شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۴
شوشان ـ سیدعلی حمیده کیش شاه قاسمی :

  عملیات وعده صادق دوم به رغم خویشتنداری و تاخیر، در عمق اراضی اشغالی علیه اشغالگران صهیونیست اجرا گردید، و دل همه آزادگان و مظلومان به‌ویژه ملت فلسطین را شاد کرد. بنحویکه منجر به تحقیر صهیونیست‌ها در مقابل چشم جهانیان گردید. و بار دیگر بعد از عملیات تروریستی و شهادت سیدحسن  نصرالله رهبر مقاومت لبنان، ورق را به‌نفع محور مقاومت برگرداند.
این عملیات که با شلیک ۲۰۰موشک از نوع موشک‌های قدر و قیام(با کلاهک بارانی)، خیبرشکن و خرمشهر با کلاهک‌های سنگین فتاح اجرا شد. و همچنین موشک‌های شهاب ۳ و عماد نیز ماموریت از کار انداختن سامانه پدافندی رژیم را داشتند، که منجر به فرار میلیون‌ها شهرک‌نشین صهیونیست در سراسر فلسطین اشغالی به پناهگاه گردید و فیلم‌های دویدن بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ‌سمت پناهگاه که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، نیز جالب و حائز اهمیت بود.  
هر چند نتانیاهو و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تلاش کردند این عملیات را کم‌اهمیت جلوه دهند و مدعی شدند که حمله ی ایران شکست خورد است.این در حالی است که با انتشار تصاویر و ویدیوهای دقیق اصابت موشک‌های ایران به اهداف موردنظر در عمق فلسطین اشغالی، جای هیچ بحثی برای موفقیت‌آمیز بودن این حمله باقی نمی باشد.
این عملیات حامل پیام های مهمی بود. اولین پیام این عملیات، پاسخ محکمی به حواشی، شایعات و توطئه‌ها ی دشمنان بود. چرا که رسانه‌های معاند ادعا می‌کردند که ایرانی‌ها در پاسخ به اسرائیل هم‌نظر نیستند، تا جایی که دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران بعد از عملیات مذکور خطاب به صهیونیست‌ها هشدار داد: این تازه بخشی از توانمندی‌های ماست، پس وارد تقابل با ایران نشوید. وی همچنین گفت: "ایران هرگز به‌دنبال جنگ نیست اما به هر تهدیدی پاسخ خواهد داد".  
پیام دیگر این عملیات وفاداری تهران به محور مقاومت و صادق بودن جمهوری اسلامی ایران در عمل به وعده ی خود مبنی بر انتقام خون اسماعیل هنیه رهبر مقاومت  فلسطین بود؛ که توسط رژیم صهیونیستی، در تهران ترور شد بود. 

 با  اینحال پیش از اجرای این عملیات شاهد بد اخلاقی های در سطح کشور نیز بودیم که لازم است مورد توجه قرار گرفنه و جای تامل و تفکر دارد، از جمله اینکه عده ای به فرماندهان عزیز ما تاختند و آنها را ترسو، اهل مماشات و نافرمان معرفی کردند. و یا با ادبیات دینی، فرماندهان سپاه را در موقعیت فرماندهان صفین و سپاه‌ امام‌حسن(ع) شبیه‌سازی کردند. همان موقعی که سردار نیل‌فروشان، شانه به شانه سیدحسن نصرالله بود.  

رییس‌جمهور را بنی‌صدر نامیدند. و شورای عالی امنیت را بزدل!. برخی که رویشان نمی‌شد نام رهبری را ببرند، او را «آقای‌جمهوری‌اسلامی» صدا می‌زدند که جرات امام‌خمینی در جنگ را ندارد!کار بجایی رسید که رهبری را پیرمردی فرتوت به تصویر کشیدند که فرماندهانش از او تمرد می‌کنند! همه این کنش‌ها در کنار موج رسانه‌های سعودی، عربی مبنی بر «معامله سیدحسن» و «خالی کردن پشت حزب‌الله»، یک هفته جهنمی را بر قوای نظامی و شورای‌ امنیت ملی  ما وارد ساخته بود.

مطلب دیگری که باید به آن اشاره نمود اینکه در این وضعیت حاکم بر جهان و کشور باید اندیشید. باید دانست که امروز ایران عزیز ،بیش از همه تاریخ، نیازمند خردمندی، عقلانیت ، گفتگو، اتحاد و همدلی است.  نباید باده افراط ما را مست و غاقل کند. چرا که ما باید همزمان با ایجاد آمادگی عملیاتی و  افزایش قدرت رزمی ، نیازمند خویشتنداری، مراقبت و رایزنی نیز هستیم.
 واضح است که این سخن درستی است که در چهار راه حوادث از شرق تا غرب و از روس تا خلیج فارس ، در محاصره رقبا و دشمنان تاریخی هستیم. پس نباید ساده باشیم.
بی شک هیچکس دلش برای ما نمی سوزد و هیچکس شریک استراتژیک ما نیست. تاریخ گذشته ما چراغ راه اینده و هدایت ماست، چرا که ما تنهاییم .

در نتیجه باید با همدلی و انسجام در هم عرصه ها تلاش کنیم  ،زیرا هرگاه با هم بودیم و تلاش کردیم و قدرت داشتیم ، هیچکس جرات درازدستی به  کشور اهورایی ما را نداشت. بدیهی است در هنگامی که دچار ضعف بودیم همه برما دلیر شدند و به  کشور ما طمع بردند که مصداق روشن آن در عهد جمهوری اسلامی، حمله صدام به ما بود و سراسر تاریخ بویژه دوران سیاه قاجار پر از  مصادیق فراوانی است .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار