کنکور شاخص عملکرد آموزش و پرورش نمی باشد ، نتیجه کنکور محصول تلاش دانش آموز و حمایت های کامل خانواده از ایشان است .
شوشان ـ عاشور غلامپور اردلی :
اما یکی ازمهمترین عوامل تاثیر گذار فعلی در نتیجه کنکور معدل دانش آموز که حاصل کیفیت آموزش و مدیریت صحیح و توزیع امکانات و فراهم آوردن امکانات اعم از تجهیزات کمک آموزشی ، سرمایشی و گرمایشی و آموزش و ارتقا علمی کادر آموزشی و توزیع عادلانه امکانات و ... می باشد ،که در میزان یادگیری و ارتقا سطح علمی دانش آموزان تاثیر بسزای دارد ...
که اگر این مهم به درستی انجام نگردد ،شاهدنتایج نامطلوب در امر آموزش و پرورش خواهیم بود .
همانطور که پیش تر در مقایسه فاصله ده سال گذشته نگارشی را ارائه نمودم وضعیت رتبه های آموزشی استان خوزستان در مقایسه با سایر مناطق کشور اسفناک می باشد و جای هیچگونه دفاعی وجود ندارد .
در خصوص نتایج بدست آمده کنکور هم اگر موفقیتهای هر چند ناچیز بدست آمده این محصول تلاش خود دانش آموز ، استعدادهای فردی ، حمایت مالی خانواده بوده است و نتایج کنکور ملاک ارزیابی و رتبه بندی آموزش و پرورش نخواهد بود و ملاک عملکرد دستگاه هر استان جایگاه رتبه های آموزشی تمامی مقاطع نسبت به سایر استان می باشد که مع الاسف استان ما از رنکینگ مناسبی برخوردار نمی باشد .
حال اگر افراد ، نمایندگان ، متخصصان ، پیشکسوتان و یا دست اندرکاران امر در انتقاداتشان مواردی را بالا یا پایین عرض مینمایند یا دخالت های میکنند به آنان نمیشود خرده گرفت ، زیرا رتبه های آموزشی آنهم در ته جدول در هیچ محکمه ای قابل دفاع نیست و همه تقصیر مربوط به انتصابات و دخالت ها نیست زیرا که سیستم از درون بدلیل سو مدیریت ها و عدم شایسته سالاری چه در جز و چه در کلان و آلوده بودن به منفعت طلبی ها ، باند بازی ها و انواع و اقسام تخلفات می باشد.
برای بازسازی و بهسازی نظام تعلیم و تربیت در استان نیاز به تعامل ، همدلی ، هم افزایی ضمن جلوگیری از انانیت ها و تمامیت خواهی ها و ... با استفاده از تمامی ظرفیت ها و امکانات به موفقیت های دست پیدا نمود .