شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱
شیر یا خط حضور مدیران استان در ادارات!
شوشان ـ  سمیه غافلی :

در بازی شطرنج بعد از اينكه چندين و چند حركت از سوی طرفين بازی انجام می شود، شرايط به گونه ای پيش می رود كه يك مهره برای دفاع از يك مهره ارزشمند يا يك خانه در حالت ميخكوب قرار گيرد يا بقول امروزيها نه راه پس داشته باشد و نه راه پيش!

آنچه امروز در سپهر سياسی و مديريتی استان خوزستان پس از استقرار دولت چهاردهم
 می گذرد، ميخكوب شدن استاندار خوزستان، معاونين استانداری مديران كل استان و فرمانداران و مديران نفتی و پتروشيمی و فولادی و در كل، صنعت و عمران خوزستان است كه نه راه پس دارند و نه راه پيش و همگی در انتظار توديع و خواندن غزل خداحافظی هستند!

اما آنكه در اين زمينه از همه بيشتر آسيب می بيند، چرخ روند توسعه خوزستان است!

به نحوی كه به صراحت می توان گفت؛ خوزستان در دولت پزشكيان در حالت آچمز شطرنج قرار گرفته است!

چرخ شكسته توسعه خوزستان در دولت چهاردهم كاملاً به گل نشسته است، اين موضوع نه از هنگام معرفی كابينه چهاردهم بلكه از شروع روزهای پر التهاب تبليغات انتخابات رياست جمهوری شروع شد.

زمانی كه اغلب نماينده های مجلس و هر شش عضو خبرگان، بهمراه امام جمعه اهواز همگی تخم مرغهای خود را در يك سبد چيدند و به طبع آنها كليه فرمانداريها و شهرداريها و بخشداريها هم از آنان پيروی كرده و با اعلام نتايج رياست جمهوری، سعيد جليلی سبد تخم مرغ خوزستانيها را با خود به ته دره عميق جبهه پايداری برد.

  *مظلومیت پلاس خورستان*
از سویی دیگر؛ درحالی که خوزستان در انتصابات کشوری دولت چهارم به رغم داشتن بسیاری از جایگاه های ممتاز کشور به ویژه در حوزه های اقتصاد و امنیت ملی کشور، مظلوم واقع شد چرا که پزشکیان در این مقطع زمانی نتوانست انتظارات مردم خوزستان را آنچه که شاید و باید در انتصابات دولتی برآورد سازد.

به نظر می رسد، با این وضعیتی که در تعیین استاندار در پیش داریم، به این زودی اتفاق خاصی نخواهد افتاد و رکود عمران و اقتصادی کماکان بر زندگی عموم مردم خوزستان تاثیر سو خواهد داشت!

درحالی استاندار محراب شخصا در جلسه شورای اداری اخیر عنوان کرد که دست و دلش بخاطر شهید خدمت رئیسی به کار و افتتاحیه پروژه های مناسبت هفته دولت نمی رود که به طبع آن، قطعا مدیران کل نیز دست و دلشان به کار نخواهد رفت، و این روزها شاهد هستیم که مدیران کل  (اکثرا غیربومی) استان به صورت شیر یا خط به سرکار می روند و رغبت و جدیتی در انجام وظایف اداری ندارند.

 آیا این به غیر از محرومیت مضاعف برای مردم خوزستان یا همان مظلومیت پلاس چیز دیگری هست؟

در هر جا معمولا پلاس در کنار هر واژه ای که بیاید، نماد پیشرفت و بهبود وضعیت هست اما ظاهرا در خوزستان کلمه پلاس تنها درکنار واژه مظلومیت و محرومیت می نشیند و معنایی به جزء عقب ماندگی و عدم برخورداری چیز دیگری ندارد!

در هر روی، اگر چه اخباری به گوش میرسد،مبنی بر این که پزشکیان گفته است: استانداران چند استان از جمله خوزستان ،کردستان،سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی را شخصا تعیین خواهد کرد؛ حال خوزستان بی صبرانه منتظر است که رئیس جمهور پزشکیان هرچه سریع تر استاندار خوزستان را تعیین تکلیف نماید تا به طبع آن وضعیت هرم مدیریتی در استان روشن گردد و سیستم اداری را از بلاتکلیفی نجات دهد تا بلکه مردم روی خوش خدمت دولتی ها را ببینند و شهد شیرین آنرا بچشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار