به نمايندگان محترم مجلس
به وزیر محترم آموزش وپرورش
به مدیر کل محترم اموزش و پرورش
توجه توجه رئیس و معاونین منطقه ای خاص مورد نظر نیست/ متن فرامنطقه ایست.
طرح معین دکتر خادم مسجدی چیست؟ و برای دوزبانه ها چه معجزاتی دارد؟
شوشان ـ دکتر حمید حمید خادم مسجدی :
تغییر در هر کشوری مدیون نظریه پردازان و پژوهشگرانی و نخبگانی است که ساعت ها و گاها عمر خود را وقف آموزش کرده تا نقطه عطفی را در حق فرزندان این مرز و بوم داشته بلکه گرهی را از مشکل پیش پایشان بردارند دوزبانگی مشکل نیست بلکه مزیت است. در برخی کشورها با توجه به اینکه بستری درس خواندن به زبان مادری بوجود نیامده این دانش آموزان با ضعف درسی خوانداری مواجه می شوند که کشورمان نیز از این موضوع مستثنی نشده و در عمل می بینیم که برخی دانش آموزان دوزبانه (عربی؛ کردی؛ آذری و ...) در استان های مختلف از ضعف خواندن و نوشتن رنج می برند و مشاهده می شود که دانش آموزان در خواندن ضعیف هستند...
دکتر حمید خادم مسجدی، دانش آموخته خارج از کشور رشته تکنولوژی آموزشی با ابداع روش پژوهشی (روش معین) تحولی عظیم را برای دانش آموزان ضعیف که نیاز به توجه درسی داشته اند (دانش آموزانی که حروف الفبا را نمی شناسند و خوانداری ضعیفی دارند ) توانست شیوه ای نوین را پایه گذاری نماید و خواندن و زندگی آینده آن ها را (به زعم و اذعان مدیران مدارس مجری طرح) متحول و پر بار سازد.
حال وزیر محترم آموزش و پرورش کشور و یا مدیر کل محترم اموزش و پرورش و مسئولینی که حقیقتا دلسوزی می کنند و از ضعف درسی دانش آموزان دوزبانه اذیت می شوند و ضعف دانش آموزان برایشان درد آور و آن ها را رنج می دهد و واقعا دنبال رفع ضعف دانش آموزان هستند بایستی به دنبال طبیب علمی برای دانش آموزان شان بگردند ( برخی ها به حرف می گویند ما شبانه روز داریم تلاش می کنیم ولی در عمل تلاششان با توجه به انتشار شاخص های کشوری!!! ثمر بخش نبوده و رتبه شان در قعر جدول افول کرده است پس شایسته جایگزینی هستند و وزیر محترم بایستی در رصد تیزبینانه نقاط حادثه خیر آموزشی را سریعا با تعویض مدیر و معاونین درمان نماید!!! و اگر مصر بر ابقاء در پستشان باشند و متاسفانه به پشتوانه نماینده قوی شده ماندگار هستند!!! لاجرم بایستی از خرد دیگران استفاده نمایند!!! که بیشتر از این ها به منطقه، استان و کشور ضرر نرسانند!! چرا که اگر به روز جزا اعتقاد داشته باشند فردای قیامت جزای سنگینی در پیش رویشان خواهند داشت...
اگر اتفاقی خاص نیافتد خود مدیران لایه های استانی، مدیران استان های مختلف به دنبال دارو و علاج واقعه ضعف درسی باشند که _وزیر محترم آموزش وپرورش در رأس مجموعه می تواند با جذب نخبگان و نظریه پردازان و پژوهشگران در بدنه آموزش و پرورش باخلق علم؛ آموزش را از حالت سنتی و تقلیدی خارج نماید_ تا با خلق روشهای نوین آموزشی و تاکتیک های جدید عقب ماندگی و افت آموزشی مناطق و استان جبران شود...
چرا که با جذب نخبگان دیگر لازم نیست آموزش های کشورهای مختلف را کپی و تقلید نماید بلکه با حمایت از نخبگان و پژوهشگران در کشور دانشمندانی صاحب سبک و نظری می شوند که نه فقط برای کشورمان بلکه نظریه های آنها به دنیا مصادره می شود و در مجالس بین المللی مردان ایران میدان را بدست خواهند گرفت... مرد عمل می خواهد ...
با کمک پژوهشگران که مولدان اصلی روش های علمی جدید هستند مدیران و راهبران آموزشی، معلمان را آموزش داده در سطح منطقه؛ استان و کشور ضعف درسی را برطرف نمایند.
امروزه با وجود منابع فراوان در کشور مدیریت نخبگان خلاء و نیاز جامعه می باشد لذا انتظار می رود نظریه های نخبگان نه تنها شنیده بلکه همانند کشورهای پیشرفته خود امور کشوری را به عهده بگیرند.
ما کان لله ینموا