شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳
اولین جشن بهبود یافتگان کودکان سرطانی با نام «شکرانه شفا» در حالی شامگاه شنبه برگزار شد که مسئولان دعوت شده ترجیح دادند به جای حضور در این مراسم و شریک شدن در غم و شادی بیماران سرطانی، در مراسم تودیع و معارفه شهردار اهواز شرکت کنند.

به گزارش مهر، مجموعه فرهنگی - ورزشی کوی فدائیان اسلام نفت اهواز شامگاه شنبه میزبان کودکان سرطانی تحت درمان و جمعی از بهبود یافتگان این بیماری بود. در داخل سالن اغلب صندلی ها به غیر از دو ردیف اول که برای مسئولان تدارک دیده شدند تکمیل شده بودند. صدای خنده و بازی کودکانی که بیشتر آنها ماسک بر دهان داشتند و ایام کودکی خود را در بخشهای مختلف بیمارستان شفای اهواز جا گذاشته اند از همه جای سالن شنیده به گوش می رسید.

به رغم دعوت رسمی صورت گرفته از مسئولان ارشد شهر اهواز به غیر از دو عضو شورای شهر، هیچ مسئول دیگری در این مراسم شرکت نکرد. مراسم معارفه شهردار جدید شهر اهواز نیز در همین روز برگزار شد اما به علت اختلاف ساعت شروع این دو مراسم با یکدیگر به هیچ عنوان دلیل موجه و صحیحی برای کم لطفی مسئولان ارشد شهر محسوب نمی شد و در این جشن بدون اینکه مسئولان صدای دست و شادی کودکان سرطانی را بشنود و یا پای درد و دل ها و دغذغه های خانواده های این کودکان خاص بنشینند به پایان رسید.

ثواب نجات جان یک کودک سرطانی کم تر از ساخت مدرسه نیست

بیژن کیخایی رئیس بیمارستان شفای اهواز در خصوص برگزاری همایش شکرانه شفا به خبرنگار مهر گفت: مقدمات برگزاری این مراسم از ماه های قبل توسط موسسه های خیریه مشک و محک و رئیس قبلی بیمارستان صورت گرفته بود.

وی با ابراز امیدواری از برگزاری اینگونه جشن ها برای سایر بیماریهای مزمن مانند تالاسمی و هموفیلی در شهر اهواز اظهار کرد: تعداد زیادی از خانواده های کودکان سرطانی با حضور در این مراسم و صحبت با بیماران بهبود یافته امید خود را برای بهبود فرزندان خود باز می یابند.

کیخایی با اشاره به هزینه های سنگین بیماری سرطان عنوان کرد: یکی دیگر از نکات مثبت برگزاری این مراسم آشنایی افراد خییر با هزینه های سنگین این بیماری است زیرا بسیاری از خانواده های بیماران کم بضاعت قادر به پرداخت هزینه های درمان فرزندان خود نیستند و دولت هم به تنهایی نمی تواند هزینه های درمان آنها را بپذیرد.

رئیس بیمارستان شفای اهواز همچنین در خصوص عدم حضور مسئولان در این مراسم گفت: بیمارستان شفا به صورت رسمی و با ارسال نامه کتبی از همه مسئولان استانی دعوت به عمل آورده بود اما متاسفانه هیچ مسئولی در این مراسم شرکت نداشت.

وی با تاکید بر اینکه، بیماری سرطان یکی از پر هزینه ترین بیماری ها در دنیا محسوب می شود، گفت: خوشبختانه موسسه های خیریه محک و شفا، بسیاری از بیماران را از لحاظ مالی حمایت می کنند اما این بیماران به حمایت بیشتری از خیرین و مسولان نیاز دارند.

بیمارستان شفا تخریب می شود

کیخایی با بیان اینکه افق بسیار روشنی برای بیمارستان شفا در نظر گرفته ایم، تصریح کرد: طرح جامعی برای بیمارستان شفا طراحی شده است که این بیمارستان نهایتا تخریب و به یک بیمارستان بزرگ فوق تخصصی تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه، بیمارستان شفا همچنان با کمبود پرستار مواجه است، گفت: به دلیل موقعیت خاص این بیماران، پرستاران تمایل زیادی برای فعالیت در این بخش ندارند به همین منظور باید امتیازات ویژه ای از جمله افزایش حقوق و دریافت حق سختی کار برای آنها در نظر گرفته شود تا پرستاران بیشتری تشویق به فعالیت در این بخش شوند.

کیخایی افزود: ثواب نجات جان یک کودک سرطانی کمتر از ساخت مدرسه نیست و از مسئولان و خیران استان انتظار می رود که توجه بیشتری به این قشر رنجور جامعه داشته باشند.

مسئولان با بیمارستان شفا آشنا نشدند

یک مسئول برگزار کننده همایش شکرانه شفا در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشکر از حضور دو عضو شورای شهر اهواز در این مراسم در خصوص عدم حضور مسئولان ارشد استانی گفت: یکی از اهداف اصلی برگزاری این مراسم آشنایی مسئولان استانی با بیمارستان شفا بود که متاسفانه محقق نشد.

عادل مظلوم با اشاره به سختی هایی که در برگزاری این مراسم وجود داشت، گفت: به صورت کلی برگزاری این گونه مراسم ها هزینه های بالایی را می طلبد که خوشبختانه همایش شکرانه شفا با کمک دو موسسه خیریه مشک و محک و همچنین کمک صورت گرفته از سوی بیمارستان شفا به خوبی  برگزار شد.

وی تصریح کرد: هنرمندان زیادی برای اجرای برنامه در این مراسم شرکت کردند که همه آنها بدون دریافت هیچ هزینه ای و تنها برای شاد کردن دل کودکان سرطانی به ایفای هنر پرداختند.

سرطان، گاهی تولدی دوباره

علیرضا مقدم به همراه همسرش به عنوان یکی از کارکنان بیمارستان شفا و یکی از افراد بهبود یافته از بیماری سرطان درهمایش شکرانه شفا حضور داشت. وی در خصوص علت حضورش در این مراسم به خبرنگار مهر گفت: من در سن  15 سالگی به بیماری سرطان مبتلا شدم و در حال حاضر نیز بیش از 10 سال از اتمام دوره درمان من می گذرد و خداوند را شاکرم که توانستم بهبودی کامل خود را به دست آورم.

مقدم تصریح کرد: من در این جشن حاضر شدم تا به سایر بیماران و خانواده ای آنها بگویم که من این مسیر را با همه سختی هایش طی کردم  و آنها نیز بدانند که آخر بیماری سرطان مرگ نیست.

این بیمار بهبود یافته از سرطان افزود: بیماری سرطان گاهی اوقات یک تولد دوباره برای تغییر مسیر زندگی آدم هاست.
 
سارا گیوه چی نیز یکی از بهبودیافتگانی است که برای امید بخشیدن به کودکان سرطانی در این مراسم شرکت داشت و با آن زبان شیرین و مهربان خود متنی را برای کاوه جاسب رئیس سابق بیمارستان شفا و پزشک معالج خود قرائت و هدیه ای به رسم یاد بود به آن اهدا کرد که البته  با تشویق فراوان حضار روبرو شد.

وی در خصوص علت حضور در این مراسم به خبرنگار مهر گفت: به نظر من حضور افراد بهبود یافته باعث بالا رفتن روحیه در بیماران می شود و آنها نیز متوجه می شوند که کسانی هستند که می توانند آنها را درک کنند.

گیوه چی در توصیه بیماران سرطانی که امید خود را از دست داده اند، گفت: خداوند پدر و مادر و کلا خانواده می توانند کمک بزرگی به آنها بکنند و زمانی که از زندگی خسته شدند و از دست خدا گله داشتند دستهایشان را به آسمان بلند کنند و از ته دل بگویند: «خدایا دوست دارم و همه چیز را به خودت می سپارم».

نگین افضلی یکی از دخترهای پرشور این مراسم بود.نگین 10 ساله و از هفت سالگی به بیماری سرطان خون مبتلا شده است. در حال حاضر نیز به علت عود بیماری اش تحت مداوا قرار گرفته است.

مادر نگین در خصوص علت حضور در مراسم شکرانه شفا گفت: حضور در این مراسم باعث بالا رفتن روحیه دخترم و به طور قطع سایر کودکان بیمار برای مبارزه با سرطان می شود و دیگر اینکه آشنایی با افراد بهبود یافته باعث افزایش امیدواری در خانواده بیماران می شود.

به گزارش مهر،در ساعات پایانی این مراسم پدر یکی از کودکان بیمار بر روی صحنه رفت و درد ودل های این قشر رنجور را بیان کرد. این پدر سختی کشیده از مشکلات تهیه دارو و  هزینه های سرسام آور این بیماری و از نارضایتی خانواده های بیماران از تغییر مدیریت در بیمارستان شفا گفت: ای کاش مسئولان نیز در این مراسم حضور داشتند تا صحبت های بیماران و خانواده های آنان را بشنوند و چاره ای برای کاهش مشکلات این قشر آسیب پذیر جامعه پیدا کنند اما افسوس که صدای این بیماران در کشاکش معارفه شهردار جدید گم شد.

---------------
گزارش: فروغ دیلمی


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار