شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۵۸۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
سایت سدیدنیوز در مطلبی به قلم داود مدرسی یان نوشت: 1-رامهرمز؛ سرزمینی با منابع غنی زیر زمینی نفت و گاز؛ زمین های حاصلخیز کشاورزی؛ آب های جاری فراوان. مردمانی رنج کشیده و روی خوشی ندیده! 90 کیلومتری شرق اهواز. رامهرمز از اقشار مختلف لُر، عرب، ترک و ... تشکیل شده است که سالیان سال همزیستی مسالمت آمیز داشته و دارند. مردم رامهرمز فقط و فقط با مسئولین غیر بومی شهرستان همزیستی مسالمت آمیز نداشته بلکه همیشه ناراضی بوده اند لکن جز صبر و نقد چاره ای نداشته اند. از نماینده ی شهر گرفته تا فرماندارها و نهادهای قضایی و امنیتی و اداری.


2. بی تردید نوشتن از مشکلات شهرستان رامهرمز در این وجیزه نمی گنجد کما اینکه دریایی را درون یک کوزه نتوان ریخت. عقب گرد (اگر نگوئیم، درجا زدن تمام عیار) در بخش های مختلف رامهرمز به چشم می خورد. اگر نگاهی کلی به شهرستان های مختلف استان بیاندازیم متوجه می شویم در 8 سال گذشته که یک جهش بزرگ در عمران و آبادی و بخش های مختلف کشور صورت گرفته است متأسفانه رامهرمز جزو محدود شهرستان هایی بوده که پیشرفت آن چنانی را شاهد نبوده است.

3. مشکلات فراوان در زمینه اقتصادی، بیکاری، افسارگسیختگی بازار، فسادهای اقتصادی (که هیچ وقت هیچ اطلاعاتی به مردم داده نشده است!)، معضلات اساسی فرهنگی، رشد قارچ گونه ی مکتب های انحرافی نظیر دراویش، معضلات اجتماعی نظیر اعتیاد و خودکشی، معضلات سیاسی، اختلاف بین مسئولین شهرستان، مشکلات آموزش و پرورش، بهداشت عمومی، عدم تجهیزات اولیه و ابتدایی پزشکی، عدم تخصص های لازم بیمارستانی، عدم آب نوشیدنی سالم، عقب ماندگی در زمینه عمران و آبادی، جاده سازی و شهرسازی و هزاران مشکل دیگر.

4. سؤالات اساسی که می توان از مسئولین شهرستانی و استانی پرسید این است: آیا اطلاعاتی در زمینه مشکلات و معضلات شهرستان دارید؟ اگر ندارید که واویلا! و اگر دارید چرا کاری نمی کنید؟ اگر نمی توانید کاری کنید چرا به مردم هیچ گزارشی نمی دهید؟ چرا برای یکبار که شده در جمع نخبگان و فعالان سیاسی و فرهنگی شهرستان و یا حتی در جمع مردمی حاضر نمی شوید که به مسائل و سؤالات مردمی پاسخ دهید؟ اگر هم که توان این را ندارید چرا استعفا نمی دهید؟ آیا این حرف حقی نیست که: نهادهای مسئول شهرستان هیچ وقت در هیچ زمینه ای، هیچ گزارشی حتی در حد یک بروشور ساده به مردم ارائه نکرده اند. هیچ مسئولی بین مردم در مساجد و دانشگاهها و محله ها حاضر نمی شود که پاسخ گوی مشکلات و سؤالات باشد. به طور مثال، برخورد های قضایی که با فرمانداری سابق و شهردار سابق و برخی اعضای شورای شهر گذشته قرار بود انجام شود به کجا رسید؟ آیا سرانجام درستی رسید؟ آیا اموال بیت المال برگشت خورد؟ آیا با این افراد هیچ برخوردی شد؟

5. با تغییر و تحولی که در استانداری صورت گرفته امید است تحول و تغییری عمیق نیز در سطح مدیران لایه ی اول و همچنین میانی شهرستان صورت گیرد. هرچند برخی مسئولین فعلی شهرستان با خواندن این مطلب، به جای اینکه با منطق و زبانِ کار پاسخگوی سؤالات مردم باشند باز به دنبال فشارهای ناصحیح بر نیروهای حزب منتقد و پرونده سازی برای منتقدین  هستند که نشان از عدم نقدپذیری و سعه ی صدر آنان است اما ما باز امیدواریم حرکتی در خور شأن مردم رامهرمز صورت بگیرد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
رامهرمزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
comment
0
1
comment با سلام متأسفانه نماینده عملکرد بسیار ضعیف در طی مسولیتش داشته است
comment
شهروند
|
Germany
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
comment
0
1
comment "برخورد هاییی که برخی اعضای شورای شهر گذشته قرار بود انجام شود به کجا رسید؟"
عزیزان تایید شدند ... عضو شورای "اسلامی"شهر شدن. 4 سال دیگه هم هستن...با اجازه
comment
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
comment
0
1
comment اگر در شهرداری رامهرمز شورای شهر نظارت کافی داشت..... بوجود نمی آمد...شورای شهر متعهد و انقلابی به قول خودتان...شما هم مقصرید در این خطا ..اصلا وظیفه شما مگر چیزی غیر اینست؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار