شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱
واکاوی انتصاب استانداری موالی زاده؛
استانداری با نقطه اتصال اقوام!
شوشان ـ  سمیه غافلی :

سرانجام پس از کش و قوس های فراوان، انشقاق ها،اختلافات و جدال بر سر آنچه، چه کسی باید ردای استانداری خوزستان را به تن کند، با تصویب و انتصاب استاندار  طی روز گذشته توسط دولت پزشکیان، بالاخره این اختلافات و علم نمودن گزینه های بومی و غیر بومی به صورت روزمره و تشدید تنش ؛ پایانی یافت و به یکباره آرامشی را در استان حاکم نمود.

همانطور که از روز گذشته تا کنون در اخبار رسمی و غیر رسمی خبر انتصاب استاندار جدید خوزستان درحال انتشار می باشد، سید محمدرضا موالی زاده هم اکنون به عنوان بیست و دومین استاندار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در خوزستان منصوب شد تا بار دیگر بر بومی گزینی، شایسته سالاری و اتحاد،برابری و برادری بین اقوام تاکید شود.

علیرغم اینکه، این انتصاب با اجماع گسترده از سوی جریانات سیاسی و اجتماعی تاثیرگذار و نیز اغلب نمایندگان مجلسین استان و سپس با انتخاب مستقیم رئیس جمهور صورت گرفت، تمامی طیف ها و فعالین سیاسی و اجتماعی از وی انتظار حرکت در راستای تحقق توسعه پایدار و نیز ایجاد تحولی شگرف در عمران ،آبادانی و مدیریت خوزستان را دارند.


در ابتدای رخداد انتصاب موالی زاده به عنوان یک نیروی بومی خوزستان باید متذکر شد که ظرفیت نخبگان و اقوام استان بالفعل بوده و یک ظرفیت و سرمایه منحصر به فرد می باشد که وی می تواند با تکیه و تاکید بر اتحاد بین اقوام و دیده شدن تمام قومیت های خوزستان از این ظرفیت بالفعل و بالقوه بهره مند شود.

توجه به ظرفیت اقوام، یکی از خواسته ها و دغدغه های به حق مردم این استان می باشد، چرا که میزان تاثیرگذاری این توان و ظرفیت می تواند وی را در مسیر وحدت و همدلی و توسعه خوزستان یاری نماید.

سید محمدرضا موالی زاه،اگر چه او میداند خوزستان به عنوان یکی از استان های استراتژیک کشور است اما باید به مسائل و چالش های متعدد آن از جمله بیکاری،کشاورزی،محیط زیست،عمران شهری، کمبود و آلودگی آب ، آلودگی هوا و اقتصاد بغرنج خانواده ها، حاشیه نشینی و غیره بپردازد و رفع این چالش ها را سرلوحه عملکرد و اقدامات خود قرار دهد و با استفاده از متخصصین اقوام مختلف ( در جهت جلوگیری از هرچه بیشتر سرکوب کردن نیرو های متخصص بومی و فرزندان خوزستان ) به توانایی مطلوب مدیریتی کلان خود دست یابد.

تنوع و پتانسیل قومیتی استان خوزستان برای او یک فرصت منحصر به فرد بوده و علاوه بر این که می تواند منشاء ایجاد اتحاد و برادری و برابری بیشتر بین اقوام شریف خوزستان گردد ، میتواند آرامش را به خوزستان هدیه نماید.

او به فرهنگ و آداب و رسوم تک به تک اقوام خوزستان آشنا می باشد و این فرصت نسبت به نیرو های غیر بومی برای او یک وجه تمایز را ساخته تا بلکه گام مهمی در جهت تحقق اهداف توسعه ای و بهبود شرایط زندگی مردم این استان ایجاد نماید.

موالی زاده باید این خواسته را در رویکرد و عملکرد خود نهادینه نماید که تمام اقوام خوزستان باید از ظرفیت های توسعه منطقه خود به صورت عادلانه برخوردار شوند.

موضوعی که توسط برخی چهره های سیاسی و اجرایی در سطح استانی و ملی دست مایه سو استفاده ، تبعیض تحقیر و تنش بین اقوام شده بود و باعث نارضایتی و گله مندی قومیت های استان گشته بود!

موالی زاده استاندار؛ با لحاظ نمودن اینکه خوزستان الگوی بی نظیری در سطح ملی و بین المللی در وحدت و همدلی اقوام مختلف می باشد، گام بردارد و با عملکرد خود به همه ابلاغ نماید که خوزستان سرزمین رنگین کمان فرهنگ ها، صلح و صفا و سبک زندگی تمدن ایرانی و اسلامی با تاریخ و تمدنی چند هزار ساله و انواع آثار باستانی است.

در پایان تاکید میشود؛استاندار سید محمد رضا موالی زاده متعلق به تمامی اقوام با هر نوع گرایش و وابستگی به حزب و جریان می باشد و اکیدا اقوام با سنجش عملکرد و برخورد وی در این زمینه به یاری او خواهند آمد یا بلعکس شاهد ادامه روند گله مندی و نارضایتی اقوام از دولت و نماینده آن در خوزستان را پر پی خواهد داشت!
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار