شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
در رقابت‌های جام حذفی پنج تیم به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند.
رقابت‌های جام حذفی باشگاه‌های کشور جام آزادسازی خرمشهر در فصل جدید با وارد شدن تیم‌های لیگ برتری وارد مراحل حساس خود شد.

در این مرحله از رقابت‌ها 16 تیم حاضر در این رقابت‌ها با تیم‌های صعود کرده از مراحل قبل با یکدیگر به رقابت پرداختند.

این مرحله از رقابت‌ها با برگزاری چند دیدار در روز سه شنبه پیگیری شد تا شگفتی‌ بودن جام حذفی بیش از پیش عیان شود.

*حذف قهرمان در آبادان

در یکی از بازی‌های حساس این مرحله تیم‌های نفت آبادان و سپاهان اصفهان در ورزشگاه تختی آبادان در برابر یکدیگر قرار گرفتند.

نفتی‌ها در شرایطی در این دیدار در برابر حریف خود به میدان رفتند که در هفته ششم لیگ دسته اول سرانجام طلسم عدم نتیجه‌گیری خود را شکستند و در برابر گیتی‌پسند اصفهان به برتری دست یافتند.

به همین دلیل کمی از فشار روحی و روانی که در این هفته‌ها بر طلایی‌پوشان ایجاد شده بود کاسته و این تیم مهیای حضور در این میدان سخت شده بود.

نفتی‌ها با توجه به اینکه به قید قرعه میزبان این دیدار شده بودند درپی خلق شگفتی بودند تا قهرمان فصل قبل این رقابت‌ها را کنار بزند.

در سوی دیگر نیز سپاهان اصفهانی قرار داشت که در لیگ برتر و در هفته‌های اخیر نتایج جالب توجهی را نگرفته و تا حدودی از قلمرو قهرمانی فاصله گرفته است.

شاگردان کرانچار که آغازی مناسب را در لیگ برتر داشتند در ادامه رقابت‌ها نتوانستند به نتایج قابل قبولی دست یابند و امیدهای خود را در جام حذفی جست‌وجو می‌کردند.

به هر حال در چنین شرایطی بازی دو تیم نیز آغاز شد و طلایی‌پوشان آبادان در برابر سفیدپوشان سپاهان قرار گرفتند.

بازی دو تیم بسیار سرد و کم خطر بر روی دروازه‌ها دنبال شد و بیشتر بازی در میان میدان جریان داشت.

سرانجام در حالی که همگان تصور می‌کردند این بازی در پایان 90 دقیقه به تساوی خواهد رسید و به وقت‌های اضافه کشیده می‌شود در واپسین لحظات بازی نفتی‌ها روی یک ضربه کرنر به گل رسیدند تا بهت سپاهانی‌ها را در برگیرد.

سوت پایان بازی خلق یک شگفتی دیگر در جام شگفتی‌ها را اعلام کرد و نفت آبادان موفق شد مدافع عنوان قهرمانی را حذف کند.

*حذفی جام شگفتی‌هاست

سرمربی تیم سپاهان اصفهان گفت: در حالی که در مقابل یک تیم دسته اولی بازی می‌کردیم اما این تیم با بازی خوب خود با یک ضربه سر در دقایق پایانی ما را غافلگیر کرد.

زلاتکو کرانچار پس از شکست یک بر صفر تیمش از نفت آبادان اظهار کرد: جام حذفی جام شگفتی‌ها است و هر تیمی در آن می‌تواند در آن دست به کار بزرگی بزند.

وی ادامه داد: سرنوشت این دیدار روی یک ضربه ایستگاهی و حرکت بازیکن صنعت نفت رقم خورد و ما را در واپسین دقایق این دیدار غافلگیر کرد.

سرمربی تیم سپاهان تصریح کرد: وقتی یک تیم بزرگ مثل سپاهان به آبادان می‌رود مشخصاً تیم صنعت نفت انگیزه‌های فراوانی در مقابل این تیم دارد و نفت امروز به همین خاطر بازی خوبی در مقابل ما انجام داد.

کرانچار افزود: در نیمه اول موفق نشدیم از موقعیت‌های خود استفاده کنیم و در نیمه دوم نیز صنعت نفت فشار زیادی به ما وارد کرد و موفق نیز بود.

وی در خصوص ناکامی‌های این تیم در چند هفته اخیر لیگ برتر عنوان کرد: در این چند هفته و پس از اتفاقات دیدار با پرسپولیس، در مقابل تیم‌های انتهای جدولی قرار گرفتیم که انگیزه زیادی برای تقابل با تیم ما را داشتند و این کار را برای ما سخت کرده بود.

سرمربی تیم سپاهان اصفهان ابراز داشت: تیم صنعت نفت با بازی که امروز انجام داد، نشان داد که با تمام قلب خود آماده صعود به لیگ برتر است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم که آبادانی‌ها در ادامه راه موفق باشند و با بازی خوبی که از این تیم مشاهده کردیم، آنان بتوانند در سریعاً به لیگ برتر فوتبال کشور راه پیدا کنند.

*نفت آبادان فوتبال خوزستان را به نمایش گذاشت

مربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: با گذشت زمان ترکیب تیم صنعت نفت هماهنگی لازم را پیدا کرده و عیار تیمی این تیم مشخص شده است.

بهنام سراج پس از دیدار تیمش در مقابل سپاهان اصفهان در جام حذفی کشور که با برد طلایی‌پوشان آبادانی همراه بود اظهار کرد: احساس می‌کنم مردم پس از دو سال یک دیدار زیبا را در ورزشگاه تختی آبادان مشاهده کردند.

وی ادامه داد: صنعت نفت در این دیدار نمونه‌ای از فوتبال خوزستان را ارائه کرد که مطمئناً تماشاگران از دیدن این مسابقه به وجد آمدند.

مربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان تصریح کرد: این برد شیرین باعث شد در جام حذفی به جلوتر حرکت کنیم و در لیگ دسته اول در ادامه کار با اطمینان خاطر و هماهنگی بیشتری به میدان برویم و حرکت برای رسیدن به مدارج بالای جدول آسان‌تر شود

سراج افزود: برای اینکه صنعت نفت بتواند به این شکل فوتبال بازی کند نیازمند زمان کافی بودیم که م اکنون این هماهنگی تیم به دست آمده است.

بازیکن اسبق تیم نفت آبادان ابراز داشت: شاید قهرمانی در جام حذفی برای ما دور از دسترس باشد اما از پیش روی برداشتن سپاهان کار آسانی نبود و می‌توان با برد این تیم نشان داد که ما نیز مدعی هستیم.

وی اظهار کرد: برای صنعت نفت متأسفم که با این امکانات و هواداران در لیگ دسته اول حضور دارد و از امروز برای صعود هرچه سریع‌تر به لیگ دسته اول تلاش خواهیم کرد.

سراج ادامه داد: مشکل مهاجم نداشته اما مهاجم تمام‌کننده در اختیار نداریم که امیدوارم در ادامه این مشکل برطرف شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تماشاگران با حضور خود نشان دادند که فوتبال آبادان هنوز زنده است و عدم هماهنگی باعث شده بود که نتایج لازم تا کنون کسب نشود، هر وقت هوادار حضور داشته باشد موفقیت در پس این حضور کسب خواهد شد و عدم حضور هواداران دوآتشه صنعت نفت بدان معناست که نفت آبادان موفق نخواهد بود.

نفت آبادان در مرحله یک هشتم نهایی باید در برابر گسترش فولاد تبریز قرار گیرد.

*شاهکار نفت امیدیه در قم

اما شگفتی خوزستانی‌ها در جام حذفی به اینجا ختم نشد و نفت امیدیه نیز دیگر شگفتی‌ساز این مرحله بود.

این تیم دسته دومی در قم در برابر صبای این شهر قرار گرفت و در حالی که بسیاری تصور می‌کرد صبا در این دیدار خانگی بازی آسانی خواهد داشت در میدان اتفاقات دیگری افتاد.

نفتی‌های شهر امیدیه در این بازی شگفتی‌ساز شدند و موفق شدند با یک گل صبای قم را شکست داده و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند.

نفتی‌ها در این مرحله به مصاف برنده بازی شهرداری دزفول و مس کرمان که در دزفول برگزار می‌شود خواهند رفت.

*صعود بی‌دردسر فولاد

در این روز همچنین قرار بود فولاد خوزستان در خانه به مصاف فولاد یزد برود که با انصراف تیم یزدی از حضور جام حذفی این تیم فولاد خوزستان بود که راهی مرحله بعد رقابت‌ها شد.

فولاد خوزستان با این صعود بی‌دردسر باید در مرحله بعد در برابر فولاد نوین اهواز به میدان برود.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار