شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۹
شوشان ـ قبادیان، استاد دانشگاه تربیت مدرس :

در خبرها آمده بود که پروفسور کرم زاده به عنوان رئیس انجمن ریاضی ایران انتخاب شده است. گرچه پروفسور امید علی شهنی کرم متولد شهر مسجد سلیمان استان خوزستان و از قوم بزرگ بختیاری است، اما  فقط به این استان و این قوم و حتی ایران تعلق ندارد. به صورت اساسی هیچ دانشمندی به قوم و استان و کشور خویش تعلق ندارد زیرا دانشمند متعلق به بشریت است. از پروفسور کرم زاده که دانش آموخته دکترای ریاضی از  دانشگاه اکستر‌ و استاد تمام(پروفسور) دانشگاه شهید چمران(جندی شاپور سابق) اهواز است تاکنون مقالات زیاد در حوزه ریاضی در ژورنال های خارجی، به چاپ رسیده‌است.
افتخارات پروفسور کرم زاده جدید نیست. ایشان در سال ۱۳۵۳ نیز به عنوان عضو فعال انجمن ریاضی آمریکا (AMS) در آمده بود.  همچنین ایشان به مدت ۱۴ سال (۱۳۶۷-۱۳۸۱) و در چندین دورة متوالی عضو و سرپرست کمیتة برگزاری ریاضی دانشجویی و عضو هیأت تحریریه ژورنال های ریاضی بوده اند.
کسب جایزه ترویج علم ایران در سال ۱۳۸۳ به خاطر تلاش برای عمومی کردن علم ریاضی از دیگر افتخارات چهره ماندگار سال ۱۳۸۴ است. پروفسور کرم زاده در سال 1391برگزیده جایزه علامه طباطبایی(ره) بنیاد ملی نخبگان   نیز شده بود.
ارجاعات هرکدام از دانشمندان و از جمله پروفسور کرم زاده توسط پایگاه های علمی مانند اسکوپوس و گوگل اسکولار رصد می شود. h-index پروفسور کرم زاده در پایگاه گوگل اسکولار ۲۴ و ارجاعات سایر دانشمندان به کارهای او ۱۴۲۷ است. علاوه بر فعالیتهای علمی بین المللی پروفسور کرم زاده باید از افتادگی، مردمداری، اخلاق نیک و بزرگ منشی او یاد کرد. برای این استوانه کم نظیر علم ریاضیات و سرمایه  جاودان ایران و جهان آرزوی طول عمر با عزت و با برکت از پروردگار طلب می نمایم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار