شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱
در روز عيد غدير تعداد زيادي از شهروندان اهواز و ديگر شهر هاي استان خوزستان با حضور خودجوش خود در بلوار ساحلي مراتب اعتراض خود را نسبت به مشكلات عديده روخانه كارون خصوصاً طرح انتقال آب از سرچشمه هاي آن را مطرح نمودند تا صداي بلند آنان به گوش مسئولين كشور برسد.
به جرات مي توان گفت طي ساليان متمادي اولين حركت ارزشمند مردم در خصوص مسائل زيست محيطي و مطالبات به حق خود بود كه به بهترين وجه ممكن توسط خود مردم برنامه ريزي، هدايت و راهبري شد و خدا را شكر در محيطي سرشار از شور ، نشاط، احترام و ادب برگزار گرديد و بايد آن را به فال نيك گرفت و مسئولين استان و نمايندگان مردم در شوراهاي شهر و مجلس شوراي اسلامي از اين حركت درسهاي زيادي را فراگرفته و از مردم تقدير و تشكر نمايند ، لذا بطور اجمال بخشي از اثرات مفيد اين حركت اجتماعي ذكر مي گردد :
1- حركت كاملاً مردمي و خودجوش كه با برنامه ريزي ، هدايت و اطلاع رساني از طريق شبكه هاي اجتماعي و پيامك هاي خبري و تلفني و دعوت هاي لساني برقرار گرديده بود، رسانه ها و جرايد كمترين نقش را داشتند و بايد درس عبرتي باشد كه مي توان از پتانسيل حركت هاي مردمي جهت پيگيري مطالبات استان خوزستان بهره برد ، بنظر مي رسد مسئولين سال هاست از آن غافل بوده اند.
2- حضور اقوام گوناگون،قشرهاي متفاوت اجتماعي و فرهنگي خصوصاً نخبگان مردمي و فرهيخته،سنين و جنسيت هاي مختلف بسيار چشمگير بود، گويا رود كارون بعنوان نمادي جهت اتحاد و يكچارچگي مردم مطرح شده بود كه جاي شكر دارد.
3- روحيه نشاط ، شادي ، همدلي و اخوت بسيار پر رنگ و معني دار بود كه بسيار جاي تامل دارد ، وجود چنين حركت هايي مي تواند شهر را زنده و سرحال نگهداشته و در مسير تعالي قرار دهد.
4- ابراز مطالبات با زبان و نوشتاري كاملاً منطقي و شفاف با نمايش دشت نوشته ها،پرينت هاي كاغذي و تراكت و بنر و پارچه نويسي و نقاشي و ... در حد توان مردم بيان شده بود.
5- ترويج فرهنگ و نهادينه شدن روح مطالبات و پيگيري موضوعات زيست محيطي و ديگر مشكلات در قالب حركت هاي مردمي، جمعي و هوشمندانه در محيطي صميمي و آرام ، مردم مي توانند پشتيبان مسئولين و ضامن امور اجرايي در استان باشند، نه اينكه فقط در موسم انتخابات به آنها توجه شود.
انشاا.. اين تجمع را به فال نيك گرفته و جامعه شاهد ظهور چنين حركت هايي در مسائل زيست محيطي و اجتماعي و .. باشد و مسئولين استان به حضور مردم و سازمان هاي مردم نهاد تخصصي در پيگيري مطالبات توسط آنان ايمان داشته باشند.در پايان هم بايد قدردان اين مردم فهيم و صميمي بود كه نشان از آن دارد كه چنانچه محيط فراهم باشد بهترين رفتار و حركت ها را خواهند داشت .

نويد قائدي
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار