شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۲
مدیرکل پدافند غیر عامل خوزستان خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه در سه حوزه زیستی، سایبری و زیرساخت همایش بزرگ استانی پدافند غیرعامل در اهواز برگزار می‌شود.
شوشان: مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان گفت: همایش بزرگ پدافند غیرعامل در سه حوزه زیستی، سایبری و زیرساخت همزمان با هفته پدافند غیرعامل در اهواز برگزار می‌شود.
علی‌اصغر قوچانی اظهار کرد: پدافند غیرعامل به معنای دفاع غیرنظامی است و به مجموعه اقدامات غیرمسلحانه که موجب کاهش آسیب‌پذیری، افزایش بازدارندگی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات دشمن می‌شود.

وی ادامه داد: از سال 82 به فرمان مقام معظم رهبری کمیته دائمی پدافند غیرعامل در کشور ایجاد شد و در سال 86 این سازمان در جهت اجرایی کردن برنامه‌های پدافند غیرعامل در سراسر کشور راه‌اندازی شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان با اشاره به اینکه از سال گذشته ادارات کل پدافند غیرعامل در تمام استان‌ها و وزارتخانه‌های اصلی تشکیل شده است، تصریح کرد: هفته پدافند غیرعامل از چهارم آبان ماه آغاز و تا دهم همین ماه ادامه دارد.

وی در این خصوص اضافه کرد: اولین روز، هفته پدافند غیرعامل به نام آموزش، پژوهش، فرهنگسازی و پدافند غیرعامل نامگذاری و به همین منظور برای آشنایی عموم مردم با پدافند غیرعامل، برنامه‌های این روز در مدارس اجرا شد.

قوچانی ادامه داد: روز دوم از این هفته به نام اقتصاد مقاومتی، پیشرفت پایدار و پدافند غیرعامل و روز سوم به نام امنیت زیستی، مصونیت، سلامت جامعه و پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

وی نامگذاری مابقی روز‌ها را اینگونه بیان کرد: سه شنبه هفتم آبان ماه امنیت سایبری، فناوری نوین و پدافند غیرعامل، چهارشنبه هشتم آبان بسیج مردمی، آمادگی مقاومت همه جانبه و پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

مدیرکل پدافند غیر عامل خوزستان خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه در سه حوزه زیستی، سایبری و زیرساخت همایش بزرگ استانی پدافند غیرعامل در اهواز برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: پنج شنبه نهم آبان به نام تولید ملی، صنعت، انرژی و پدافند غیر عامل و روز جمعه نیز با نام استانداردسازی، زیرساخت و پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

قوچانی از برگزاری نمایشگاه دستاورد‌ها و رزمایش استانی خبر داد و عنوان کرد: تهیه و نصب بیلبورد و توزیع بروشورهایی با موضوع پدافند غیرعامل در راستای ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل میان عموم مردم و برگزاری صبحگاه مشترک در یک مدرسه به طور نمادین، بخشی از برنامه‌های این هفته است.

وی بازدید از متروی اهواز و بررسی اقدامات انجام شده مرتبط با پدافند غیر عامل را از دیگر برنامه‌ها بیان کرد و گفت: در این هفته در 17 شهرستان باقیمانده استان قرارگاه پدافند غیرعامل راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان از امضای توافقنامه میان اداره کل پدافند غیرعامل، سازمان نظام مهندسی و شهرداری خبر داد و اظهار کرد: براساس این توافقنامه و با استناد به مبحث 21 پدافند غیرعامل، شهرداری پروانه ساخت برای مراکز فاقد تائیدیه پدافند غیرعامل صادر نمی‌کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار