشتیم و بدلیل اینکه این نیروگاه ساخت روسیه است مشکل تامین قطعات هم نداریم . چه کسی پاسخگوی این همه خسارت و ندانم کاریست ؟ وظیفه ی معاونت عمرانی ، فرماندار و سایر مقامات مرتبط چیست ؟

متاسفانه در بحث مسکن ملی ،اشتغال ، امنیت روحی و روانی ، کنترل بازار ، بهداشت و درمان و خصوصاً مدیریت شهری و آموزش و پرورش سایر موارد استان وضع از این هم بدتر است.در استانی که به نیروهای متعهد و سیلی خورده ی انقلاب انگ تند روی زده میشود قطعاً بجای آنها ، بعضاً چاپلوسها و رفیق بازها به مناصب میرسند .

رهبر معظم انقلاب بارها فرموده مدیریت انقلابی و جهادی ، آیا با لباس مشکی پوشیدن و در مجالس عزای حسین(ع) رفتن و ارتباط با این و آن میشود مدیریت جهادی درست کرد ؟ کسانی که در مقامات رفیع خود هیچ گلی به سر پوکشان نزدند ، در این استان مرتب در حال سعود ، حقوق بیشتر ، مسئولیت بیشتر پز بیشتر و کار و تدبیر کمتر هستند مرتب در مقامات عالیه استان جای دارند ، با این مصالح نمیشود دست به توسعه و ساخت و سازی زد که بنیانش مرصوس باشد .

برای نمونه چرا باید از سه نیروگاه غرب کارون ، یادآوران و آزادگان حداقل دوتای آنها تقریباً تعطیل بوده و همین نیروگاه غرب کارون که حدوداً 300 مگاوات ظرفیت دارد و همان هم کمتر از نصف تولید داریم ، که آن هم برای استفاده میادین و سکوهای نفتی منطقه است . در صورتیکه از نظر فنی بجهت وصل بودن هرسه نیروگاه به رینگ برق کشورو اینکه نیروگاهها در نقاط مرزی واقع شده اند جریان برق این نیروگاهها میتواند جلوی افت ولتاژ در شهرهای آبادان خرمشهر شادگان و کل منطقه دشت آزادگان را براحتی جبران نماید .

مگر نمیتوان با کمی تدبیر و مدیریت صحیح حدود 200 الی 300 مگاواتی که آنجا ظرفیت تولید وجود دارد و معطل مانده را وارد رینگ استان و کشور کرد و فشار این ندانم کاری و بی تدبیری بر سر مردم استان آوار نشود ، سایر نیروگاههای کوچک و متوسط استان که جای خود دارد ، فقط همین یک نقطه ی غرب و جنوب خوزستان می تواند تمام مشکلات کمبود برق و نوسانات برق استان و شاید هم کشور را جبران کند.

بحث بر سر عدم امکانات و توانمندی و ظرفیتها نیست ، استان خوزستان همیشه درگیر این اتلاف منابع و فشار بر مردم و مدیریتهای بعضاً فشل بوده و هست و انتظار میرفت در دولت رییسی شهید کارگزاران توانمند تر و دلسوزتر عنان امور را بدست میگرفتند ، استاندار اگر چه توانمند باشد ولی نیروهایش غیر آشنا به کار و یا فقط بله قربان گو باشند میشود همین کاستی ها و عقب ماندگی ها و بدتر آن ضربه ی بر نظام مقدس اسلامی و فاصله ی مردم با مسئولین و انقلاب عزیز اسلامی و در آخر به استاندار و نمایندگان محترم مجلس مواکداً عرض میکنم و لو برای یک روز یا یک هفته ی دیگر وجود چنین مدیرانی هم ضربه به انقلاب و نظام مقدس است و هم گناه نابخشودنی در حق مردم و سیئه ای برای آخرت ، پس ضروریست عذر چنین اشخاصی که فقط پست ها مشغول کرده اند خواست . شاید نیروهای بهتر و برتری باشند که جای اینها را براحتی پر کنند . من بعنوان یک رزمنده که بدنم با خاک جبهه رفیقی دیرینه است و ترکش جزیی از بدنم محسوب میشود به هیچ عنوان شما را حلال نخواهم کرد البته اگر به حق الناس و حلال و حرام و یوم الجزائی معتقد باشید .

أَلَم‌ یَعلَم‌ بِأَن‌َّ اللّه‌َ یَری‌ ( آیه 14 س علق )

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار