شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۴
شهردار کوت عبدالله:
محمد عبیاوی شهردار شهر کوت عبدالله در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه استان خوزستان که توام با بازدید از پروژه های عمرانی این شهرداری از قبیل ایجاد پارک ساحلی و زیر سازی جهت آسفالت برخی از خیابان های منطقه اسلام آباد همراه بود به مسائل و مشکلات و فعالیت های در دستور کار این شهرداری پرداخت.

محمد عبیاوی شهردار شهر کوت عبدالله در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه استان خوزستان که توام با بازدید از پروژه های عمرانی این شهرداری از قبیل ایجاد پارک ساحلی و زیر سازی جهت آسفالت برخی از خیابان های منطقه اسلام آباد همراه بود به مسائل و مشکلات و فعالیت های در دستور کار این شهرداری پرداخت.

وی که در دوره اول تشکیل شهرداری کارون ۳ سال عهده دار مسئولیت شهرداری این شهر در سال ۹۲ را عهده دار بود صحبت های خود را اینگونه آغاز می کند که در آن سالها روی به احداث جاده ساحلی به وسعت ۴۵ کیلومتر آوردیم و پروژه های دیگر مد نظر بود، اما با تمام دوره شورا مشغول خدمت در شهرهای دیگر شدم و فکر می کنم اگر بعد از مدتی شورای شهر کوت عبدالله دوباره به اینجانب اعتماد کرده است، دلایلش همان پروژه های تاثیرگذار بر توسعه شهر بود که در زمینه فضای سبز و عمران شهری نمود بیشتری داشت.

متاسفانه در ۷ سال نبود ما تنها در این شهر و توسط شهرداری ۵۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی که بیشتر با موضوعیت آسفالت و جوی و جدول بوده است انجام گرفته، اما تنها در سال ۱۴۰۳ رقمی بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان پروژه در دستور کار قرار گرفته است که سعی داریم بیشتر به پروژه های توسعه ای اعم از احداث جاده های جدید و پل ها و … بپردازیم.

همچنین احداث پارک ساحلی را به وسعت ۶۰ هکتار در ۳ فاز در دستور کار داریم و امیدواریم با ظرفیت صنایع و دستگاه ها و از طریق مسئولیت های اجتماعی آنها این پارک را به سرانجام برسانیم که رقمی معادل ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، این در حالی است که متاسفانه همیشه شهر کوت عبدالله در زیر سایه اهواز قرار گرفته است و صنایع و شرکت های بزرگ کمتر در خصوص مسئولیت های اجتماعی به این شهر توجه داشته اند.

عبیاوی گفت: ساماندهی ورودی شهر از سمت آبادان با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان مد نظر است ، استفاده از ظرفیت ستاد بازآفرینی برای شهرهای محروم و حاشیه ای که رقمی معادل ۱۱۰ میلیارد تومان را نصیب ما کرده است، توجه به ۲۱ محله که ۱۶ محله آن با مشکلات عمده از جمله زیر سازی و آسفالت و پارک محله ای و … روبرو هستند.

توجه به موضوع حادی به نام آسفالت که این دوره با ۴ پیمانکار به صورت همزمان در حال انجام این مهم هستیم و امیدواریم هر چه سریعتر به سرانجام مطلوبی دست یابیم و امیدواریم شرکت آبفا هر چه سریعتر در به تعهدات خود عمل کند تا راه برای ساماندهی سایر خیابان های فاقد زیرسازی و آسفالت باز و مهیا شود.

ساماندهی قبرستان این شهر که قدمت ۷۰ ساله دارد را در فاز اول به وسعت ۱٫۵ هکتار در دستور کار داریم و امیدواریم بتوانیم از طریق مسئولیت های اجتماعی دستگاه ها این پروژه را به سرانجام برسانیم.

۶ دستگاه اتوبوس این شهر که راه اندازی نشده بودند را وارد مدار کردیم و در حال پیگیری جهت ورود ۴ دستگاه اتوبوس دیگر هستیم و امیدواریم در آینده ای نزدیک تعداد دستگاه های اتوبوس کوت عبدالله را برای خدمت به مردم به ۱۲ عدد برسانیم، همچنین در آتش نشانی با توجه به وجود یک خودرو فرسوده ، تلاش کردیم و یک خودرو مجهز و بروز را جایگزین کردیم و خودروهای سنگین دیگری را هم در دستور کار برای خرید داریم.

در زمینه عوارض آلایندگی بخشی از پروژه های عمرانی را با احتساب این اعتبار مد نظر قرار داریم، ۱۳ خیابان نابسامان از حفاری های فاضلاب در اسلام آباد داریم که تنها ۲ خیابان آن را می توان در حال حاضر به زیر آسفالت برد و امیدواریم این معضل حاد هر چه سریعتر به سامان برسد.

ساماندهی وانت بارهای موجود در باندهای تندرو از دیگر برنامه های مد نظر ماست و با احداث بازارچه های محله ای امیدواریم این مهم به سرانجام مطلوب برسد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار